Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade fullständigt missat Articuno-eventet idag. Kvart i tio ser jag ett meddelande i chattgruppen om att det börjar elva.
Jaja, bara att köra :D fick ihop tretton Articuno, varav en shiny. Många XP blev det.
Lyckades också byta till mig en Tauros, så nu är gen1 komplett! *glädjedans*
Och nu ligger jag i sängen och försöker ladda för morgondagens community day. Alldeles för täta evenemang... men jag är för glad över shiny Articuno och full gen1 för att bry mig riktigt :D
 
Någon som vet hur det blir med squirtlen med solglasögon, följer brillorna med om man evolvar den?
 
Längre bak i tråden var det några av er som skrev att ni inte raidat tsm med folk utan avstod eller höll er till de lägre som går att klara själv. Om det passar er så är väl allt gott och väl så för alla spelar ju som de vill men jag blir lite lessen och tänker att ni missar en del roligt. Jag hade så gärna hjälpt er in i gemenskapen så att ni kunde välja både ensamspel men också gemensam så att ni kunde få legendarerna.

Det du beskriver är så som jag vill att det ska vara och vill gärna vara med. Ångest sätter dock lite stopp för det i mina hemtrakter. Funderar på att åka på dagsutflykt någon dag och spela på annan plats och då kunna vara med lite mer aktivt.
Och anledningen till att jag inte är med är helt pga mig, jag fegar ur och är rädd att bli förlöjligad. Konstig tankevurpa iom att vi alla spelar samma spel. :grin:
 
Jag missar alltid eventet känns det som eller delvis iaf. Hunnit spela en halvdag i en större dag nu under dubbelxp på fångst.

Lite konspirationsteori i från mig: upplever att när jag startat lucky egg så finns det mindre mons att fånga! Kryllade av de i större staden framförallt runt gymmen och man behövde inte direkt gå runt och leta , sweet tänkte jag och drog igång ett ägg och poff så då det bara upp några få här och var. Någon mer som upplevt detta?
 
Ni som skickar paket till mig- jag har problem med att ens få snurr på pokestopen utan att få "try again later", och mina sommarjaktmarker är ödsligt tomma på pokestops..

Bättring lovas till hösten!
 
Ang paket - om ni har folk att tradea med och vill prioritera trading-medaljen för kilometrar, prioritera vänner på andra sidan jorden. Tradea de pokémon ni får i utländska ägg och voilá, mååånga kilometrar på en trade :up:
Själv stör jag mig på att man inte kan kasta ägg! Har fått alla alolan pokémon i ägg sen länge och har noll intresse för fler, annat än just utländska för att tradea bort de. Samtidigt vill jag ju ha övriga grejer i paketen, det har plötsligt blivit möjligt att slåss mer nu när det inte är lika hög brist på potions och revives. Det gäller alltså att konstant ha fullt med ägg om jag ska öppna svenska paket och att ha lediga platser om jag öppnar utländska. Så enerverande!
 
Det du beskriver är så som jag vill att det ska vara och vill gärna vara med. Ångest sätter dock lite stopp för det i mina hemtrakter. Funderar på att åka på dagsutflykt någon dag och spela på annan plats och då kunna vara med lite mer aktivt.
Och anledningen till att jag inte är med är helt pga mig, jag fegar ur och är rädd att bli förlöjligad. Konstig tankevurpa iom att vi alla spelar samma spel. :grin:
Har du vägarna förbi Örebro så får du gärna hänga på mig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
159
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
210
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 568
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp