Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick till mitt närmsta "hemmagym" och lyckades starta en match mot min lillebrors pokemon(som tydligen vaktar där?) som totalt krossade min stackars Pidgeot på två röda. Fattar nada och ungjäkeln ignorerar mig. :cautious: Trodde jag skulle kunna träna där på nåt sätt?

Du tränar bäst mot pokemons som har samma eller liknande CP som dina. Och du tränar mot pokemons på gym som hör till samma lag (färg) som dig. Går du till ett gym med annan färg så är det fight "på riktigt".

Du tränar bäst mot pokemons som har samma eller liknande CP som dina. Och du tränar mot pokemons på gym som hör till samma lag (färg) som dig. Går du till ett gym med annan färg så är det fight "på riktigt".
Jag hör till rätt lag. Så det är när en vinner matchen som ens pokemon blir tränad? För nu sa det bara pang så var det över, utan synbar skillnad mot innan :p

Jag hör till rätt lag. Så det är när en vinner matchen som ens pokemon blir tränad? För nu sa det bara pang så var det över, utan synbar skillnad mot innan :p

Jag vet ärligt talat inte om din pokemon blir särskilt tränad eller bättre av gymmen, däremot så får du experience och ju mer du kan levla desto bättre blir både du och dina pokemons.

There are three ways you can interact with gyms:
  1. Train and test your squad by battling friendly Pokémon in a gym controlled by your team.
  2. Defend a gym controlled by your team by contributing one of your Pokémon to it.
  3. Attack and attempt to take over gyms controlled by opposing teams.

Härifrån: http://qz.com/731057/the-ultimate-guide-to-pokemon-go/#poke-training

Jag vet ärligt talat inte om din pokemon blir särskilt tränad eller bättre av gymmen, däremot så får du experience och ju mer du kan levla desto bättre blir både du och dina pokemons.

There are three ways you can interact with gyms:
  1. Train and test your squad by battling friendly Pokémon in a gym controlled by your team.
  2. Defend a gym controlled by your team by contributing one of your Pokémon to it.
  3. Attack and attempt to take over gyms controlled by opposing teams.

Härifrån: http://qz.com/731057/the-ultimate-guide-to-pokemon-go/#poke-training
Tack för länken! Det klarnade en hel del.

Hahaha syskonkärlek :D :rofl:!!
Blir inga julklappar till den där i år:cool: Skämt åsido så är jag otroligt glad över att vi delar spelintresset alla syskon :love:

On topic så kläckte jag precis ett ägg genom att gå ut i köket :p Blev tyvärr bara en Pidgey, men en kan ju inte få jackpot varje gång.

Det finns olika färger på "pokemons" när man ska fånga dom..

grön ring = "enkla" att fånga
orange/gul = "svårare" att fånga
Röd = "SVÅRA" att fånga

Hitta det här
http://www.bustle.com/articles/172593-what-do-the-different-colored-circles-around-the-pokemon-mean

Pokemon surrounded by a green ring should be easy to catch, and have a low CP. They do not tend to break out of their Pokeballs once captured, so no need to waste any Razz Berries on these guys!

The Yellow ring indicates that the Pokemon is of moderate difficulty to catch. They have a higher CP and are more desirable, so Razz Berries and even a Great Ball or two may be required. Do not lose hope if these guys break out of their Pokeballs — your persistence will be rewarded (eventually).

It is unusual to see a red ring, as they only are attached to the rarest of Pokemon. A creature with a red ring will have a very high CP and will be tough to catch. They will definitely make you work for it, and will probably eat quite a few of your Razz Berries. But if you want to be the very best, like no one ever was, stay focused and show that Pokemon who's boss (even if people give you strange looks on the street). Good luck!

Jag har bara fångat mina Eevee i skogen :D
Har evolvat en, fick en Vaporeon (lät slumpen avgöra, men vad vid vatten när jag evolvade så jag tror att kan ha påverkat?)

Är dock lite besviken över att det bara verkar gå att evolva till de tre "klassiska"?
I spelen finns det ju rätt många fler varianter att sukta efter :love:

latest

Att det bara är de klassiska nu är för att det bara är första generationens pokemon som släppts till spelet ännu alltså de första 151 typ :) Men det kanske kommer sen vem vet

Evolved Eevee till en Jolteon. Provade ge den namnet Sparky och det verkade funka :) Hittade en Koffing här i skogen. Verkar komma en "udda" varje dag när jag går in efter jag vaknat, annars är det med weedle, pidgey rattata och carterpie som hänger här i krokarna.

Byn jag kör igenom på väg till stallet hade varken något stop eller gym. Men det dök up 2 Weedle, 1 Pidgey och en Ratata sådär på en gång när när jag skulle tanka på lokalföreningen :p Synd att jag inte fått tag något ägg än, körde traktor och putsade hagarna idag, gick nog tillräckligt långsamt för att få ihop några km "promenad" :angel: /mvh Orkar Inte Gå

Lyckan är total när mamma frågar om jag vill med upp på stan för att äta, där vi ska äta finns ett pokestop iaf! :D = jag borde hinna snurra flera gånger under tiden vi ska äta :rofl:

Vilken level är ni på? :)
Jag är en bit in på 12 nu. Gick fort här om natten då jag gick upp 2 Level på grund av Lucky egg :laugh:

Jag är på level 15 :)

Är det fler som det inte fungerar för idag? Jag har inte kommit in under större delen av dagen och när jag väl gjort det har det låst sig hela tiden :( Inget fel på mitt internet heller.. Aah, jag vill spela! :arghh:

Jag är också fast i träsket! Älskade pokémon som ung så det här är efterlängtat!
Har varit ledig idag så har hunnit spela lite mer. Tyvärr buggade appen som satan runt 17-tiden, vet inte om det blev överbelastning?
Var i alla fall himla roligt att gå ner på stan och se massa folk, både i klungor och ensamma, hänga runt pokestopen och spela :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 666
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka