Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! :)

Level 18 nu (20830/25000)
Fångat 610 pokemons, 72 specifika (sett 73, men jävla Dratini stack!)
Gått 63,2 km
evolvat 37 (Har många som ligger och väntar med suger lite på det ;))
kläckt 23 ägg
82 pidgeys
67 Zubat
49 rattata
58 drowzees
118 magikarps

Jag ligger en bra bit efter. Sambon hade ju sönder sin telefon så GPS:en fungerar inte... så han blir mest bitter på mig när jag spelar pokemon :(

Jäkla Vileplum :arghh:
Fick upp den på radarn på väg till jobbet å jag gick fram å tillbaka enligt konstens alla regler, men den jäkeln måste ha varit inne på Tom Tits och dit in når jag inte från gatan :arghh::arghh:

Jag har bara två Bellsprouts kvar tills jag kan evolva fram en Victreebel, och jag har en jäkligt bra Weepinbell så det lär bli en kul grej att slänga in i gymmen... Hoppas på att fånga två under dagen.

Jag har en Vileplume på 1510 som är GRYMT bra på att slåss :D
103 i hp och solar beam på 120. Den tog en Gyrados som om det vore fredagsmys :banana:

Jag har bara två Bellsprouts kvar tills jag kan evolva fram en Victreebel, och jag har en jäkligt bra Weepinbell så det lär bli en kul grej att slänga in i gymmen... Hoppas på att fånga två under dagen.

Jag har en Vileplume på 1510 som är GRYMT bra på att slåss :D
103 i hp och solar beam på 120. Den tog en Gyrados som om det vore fredagsmys :banana:
Låter bra, jag har en likadan nämligen, som jag inte slagits med än. :D

Jag var på rasten ute och erövrade ortens gym från ett par cirkus 11-åringar som jag såg precis hade tagit över gymmet. Jag lär bli av med det rätt fort om inte några fler röda polare kommer och slänger in sina pokémons, så jag var snabb med att plocka ut coinsen från shopen. Så äntligen har jag fått mina första mynt!

Jag har jättedålig koll på vilka pokémons som är bra mot vilka respektive dåliga. Men jag insåg i mitt krigande att Weepinbell, Pinsir, Gloom och även till viss del Electrode fungerade väldigt bra mot både Vaporeon och Snorlax :sneaky::p

En fråga!

Jag tog över ett gym imorse och tog coinsen. Tog över ett till i em men kunde inte ta coinsen, står fortfarande tid då man ska trycka för att få dem. Någon som vet varför? Kan man bara tjäna 10 coins per 21h? Det vet jag att det är på samma gym men inte olika.

En fråga!

Jag tog över ett gym imorse och tog coinsen. Tog över ett till i em men kunde inte ta coinsen, står fortfarande tid då man ska trycka för att få dem. Någon som vet varför? Kan man bara tjäna 10 coins per 21h? Det vet jag att det är på samma gym men inte olika.

Om jag fattat det rätt kan man bara collecta en gång per 21h, så man får vänta tills man har tagit över alla man tänkt ta innan man collectar (fast risken finns förstås att man förlorar något igen då).

Nu har jag testat att använda lucky egg för första gången. Hade samlat på mig en massa Weedle, Pidgeys och Ratata plus några andra. Kom från halvvägs till level 15 till några tusen från level 16.

Nya för idag är: Rhyhorn (från ägg), Flareon (Evolve), Nidorina (Evolve) och Nidorino (Evolve).

• Gilla
Reactions: Laa
Spelade lite i helgen när vi var i Hovdala och fick ihop en del nya + kläckte 3 ägg :up: Growlithe :love:, tjej-Nidoran, Gloom och Clefable fångade jag och så fick jag Lickitung i ägg (Rattata :meh: och Shellder i de andra 2 som jag redan hade, men Shellder har jag iaf inte utvecklingen på)! Fick även ihop tillräckligt med Eevee för att kunna köra en första evolve, lät slumpen avgöra och det blev Vaporeon :). Gick upp till Level 12 och fick mina första Great balls. Nu är dock alla min bollar helt slut :cry:. Fick också mitt första 10km ägg sm jag lagt på kläckning nu :d.

Jag passade på att kläcka ägg idag på ridturen. Jag fick en Krabby i ett 5 km ägg... Får ALLTID Krabby i dessa ägg... Och Zubat i 2 km ägg :banghead:. Jag kläckte också ett 10 km ägg (jag får massa 10 km ägg) och fick en Scyther på strax över 1000 CP. Ny för mig, och min första på över 1000 CP :p. Ramlade upp till lvl 19 också. Mot lvl 20 :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 643
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V