Plötsligt rädd i släpen?

Sv: Plötsligt rädd i släpen?

Kan han ha blivt getingstucken eller något i släpet?
Vi har getingar här i alla fall nu
 
Sv: Plötsligt rädd i släpen?

Där påpekade du en viktig sak. Jag vet hästar som när dom haft ont av olika anledningar blivit väldigt stökiga i transporten.

Kan ju vara något som man inte ser direkt. Som tex ont i rygg eller musklerna. Sen när den ska stå och balansera i transporten gör det ont.

Till TS, tycker att du ska kolla upp hästen kanske.

Lycka till i alla fall

MVH Russin8
 
Sv: Plötsligt rädd i släpen?

Tanken att hästen kan ha skadat sig har naturligtvis slagit mig, men jag tycker inte det känns troligt. Han går så bra under ryttare och reagerar inte någonstans, trots att han är känslig. Tycker att jag borde kunna hitta något ömt område, känna av ändring i humör eller protest av något slag när jag hanterar/rider?
Han blev ordentligt genomgången av vet när jag köpte honom för något år sedan och senast för några månader sedan var kiropraktor/massör ute och berömde honom.

Getingstucken - ja, kanske det. De otäckingarna har ju också vaknat...

Igår stod han helt "naken" utan bakre mellanväggen och stod mycket bättre igen... :grin:
 
Sv: Plötsligt rädd i släpen?

en sak som kan hända när det blir så plötsligt är att ett lager har skurit på axeln, det tjuter och skriker ganska mycket. problemet är omdet precis har börjat att det kan skrika i perioder, jag tycker du skall lämna in släpet för genomgång så dom kan kolla detta.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min 4-åring och hoppas att jag kan få lite bra råd och tips här :) Problemet är att han stökar runt en del i...
Svar
18
· Visningar
1 946
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har ju varit en inbiten VV-hatare i 10 år. Det jag inte gillat är de för VV 'klassiska' grejerna. Rangliga och skramliga, hästar som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 120
Senast: Ahi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp