Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha helt rätt! Jag har gjort ett par raids bland folk men ehm, ingen hit :p Hoppas på legendarer ur lådor istället. Det dryga så sett är Mewtwo och Absol men meh, det kanske löser sig om hundra år, vem vet.

Tror inte att det är någon raid där nattetid ändå :D Håll koll på raids överlag bara så kan det dyka upp nån. Sableye är ju ghost type tex, lätt att fånga och inget som folk brukar vilja spendera raidpass på :up:
Men Absol ska väl gå att få genom ett uppdrag (hatch 5 eggs om jag inte är helt fel på det)?
 
:eek: Herreguuuud vad jag hoppas att du har rätt i det och att jag får ett sånt uppdrag i så fall!
Hmm... Försöker googla lite, och någon påstår att det är Throw an excellent curveball som gäller... Så jag vet inte vilket av questen som ger en Absol, men i något (ovanligt) quest ska den finnas!
 
Hmm... Försöker googla lite, och någon påstår att det är Throw an excellent curveball som gäller... Så jag vet inte vilket av questen som ger en Absol, men i något (ovanligt) quest ska den finnas!
Okej, så det verkar vara Throw an excellent curveball som gäller för Absol... (Plötsligt blev jag lite besviken över mitt Hatch 5 eggs, men där borde väl finnas en Chansey då, i alla fall...?????) Om de inte har ändrat sedan i början av juni.
 
Hmm... Försöker googla lite, och någon påstår att det är Throw an excellent curveball som gäller... Så jag vet inte vilket av questen som ger en Absol, men i något (ovanligt) quest ska den finnas!

Okej, så det verkar vara Throw an excellent curveball som gäller för Absol... (Plötsligt blev jag lite besviken över mitt Hatch 5 eggs, men där borde väl finnas en Chansey då, i alla fall...?????) Om de inte har ändrat sedan i början av juni.
Tur att det inte är quests jag slänger iaf då! Hade det varit spin x antal pokéstops jag inte besökt innan hade jag nog slitit av mig håret :D
 
Jag hade stora problem med det också (när jag väl hade hittat ditto efter typ hundra år). Jag fick min sista i ett av uppdragen man får från stoppen. I ett sånt där man får chans att fånga en hemlig Pokémon.
Får satsa på uppdrag och rida verkar det som för vilda finns det ju i gå iaf! En vecka och inte en enda!

Ditto fick jag hela tiden förut men ny dyker minsann ingen upp.

Nope, inte bitter alls:meh:
 
Haha helt rätt! Jag har gjort ett par raids bland folk men ehm, ingen hit :p Hoppas på legendarer ur lådor istället. Det dryga så sett är Mewtwo och Absol men meh, det kanske löser sig om hundra år, vem vet.

Tror inte att det är någon raid där nattetid ändå :D Håll koll på raids överlag bara så kan det dyka upp nån. Sableye är ju ghost type tex, lätt att fånga och inget som folk brukar vilja spendera raidpass på :up:
Jag vågar inte vara med, har ju inga bra och fattar ju inget.
Den raiden jag gjorde dog alla utom min sista och de andra spelarna förlorade typ en. :angel:
 
Jag vågar inte vara med, har ju inga bra och fattar ju inget.
Den raiden jag gjorde dog alla utom min sista och de andra spelarna förlorade typ en. :angel:
Det är då du kollar efter just enkla raids som man kan ta ner själv. Såvida du inte bara har typ pidgeys kanske :p Vad är det du inte fattar menar du? Hur man slåss, hur man väljer pokémon att slåss med, nåt annat?

De här raidbossarna är igång nu tror jag: https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-boss-tier-list/ Som synes finns två ghost type redan på enklaste, Duskull och Shuppet. De flesta lägger hellre sina raidpass på bättre bossar så på såna enkla får man ofta vara ifred har jag märkt :)
 
Har skickat vänförfrågningar till alla som lagt upp sina koder :)
jag lade upp min kod i vår stads gemensamma Discord grupp, inkl min nya hemstads å vips hade jag över 50 vänner(!) - ledsen om jag inte skickar till er varje dag även om ni skickar till mig. Men jag försöker variera vilka jag skickar till så det inte är samma personer som får hela tiden.
 
Jag heter Tant Tulip pcj har koden 4080 0370 0904 om någon jag inte redan lagt till vill bli vän med mig. Just nu är jag dock en dålig vän, hänger bara hemma och i stallet och har inte varit vid ett pokéstopp på en vecka. men om några dagar åker jag på semester då blir det nog lite bättre fart.
 
Jag fångade just en shiny Roselia. Jättekul, men känns faktiskt lite orättvist när det var den nittonde Roselian jag fångat... någonsin. :o

Ja, ja, man ska väl inte klaga när man har tur. :p Det hade bara känts mer rimligt att jag skulle ha fått en shiny Magikarp eller Aron vid det här laget. Hoppas att jag kan fånga dem från sängen också!
 
Hat skickat vänförfrågningar till de som skrivit sin kod de sista 2sidorna :D

Heter Acasiax, 5721 2390 0181


Sen en dum fråga kanske, men hur fasen kastar man en curveball?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 774
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp