Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer ju mycket XP när man levlar till ultra vänner och än mer på sista leveln. Här i stan försöker vi samordna så bägge parter får möjlighet att dra nytta av det. Vi bestämmer tid för öppning av sista paketet så att båda parter kan starta ägg och dubbla upp. Vet inte om det är möjligt att få ihop här och hur ni tänker om det hela?
 
Kom hem till Sverige och insåg att det finns ett nytt stopp + gym hos mina föräldrar. På ganska lagom gångavstånd. :)

En av mina sista dagar i USA lyckades jg snubbla över en raid med porygon. Den hade jag inte så det var skoj. :)

i övrigt hittade jag inga nya tauros och inte heller den nya som bara finns där, såg skuggan av den dock...

Levlade upp till 32 också men fick inga jäkla rewards. :(
 
Spelade som en tok i några veckor när spelet släpptes sommaren 2016 men har sedan dess typ inte rört det. När jag började jobba i slutet av maj återupptog jag spelandet då det var ett ganska skönt sätt att fördriva tid när jag åker buss till och från jobbet.

Har lagt till flera av er ifrån tråden och vill man adda mig har jag kod: 3892 48 46 4694. Är inne dagligen och skickar alltid tillbaka gåvor till dem jag får ifrån. :)
 
Hahaha besvikelsen när vi fattade att vi missuppfattat hur godistilldelningen blir när man tradar. :p men men. Fick måååånga km på dem!
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Ramlade över en Ditto idag! Blev sjukt snopen när Pokémonen jag fångade helt plötsligt bara ändrade sig och blev en Ditto. :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
På väg till Göteborg i skrivande stund. Bara en spontan dagsutflykt så självklart åker Pokemon go med. Hoppas hitta några nya mons, börjar bli träligt hemma
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Har ni fått några shiny eevees idag? Jag fock bara två, men den ena riktigt bra. Men kom också på att det var event lite sent...
 
Hittade flera söta Eevees idag
Screenshot_20180811-111241~2.png
 
Har ni fått några shiny eevees idag? Jag fock bara två, men den ena riktigt bra. Men kom också på att det var event lite sent...
fick två kassa på huvudkontot och fem totalt på lillkontot, där en var något att ha.
Förstår inte varför minikontot alltid har mycket större tur än orginalkontot....:angel:
 
Alltså jag måste bannemig få tummen ur röven och byta telefon nu. Funtar på Samsung galaxy s9, är det någon som spelar pogo på den? Hur funkar det?
 
Jag fick de tre olika av mina shinys. En går jag med nu och några sparade så att jag kan få alla som shinys, beroende på när de nya kommer om det kommer gå att tvinga fram dem eller inte. Efter eventet lyckades jag ladda på med några bra uppdrag också. :)
 
Jag spenderade gårdagen på tävling, så jag har bara jagat Eevee idag. 8 st shiny, om jag inte räknade fel 😅 Men av alla mängder Eevees så blev den bästa ca 80% IV. Snark. Bestå shiny var på runt 70%
 
Jag fick 7 shiny på lördagen och 8 på söndagen, men ingen med fantastisk iv. Två st på 80-nånting och sedan stadigt fallande skala.
Lyckades däremot samla på mig drygt 1500 Eevee-candy, och hade sån jäkla tur att de första tre jag evolvade blev Vaporeon, Jolteon och Flareon. Går nu med en, har någon km kvar till evolve på den, så det blir väl en snygg smaragdgrön Espeon imorgon och så promenera vidare med en till för Umbreon. Sparar minst tre för de framtida evolve som kommer (var väl två i gen 4 och en i typ...7?), och tradear kanske några till någon som inte fick tag på tillräckligt många.

@Soapbubble vi får nya stopp och gym varannan vecka (tror jag det är). Stoppen baseras på stopp i ett spel som heter Ingress, och i Piteå har vi ett gäng mycket aktiva PoGo/Ingress-spelare som gör vad de kan för att vi ska få maximal gym- och stopptäthet. All cred till Ingresspelarna som utvecklar PoGo :D ! Utan inskickade stopp i Ingress blir det inga nya i PoGo.
 
Alltså jag måste bannemig få tummen ur röven och byta telefon nu. Funtar på Samsung galaxy s9, är det någon som spelar pogo på den? Hur funkar det?

Jag spelar på en Galaxy S9+
Jag får en svart rand på kanske 5mm längst ner på skärmen , precis ovanför touchknapparna, där bakgrundsbilden syns lite.
Men det lilla har jag inte orkat störa mig på och i övrigt är jag nöjd med telefonen 😁
 
Jag spelar på en Galaxy S9+
Jag får en svart rand på kanske 5mm längst ner på skärmen , precis ovanför touchknapparna, där bakgrundsbilden syns lite.
Men det lilla har jag inte orkat störa mig på och i övrigt är jag nöjd med telefonen 😁
Tack för svar! Slog till och fick hem en s9 för ett par dagar sen, helt nöjd hittills! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 947
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp