Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en Schynter (kanske felstavat) vilket var nått nytt i dexen för mig :up:
Blir så trött på den absurda skillnaden på hur lätta/svåra pokemon är att fånga. En jävla Squirtle på cp 71 fick jag använda säker 8-10 blå bollar plus hallon för att fånga men en MR. Mime på 995 cp behövde ett hallon och en vanlig boll :meh:

Vi har ett Charmander-spawn i Linköping nu. Fångade just 8 stycken på lunchen. Har precis gått typ 20 mil med en Charmander och fått ihop candy till Chizard, så typiskt!

Fick en Schynter (kanske felstavat) vilket var nått nytt i dexen för mig :up:
Blir så trött på den absurda skillnaden på hur lätta/svåra pokemon är att fånga. En jävla Squirtle på cp 71 fick jag använda säker 8-10 blå bollar plus hallon för att fånga men en MR. Mime på 995 cp behövde ett hallon och en vanlig boll :meh:

Mycket beror på tur, men exempelvis squirtles och Bulbusar är alltid lite jobbiga att fånga. Antar att de har högt defense.

Har aldrig checkat det där med IV, skulle kanske göra det. Brukar ta den med högst CP. Men jag har fortfarande inte evolvat, så jag har chans att välja. :)
IV-kalkylatorn tycker att jag ska ta min befintliga Charmeleon (IV 95%) och göra en Chizard av. Jag hade tänkt ta några av mina nyfångade Charmander med mycket högre CP (bara IV 60%) och evolva till Chizard. Är det värt att lyssna på IV-kalylatorn? Själv tycker jag att vilken move den får (earthquake osv) har mycket större betydelse för om jag vill använda den i strid, och det kan man ju inte räkna ut i förväg. Använder i princip bara dom som har 1-delad move, och det verkar ju vara dom som IV-kalkylatorn också rekommenderar. https://pokeassistant.com/main/movelist

IV-kalkylatorn tycker att jag ska ta min befintliga Charmeleon (IV 95%) och göra en Chizard av. Jag hade tänkt ta några av mina nyfångade Charmander med mycket högre CP (bara IV 60%) och evolva till Chizard. Är det värt att lyssna på IV-kalylatorn? Själv tycker jag att vilken move den får (earthquake osv) har mycket större betydelse för om jag vill använda den i strid, och det kan man ju inte räkna ut i förväg. Använder i princip bara dom som har 1-delad move, och det verkar ju vara dom som IV-kalkylatorn också rekommenderar. https://pokeassistant.com/main/movelist

Moves följer inte alltid med (eller SKA inte följa med iaf enligt "alla") och skulle def ta din 95% om den inte är helt värdelös i cp... Nu slåss man ju inte ofta med en chizard men iaf, de har för låg cp iaf oavsett... Dragonites/Gyarados har ju betydligt höge cp...

Moves följer inte alltid med (eller SKA inte följa med iaf enligt "alla") och skulle def ta din 95% om den inte är helt värdelös i cp... Nu slåss man ju inte ofta med en chizard men iaf, de har för låg cp iaf oavsett... Dragonites/Gyarados har ju betydligt höge cp...
Tack för tips! Nej, Moves är en riktig chansning! Min Dragonite står fast i ett gym sedan 10 dagar tillbaka. Är rätt så angenämt problem faktiskt! :) Trodde att min nya Chizard kunde bli något att slåss med, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Jag har 143 pokemon att evolva och knökfullt :p Hade hoppas på något bra eventuellt så jag har väntat, men det verkar ju vara förgäves så det blir väl ett par race snart.

Jag får inget nytt alls i äggen, trots att jag kläckte i all valörer :banghead:

Jag har inte spelat så mycket på sistone men har i alla fall fått en Omanyte i ett 10 km-ägg (ny för mig) och idag fick jag tag på en tomte-Pikachu :love:

• Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 975
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka