Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fellow Pogo-spelare, hjälp mig!
Min moder som även hon fastnat i spelträsket fyller år snart och jag vet inte alls vad jag ska ge henne i år. Och ja, en idé är givetvis något pogo-relaterat! Hon är inte ett Pokémon-fan så diverse Pokémon-prylar är inte för henne, men jag tänker nånting hon kan ha nytta av när hon spelar, nånting som faktiskt används liksom. Men powerbank har hon redan, jag funderade på ett extra batteri till luren så hon slipper sladd men den jäveln cyklar runt med korg framtill och har således inga problem med den. Pokémon go plus är även det något jag funderar på men jag tror inte att hon får ut så mycket av den, och priset känns lite väl saftigt.
En reservplan är vadderade vantar med touch men det känns fjuttigt.

Vad hade ni uppskattat till ert spelande?
Med tanke på vädret så varma strumpor eller någon pryl som alstrar värme (har fått hjärtan som blir varma och gosiga när man aktiverar dem - skönt att ha om man ska spela pokemon i minusgrader - har inte testat dem på pokemon dock ). Det kan med fördel kombineras med dina nämnda vantar.

Med tanke på vädret så varma strumpor eller någon pryl som alstrar värme (har fått hjärtan som blir varma och gosiga när man aktiverar dem - skönt att ha om man ska spela pokemon i minusgrader - har inte testat dem på pokemon dock ). Det kan med fördel kombineras med dina nämnda vantar.
Tack! Värmehjärta fick hon faktiskt förra året, men hon är dålig på att använda sånt. Varma strumpor däremot kan vara nåt :)

Mitt besök på Gekås höll på att bli så jävla bra. Höll på. Såg skuggan av den där rosa saken med lång tunga, (lickytung? Ser inte rätt ut vettefan hur den stavas) höll tummarna att den skulle visa sig. Efter jag betalat i kassan och tar upp mobilen igen SÅ STÅR HAN DÄR och spelet bara *error* :eek::arghh::arghh::eek: alla pokemon försvinner och så kommer de tillbaka och den jäveln är BORTA :arghh::arghh::cry::cry::cry::turd::turd::turd:

Mitt besök på Gekås höll på att bli så jävla bra. Höll på. Såg skuggan av den där rosa saken med lång tunga, (lickytung? Ser inte rätt ut vettefan hur den stavas) höll tummarna att den skulle visa sig. Efter jag betalat i kassan och tar upp mobilen igen SÅ STÅR HAN DÄR och spelet bara *error* :eek::arghh::arghh::eek: alla pokemon försvinner och så kommer de tillbaka och den jäveln är BORTA :arghh::arghh::cry::cry::cry::turd::turd::turd:
:eek: Men fy fan! Beklagar sorgen :down:

Alltså dessa touchpennor... Köpte 3 sånadär korta utdragbara man kan fästa i hörlursuttaget, så det blir en till mamma, en till mig och så en till min gamla frusna mormor också. Det blir nog uppskattat!
Presentkort och lite skumtomtar utöver det så blir mamma glad, sen får hon fan vara nöjd :D
Tack för tipsen! :bow:

Men alltså.. Kan ni andra verkligen spela inomhus?:confused:
jag går jättemycket i jobbet, men det är mest inomhus och då funkar inte min gps, så ingenting reggas :meh::banghead::down: Istället får jag ha igång spelet medan jag kör (obs! inte att jag spelar medan jag kör) och hoppas på att gps:en laggar eller att det blir rött ljus så jag får ihop iaf några meter till äggen :cautious:
Hemma är ingen mening att ens starta spelet.. här finns inte en endaste Pokémon så långt ögat kan nå:cry:

jag går jättemycket i jobbet, men det är mest inomhus och då funkar inte min gps, så ingenting reggas :meh::banghead::down: Istället får jag ha igång spelet medan jag kör (obs! inte att jag spelar medan jag kör) och hoppas på att gps:en laggar eller att det blir rött ljus så jag får ihop iaf några meter till äggen :cautious:
Hemma är ingen mening att ens starta spelet.. här finns inte en endaste Pokémon så långt ögat kan nå:cry:
För mig går det fint. Kan som mest få lite lagg i form av att jag är någon helt annanstans men inte mig emot, det blir metrar på ägg och buddy :p

Hemma kan jag vara inne, hos mina föräldrar också tror jag. Men på jobbet och på dagis så försvinner gpsen på en gång. Det har kanske med husets ålder och isolering att göra :D de hus som funkar är byggda 1912 & 1942. De somnte funkar är byggda på 2000-talet.

Jag kan inte heller spela inomhus. Jag har gps hemma men det finns inga pokemon alls där så det hjälper inte ;) På jobbet går det säkert att spela men jag spelar (självklart) inte på arbetstid och sätter på spelet först när jag kommer ut, så jag är inte säker. Nu när jag skadat foten och inte kan/ska gå så står spelet typ helt still :( Håller tummarna för att något kul hoppar upp på de korta sträckorna jag går :D

Jag tycker alltid att det har varit mycket Squirtle i Stockholm men nu börjar det nästan bli töntigt, jag har dem på min "nearby" nästan lika ofta som duvor och råttor :rofl:

Alright, dubbelkoll så jag fattat rätt - jag kan alltså ge henne ett sånt här https://play.google.com/intl/sv_se/about/giftcards/ och då kan hon handla för det i pokemon gos shop och inte enbart appar och sånt i google play?

Jag har ju iPhone men där löser man ju in presentkortet i Itunes så pengarna ligger i en "pott" som man kan handla vad man vill för - spel, låtar eller saker i pogo t ex.
Någon annan med just Android kanske kan ge ett bättre svar på hur det funkar där :)

Jag kan spela hemma men inget spawnar. Brukar dock ha spelet igång ändå med telefonens internet istället för wifi för då laggar gpsen och jag samlar iaf lite meter. På jobbet går det inte att spela dels har jag inte tid sen ingen gps :p hos mamma spawnar det nått nästan hela tiden. Men annars har jag det igång när jag åker till affären och rör mig ute på så sätt.

Jaha, fick en Eevee i mitt 10 km ägg i helgen så det där med att man inte ska kunna få det verkar ju inte gällt i helgen iaf :(
Kläckte ett till 10 km mitt i förra veckan och det var en Chansey. Har redan tidigare fått Chansey i ägg och dessutom hittade jag den vild vid jobbet för någon vecka sen. Den är ju verkligen helt useless så de vill jag inte ha fler av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 966
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka