Poängen med mitt jobb

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 101
  • Visningar Visningar 8 411

Bukefalos 30 år!

För tredje våren har jag samna jobb och jag förstår inte poängen med jobbet. Varför finns det ens affärssystem? På vilket sätt blir världen bättre med affärssystem?

Jobbet känns bara så fullständigt meningslöst när jag inte förstår hur världen blir bättre med affärssystem. Det känns mest som om jag springer kapitalisters ärenden, för att suga ut jorden.

Kanske inget svar, men är det ett jobb som sker helt på distans vet jag några som kan vara intresserade så vill du inte ha det nästa år (om du får det återkommande då) skicka gärna länk så kan de söka :D

Plus ett på den.

Jag jobbar med det jag allra helst vill, jag brinner för det och det är i allra högsta grad samhällsviktigt och räddar samhället. Men jag tycker inte om alla delar med det. Och vissa dagar står det mig upp i halsen och jag är beredd att på stående fot säga upp mig och starta hunddagis eller vad som helst där jag slapp ha så mycket med folk att göra. Sen minns jag att hundarna har ägare och att mitt jobb faktiskt är tusen gånger mer utvecklande - och så bryter jag ihop och kommer igen.
Ja precis så.
Tills nästa gång.

Liknande trådar

• Vägskäl
  • Mamma
  • Livet och förändring
  • Vad ska jag bli när jag blir stor?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund