Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
packade ihop mig själv och bebis i bilen runt lunch och ställde siktet på Ängelholm, tänkte att där lär det väl vara lite nytt i alla fall. Icke!

MEN, jag hann inte mer än att köra typ 200 meter innan Mr Mime dök upp på sightings :eek: han försvann när jag tog en vänstersväng så jag bestämde mig för att leta reda på honom, vände tillbaka och på en sidogata stod den jäkeln! En ultraboll och ett razz (orka chansa) så hade jag honom :D

Är ingen storspelare.. Men jobbar på ett himla bra ställe för pokemons centralt i gbg så fångat en del på jobbet. Men; i söndags var jag ute och bakispromenerade lite, hamnade i värsta hetsen så tog upp telefonen och fångade en Dragonite! Ovanligt förstod jag sen. Den var tämligen värdelös, men ändå. Inte fångat ngn dratini (?) alls innan..

Det roligaste som hände idag var att jag fick en Hitmonlee på runt 750, vilket var betydligt bättre än den jag redan hade, i övrigt rätt så trist pokemondag. Mr Mime har spawnat flera ggr på olika platser men jag har inte haft tid å jaga efter honom (men sedan har jag ju honom sedan tidigare oxå)

Fick en Haunter på lunchen så när jag drag igång mitt stora "evolveringsrace" så har jag 3-4 nya å totalt runt ett 40-50tal andra evolves att göra tillsammans m de tre 10kms ägg jag börjat promenera igång idag - med planerad kläckning på torsdag. Lär nog komma över till level 24 på det :)

• Gilla
Reactions: Laa
Är ingen storspelare.. Men jobbar på ett himla bra ställe för pokemons centralt i gbg så fångat en del på jobbet. Men; i söndags var jag ute och bakispromenerade lite, hamnade i värsta hetsen så tog upp telefonen och fångade en Dragonite! Ovanligt förstod jag sen. Den var tämligen värdelös, men ändå. Inte fångat ngn dratini (?) alls innan..

Wow! Vill också ha Dragonite! Det finns en facebookgrupp för pokemon go-spelade i min stad och just Dragonite verkar vara den som folk suktar efter mest.. Så grattis! Nu kan du nästan sluta spela. ;)

Har förresten tagit 3 Dratini bara idag, så nu kan jag i alla fall evolva till Dragonair.. Men det är ju nååågra till som krävs för att få en Dragonite därifrån.. :p

Just det här med att skaffa sig Dragonite verkar Niantic ha gjort svårare eller något. Precis när jag började spela så tyckte jag att jag såg Dratinis hela tiden längs strandpromenaden, nu ska man skratta sig lycklig om det dyker upp en i veckan eller så :cautious:

Jag har evolvat till en dragonair men har bara 9 candy.... Är en bit kvar skulle vi kunna säga :eek:

Behöver lite (mycket) hjälp!:D
Har lekt runt lite i mitt lags gym ett par gånger för att lära mig. Förlorar ju stort varenda gång för jag förstår inte,bara klickar runt lite hysteriskt.
Men! Jag lyckades på nått sätt vinna två matcher :laugh: wihoo!!! Men direkt när jag vunnit en match började den räkna ner till battle 2 och motståndaren fick fullt lov och jag var kvar på yttepytte lite rött och dog självklart direkt.
Varför då? Hur fixar jag fullt liv mellan matcher?

Behöver lite (mycket) hjälp!:D
Har lekt runt lite i mitt lags gym ett par gånger för att lära mig. Förlorar ju stort varenda gång för jag förstår inte,bara klickar runt lite hysteriskt.
Men! Jag lyckades på nått sätt vinna två matcher :laugh: wihoo!!! Men direkt när jag vunnit en match började den räkna ner till battle 2 och motståndaren fick fullt lov och jag var kvar på yttepytte lite rött och dog självklart direkt.
Varför då? Hur fixar jag fullt liv mellan matcher?
I ditt lags gym kan du inte göra nånting sånt tror jag utan du får slåss och så köra potions efteråt och slåss igen. Du höjer ändå gymmets prestige och kan stoppa in en egen pokémon så snart poängen är höga nog :)

Någon annan som tycker att det är mycket färre pokemons att fånga den senaste tiden?
Jag jobbar så att jag når ett pokestop från skrivbordet - thus har jag på appen hela dagen ifall att något dyker upp plus att jag kan samla bollar och annat. Tyvärr är skörden skral. Sedan 7 imorse t ex har det dykt upp 2 drowzees oh inget annat :(

I ditt lags gym kan du inte göra nånting sånt tror jag utan du får slåss och så köra potions efteråt och slåss igen. Du höjer ändå gymmets prestige och kan stoppa in en egen pokémon så snart poängen är höga nog :)

Okej. Så jag får helt enkelt vara glad om jag lyckas överleva ett battle och sen när motståndaren får fullt liv igen till battle två är det bara vänta på mitt öde iom att jagbars har liiiiiiite liv kvar.

Jaja, jag vann två gånger iaf :banana::banana:

Level 18
Fångat 607 pokemons, 59 arter(alla som jag sett)
Gått 118,44 km (HA! Jag sa ju att de där 2-kmsäggen skulle plussa ihop till 10 mil!)
Evolvat 72 (nu har jag sparat ett tag för att använda ett Lucky egg)
Kläckt 31 ägg
118 pidgeys
85 weedles
62 rattata
42 eevees
40 drowzees

Det känns som om jag står och stampar på samma fläck vad gäller cp på de pokemons jag fångar - jag får liksom inga som känns värda att evolva. Lite trist när jag har några stycken där jag sparat länge för att kunna evolva när jag kommer upp på en högre level men fortsätter att få samma cp eller lägre än den bästa jag redan har. :mad:

Idag poppade Nidorino, Golduck och Gyarados upp på samma ställe - tre pokemons som är utvecklade varianter av andra pokemons. Har aldrig fått så många halv-ovanliga och ovanliga pokemon på en och samma fläck! Nidorino och Golduck har jag iofs en hel drös av sedan tidigare, men Gyarados var ny! Vad den hade för CP? Håll i er! 111! Haha. Sämre än den Magikarp jag sparar på för att evolva till Gyarados.. :p Nåja: alltid kul att få något nytt i sin pokedex.

Hade förresten hoppats på att få något kul i det 10 km-ägg som jag kläckte på väg till jobbet. Fick en Eevee.. Som jag redan har fångat typ 50 st av redan. Kändes ju sådär!

Jag försökte fånga onyx idag, dök upp på första plats i med en carterpie som 2 figur i listan. Carterpie är plötsligt synlig men jag struntar i den och går åt ett håll. Onyx försvinner helt. Vänder och går tillbaka, onyx dyker upp på första plats igen. Går och går och han dyker aldrig upp :cautious: försvinner så jag vänder igen och då hoppar en Oddish fram som legat på typ 4 5 plats :banghead: sen försvinner onyx igen och jag blir sur och går hem :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 162
· Visningar
75 849
Senast: Liten
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka