Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet så kom en som skulle regga sej... Kolla va nära en Lure du är ...
Swooooop ... Så stod jag där och fick 4 pokemons... Vi "tog" likadana hela tiden...
Den fick dock 237CP på de jag fick 37 typ... Men så är jag ju bara level 5... :(

Sitter på jobbet så kom en som skulle regga sej... Kolla va nära en Lure du är ...
Swooooop ... Så stod jag där och fick 4 pokemons... Vi "tog" likadana hela tiden...
Den fick dock 237CP på de jag fick 37 typ... Men så är jag ju bara level 5... :(

Kommer det en Staryu (eller vilken pokemon som helst) till en lure så får alla i närheten upp den, och alla kan fånga "den" (läs: en) men den har olika CP för olika personer baserat på bland annat level.

Jag med. Har inte träffat på en enda. Måste nog åka in till Stockholm. Här i förorten var det en dålig blandning av pokemon tycker jag :(
Tur att jag ska på AW i stan på fredag :D

Jag har bara fångat mina Eevee i skogen :D
Har evolvat en, fick en Vaporeon (lät slumpen avgöra, men vad vid vatten när jag evolvade så jag tror att kan ha påverkat?)

Är dock lite besviken över att det bara verkar gå att evolva till de tre "klassiska"?
I spelen finns det ju rätt många fler varianter att sukta efter :love:

latest

Jag har bara fångat mina Eevee i skogen :D
Har evolvat en, fick en Vaporeon (lät slumpen avgöra, men vad vid vatten när jag evolvade så jag tror att kan ha påverkat?)

Är dock lite besviken över att det bara verkar gå att evolva till de tre "klassiska"?
I spelen finns det ju rätt många fler varianter att sukta efter :love:

latest
Jag skulle vilja ha en Espeon till slut, A har en sån som gosedjur så hon skulle bli överlycklig :D

Jag snubblade precis över detta: "för att få Vaporeon kan du fånga en eevee och namnge dem speciella namn innan du evolvar dem så får du specielt den du vill ha, typ Sparky, Pyro och Rainer". Ingen aning om det funkar dock :D

Jag fångade en Eevee i morse. :up:

Lyckas inte hitta så många här längs E4:an, men varje gång vi stannar hittar jag ett par stycken.

Jag snubblade precis över detta: "för att få Vaporeon kan du fånga en eevee och namnge dem speciella namn innan du evolvar dem så får du specielt den du vill ha, typ Sparky, Pyro och Rainer". Ingen aning om det funkar dock :D

Det gör det! Fått en av varje på så sätt, men fick höra att man ska logga ut och in efter namnbyte så det registreras.

Håller på utvecklar mina för att gå upp i level, men var inte så effektiv. Bäst är att spara alla och utveckla dem samtidigt, när man använder ett lucky egg (dubbel xp). Provat slåss på gym också, och gått 1 mil :D

@Iamia På combat pointsen, den pokemon som har 10 när du fångar den är inte så bra, en likadan som har 200 kan vara värd att träna.

Det verkar som spelet har hittat till min lilla by mitt ute i ingenstans. Igår såg jag grannflickan på grusvägen som leder ner till stallet, tror att hon fångade nån pokemon som fanns där.

Har precis börjat o känner mig trög. Vet man på något vis om man rör sig åt rätt håll när det dyker upp att Pokemon är nära. Alltså innan man ser själva Pokemonen på kartan?

@Iamia På combat pointsen, den pokemon som har 10 när du fångar den är inte så bra, en likadan som har 200 kan vara värd att träna.
Ok, men de har olika "karaktärer" också väl? Typ en sån där råtta eller fladdermus är ju inte lika kul som en Eevee som alla skriver om nu? (Min favvis av dem jag fångat än så länge är Jigglypuff! Men den är ju bara söt och ser ju liksom inte så cool ut... O_o :D)
Med vänlig hälsning, Fattar Nada :laugh:

Ok, men de har olika "karaktärer" också väl? Typ en sån där råtta eller fladdermus är ju inte lika kul som en Eevee som alla skriver om nu? (Min favvis av dem jag fångat än så länge är Jigglypuff! Men den är ju bara söt och ser ju liksom inte så cool ut... O_o :D)
Med vänlig hälsning, Fattar Nada :laugh:

Det är olika på olika ställen, i vår by kryllar det av Eevee, medan i stan finns det hur många som helst av andra sorter. När jag träffat en mer exklusiv pokemon märker jag det dels på att den är ovanlig att träffa på och sedan har de haft hög CP då. Har iof inte träffat så många, men jag tror man märker det på pointsen. Och hur svåra de är att träna (och fånga! Sedan får man bär som man kan kasta för att blidka dem, annars smiter de). En caterpie kräver inte så många candys för att utveckla helt, medan Magikarp behöver 400 candys för att utvecklas. Då gissar jag att den är betydligt grymmare ;)

Vi har mängder av Eevee och Pidgey i området där jag bor. En hel del Oddish också.

Nu äntligen är jag uppe på nivå 5. Inte hunnit ut och gå mkt alls, så känns helt B. Men ska ta tag i det efter jobbet i morgon! Jobbar långa dagar så orkar inte innan/efter jobbet. Jobbar 7-21.30 men kan fånga de som är i området på jobbet, annars är det svårt att få något kul. Så ha ringa med bra CP än.

Det är olika på olika ställen, i vår by kryllar det av Eevee, medan i stan finns det hur många som helst av andra sorter. När jag träffat en mer exklusiv pokemon märker jag det dels på att den är ovanlig att träffa på och sedan har de haft hög CP då. Har iof inte träffat så många, men jag tror man märker det på pointsen. Och hur svåra de är att träna (och fånga! Sedan får man bär som man kan kasta för att blidka dem, annars smiter de). En caterpie kräver inte så många candys för att utveckla helt, medan Magikarp behöver 400 candys för att utvecklas. Då gissar jag att den är betydligt grymmare ;)

Nja, Magikarp är helt jäkla värdelös men dens utveckling är skitbra. :D
Man får lika mycket XP när man utvecklar en pokemon oavsett hur bra den är så vill man levla fort ska man fånga massa pokemon som kräver få candies för att utvecklas, typ pidgey och caterpie, och sen använda ett sånt lucky egg innan man utvecklar dem.

Jag gick till mitt närmsta "hemmagym" och lyckades starta en match mot min lillebrors pokemon(som tydligen vaktar där?) som totalt krossade min stackars Pidgeot på två röda. Fattar nada och ungjäkeln ignorerar mig. :cautious: Trodde jag skulle kunna träna där på nåt sätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 035
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31