Bukefalos 28 år!

Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

C

Cettan

Vet itne om tråden ligger rätt, men den handlar ju om att plugga. Kunde lika gärna varit psykologi som hästkurser. Så jag tyckte den passade bättre här än på ex gnägg. Annars är det fritt fram att flytta den.

Är det någon mer än jag som ska läsa hästens beteendebiologi och/eller häsens utfodring nu i vår på universitetet? Har ni fått någon information än? Nu är det ju distanskurser men några tillfällen var det väl när man skulle vara där? Tänkte att det skulle vara roligt om det var några fler härifrån som skulle dit. Så kanske jag slipper vara själv om att känna mig vilsen. :p
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Jag ska inte läsa den men blev väldigt nyfiken. Vars ligger den(såg att det var på distans men om man måste åka på träffar) och hur hittade du den? (vars)
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

beteende .. tror jag jag ska läsa. Jag var visst inte kvalificerad för foder kursen (?) .. vet inte vad den har för speciell behöriget så dock :p
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

hästens beteendebiologi är på SLU i skara och hästens utfodring är på SLU i Uppsala. Jag hittade dem på studera.nu när jag letade kurser att plugga.
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Okej, tack så mkt. Lät intressant! Dock långt borta, men va faan. :angel:
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

hästens beteendebiologi är på SLU i skara och hästens utfodring är på SLU i Uppsala. Jag hittade dem på studera.nu när jag letade kurser att plugga.

Vad väljer du då i första steget? VAd du vill läsa? Tänker mest på hästens utfodring.
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Jag har kommit in på hästens utfodring och var typ tredje reserv eller nåt sånt på hästens beteendebiologi. Huruvida jag ska läsa dem har jag inte riktigt bestämt mig för, men jag tror jag ska ge dem en chans i allafall. Blir det för mycket får jag väl hoppa av helt enkelt. Ingen info har kommit än, men foderkursen började ju inte förrän i mars och beteendekursen har jag ju som sagt inte blivit antagen till (än). :p
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Hur hittade du kursen beteendebiologi? Kan inte hitta :( Har sökt med både fritext och via SLU.. Usch jag är dålig på sökmotorer..
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

För att hitta utbildningarna. Gå in på studera.nu Välj "hitta utbildning. Ta avancerad sök och kryssa i endast distans, lärosäte SLU och vårterminen 08. Så ska både foder och beteendebiologin komma upp. :D

Thoora och Tindra och ni andra med för den delen. Klart ni ska läsa kurserna! Låter jätteintressant ju. Och kunskap om hästar kan man väl inte få för mycket av ;)
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Jag vill också!!! :bump: :cry:
Måste ha bättre koll på sista ansökningsdatum nästa gång...
Och till hösten fanns ju inte så mycket än... trist. Men det kommer väl. Nån som vet om dessa kurser finns i höst oxå?
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

kolla om det inte går att skicka in en sen ansökan. Du kan ju alltid prova :D
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Man kan anmäla sig i efterhand också :) Brukar funka typ lika bra.
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Tack så mycket, nu hittade jag! Visst behöver man inte några förkunskaper eller gå någon speciell linje för att läsa kursen med beteendebiologin? Dubbelkollar bara.. Och kan man läsa från stockholm även om man inte har så mkt tid att åka till Skara? Verkar som en jätteintressant kurs, kanske nått att läsa som skoj efter gymn. Får man studiebidrag för distanskurser? :S
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Vad jag vet så behöver man inga förkunskaper för beteendebiologin. För att läsa foderkursen så ska man ha läst naturkunskap B eller motsvarande.
Ja, klart man kan läsa från Stockholm. Jag har då tänkt att läsa från Söderköping iallafall. ;) Tror det var bara några helger som man skulle ned till Skara. Och ja, man får studiebidrag för distanskurser. :)
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Thoora och Tindra och ni andra med för den delen. Klart ni ska läsa kurserna! Låter jätteintressant ju. Och kunskap om hästar kan man väl inte få för mycket av ;)

Om det ändå bara vore intresset det hängde på. ;) Jag har nämligen utöver dessa kurser tänkt läsa djur på bete (en annan distanskurs på SLU), en kurs om hedersrelaterat våld och eventuellt hundkursen som går på SLU. Utöver det pluggar jag heltid på lärarprogrammet och i mars levereras huset som vi ska bygga... Vi får väl se hur det blir. :cool:
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Räknas kemi B och biologi B som motsvarande tror du? Är lite inne på att läsa foderkursen nästa eller nästnästa termin om den finns då. Ska gå ut gymnasiet först ;). Ska jag ändå bara vara hemma och rida så borde man ju hinna med det också, är väldigt intresserad av foder.
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Hej!

Jag har kommit in på foderkursen och hoppas kunna gå om den funkar med mitt jobbschema och hästen. Beteende lät ju också skoj- varför såg jag inte den??? Jaja jag skulle aldrig orka med mer ändå..

/ Lavinia
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Okej shit vad bra! Tack för alla svar :)
 
Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Får inte upp foder, bara beetendebiologin fast jag kryssat i som du sa.. :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 486
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 216
Senast: Wonna
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 763
Senast: scizofren
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp