Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tant och jag tror vi hittade en massa pokemon förut, vad ska man göra med dom (närmare 20st av samma sort)?
:rofl: :rofl: :rofl:
13782267_1350563148307861_5676660677673167675_n.jpg

Evolvade just en Pidgey som då blev en Pidgeotto. Jag har sedan tidigare fångat en Pidgeotto, dvs jag fick en dublett nu. Den evolvade är myyycket större, 23kg, än den jag fångat, 2kg, men den jag fångat har högre cp. Ska jag ändå behålla den lilla? Är sannolikheten att den blir större och också ökar sitt cp ännu mer när jag kan evolva den?

Jisses vilket knasspel. Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vad det går ut på men jag kör väl på lite till. :D

Jag har level 14, min bästa just nu är en Hypno på 739 cp.

Har fyra Eevee och en Vaporeon. Fick en Vulpix i ett ägg förut också :love:

Hoppas på 1-2 Eevee, några larver eller puppor av olika slag och minst en Clefairy under kvällspromenaden. :up:

Jag får hjälp av bilen när jag kör på jobbet :angel:
Enda gången jag kommer iväg från byggnaden är om jag behöver handla något till mig. Annars sitter jag mest på en stol och stirrar in i väggen. beroende på hur humöret vart under dagen. Men som idag har jag suttit typ här, inte ens kunnat gå ut i trädgården, dock cyklat en kort sväng men det slutade i affekt och in på området och personalen in på kontoret.. Då har det endå vart en ganska bra dag.

Inte nog med det så har min kollega (vi är alltid två som jobbar) satt sig i ett hörn och sovit senaste 2h, snarkat högt!

Jag var ute och sprang förut och tänkte passa på att kläcka ett ägg när jag ändå var ute. Startade appen och sedan startade jag träningsappen. Gjorde min runda och när jag kom tillbaka skulle jag kolla vad jag fått i ägget. Men inte sjutton hade den räknat upp en enda meter. :arghh: Ägget får vara till imorgon. Orkar inte mer idag. :p

Evolvade just en Pidgey som då blev en Pidgeotto. Jag har sedan tidigare fångat en Pidgeotto, dvs jag fick en dublett nu. Den evolvade är myyycket större, 23kg, än den jag fångat, 2kg, men den jag fångat har högre cp. Ska jag ändå behålla den lilla? Är sannolikheten att den blir större och också ökar sitt cp ännu mer när jag kan evolva den?

Jisses vilket knasspel. Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vad det går ut på men jag kör väl på lite till. :D
vikten har inget alls att göra med hur bra dom är. Det är CP som gäller, möjligen vilka attacker om man har två med lika mycket CP :)

Enda gången jag kommer iväg från byggnaden är om jag behöver handla något till mig. Annars sitter jag mest på en stol och stirrar in i väggen. beroende på hur humöret vart under dagen. Men som idag har jag suttit typ här, inte ens kunnat gå ut i trädgården, dock cyklat en kort sväng men det slutade i affekt och in på området och personalen in på kontoret.. Då har det endå vart en ganska bra dag.

Jag arbetar som lokalvårdare. Dom gångerna jag kör bil i jobbet är från ett jobb till ett annat i övrigt är jag också inomhus.

Denna vecka har jag tex bara 1 kund att köra till så det varierar med bilkörningen.

Fast jag hinner iallafall få lite frisk luft ibland under en arbetsdag ;)

Jag var ute och sprang förut och tänkte passa på att kläcka ett ägg när jag ändå var ute. Startade appen och sedan startade jag träningsappen. Gjorde min runda och när jag kom tillbaka skulle jag kolla vad jag fått i ägget. Men inte sjutton hade den räknat upp en enda meter. :arghh: Ägget får vara till imorgon. Orkar inte mer idag. :p
Du måste ha appen uppe hela tiden, så hade du träningsappen uppe så registreras inte sträckan du går. Träningsappar brukar kunna gå i bakgrunden, så du kanske får starta den först nästa gång och därefter klicka upp Pokémon go?

Jag arbetar som lokalvårdare. Dom gångerna jag kör bil i jobbet är från ett jobb till ett annat i övrigt är jag också inomhus.

Denna vecka har jag tex bara 1 kund att köra till så det varierar med bilkörningen.

Fast jag hinner iallafall få lite frisk luft ibland under en arbetsdag ;)

Jag får det ibland, som sagt det beror mycket på dagsformen, jobbar inom Lss sektorn. Passen är 7-21.30 och kanske 12 av dessa timmar är stillasittande.

Du måste ha appen uppe hela tiden, så hade du träningsappen uppe så registreras inte sträckan du går. Träningsappar brukar kunna gå i bakgrunden, så du kanske får starta den först nästa gång och därefter klicka upp Pokémon go?
Jag får testa det imorgon.

Jag har varit ute en del idag men efter första promenaden har jag inte hittat en enda till pokémon! De där löven syns men inte tusan dyker det upp någon..

Jag har klickat i battery save mode, visst ska jag kunna släcka skärmen då? Den verkar ju tappa gps signalen när skärmen släcks? Är det nån bugg eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 666
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V