Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag passade på att kläcka ägg idag på ridturen. Jag fick en Krabby i ett 5 km ägg... Får ALLTID Krabby i dessa ägg... Och Zubat i 2 km ägg :banghead:. Jag kläckte också ett 10 km ägg (jag får massa 10 km ägg) och fick en Scyther på strax över 1000 CP. Ny för mig, och min första på över 1000 CP :p. Ramlade upp till lvl 19 också. Mot lvl 20 :up:
Hur gör du för att kläcka ägg under ridturen? Jag måste hålla i telefonen hela tiden för att se till att inte skärmen slocknar :banghead:

Hur gör du för att kläcka ägg under ridturen? Jag måste hålla i telefonen hela tiden för att se till att inte skärmen slocknar :banghead:
Min skärm släcker sig inte när jag har Pokémon uppe. Men har man en telefon som låser sig själv efter en stund så får man tillfälligt ta bort det i inställningarna. Borde gå på de flesta modellerna. Sedan får man bara lägga ner telefonen varsamt så att man inte kommer emot någon rackarns knapp. Brukar checka telefonen i skrittpauserna så att den funkar som den ska :)

Nu har jag också lyckats fånga en Mr Mime. Tog mig en promenad och tänkte att jag kan ju göra ett försök men såg inte ens skuggan av honom. Sen när jag nästan var hemma ploppade han upp framför mig utan att han setts till på sightings :confused:. Blygsam CP 385 men jag är nöjd med att få fatt i honom. Mer frustrerande är att jag har en Abra som smiter för mig. Hallon, ultra boll men sticker i ett rökmoln :banghead: Störsamt!

• Gilla
Reactions: Laa
Min skärm släcker sig inte när jag har Pokémon uppe. Men har man en telefon som låser sig själv efter en stund så får man tillfälligt ta bort det i inställningarna. Borde gå på de flesta modellerna. Sedan får man bara lägga ner telefonen varsamt så att man inte kommer emot någon rackarns knapp. Brukar checka telefonen i skrittpauserna så att den funkar som den ska :)
Får se om jag lyckas fixa det på min telefon :)

Fick en till Mr Mime idag. Hann precis fånga honom när det kom en hel flock överlyckliga ungar som tydligen hittat honom för första gången :D

Mindre kul är att gå ut för att kläcka ett 10km med typ 70 meter kvar, man hittar en Lapras utanför porten och lyckas till slut fånga eländet efter rätt många ultrabollar som slösats på en som inte ens är så jäkla bra (ja vad fan, det var en Lapras, ju!)... Börjar promenera, går och går och går, och när ägget till slut kläcks - Lapras. Bättre Lapras än den innan men inte lika bra som min bästa.
Ffs jag vill ha nåt nytt! Eller typ Vulpix eller nåt, behöver många fler innan jag kan evolva den men har hittat den typ en enda gång sen jag började spela :meh:

Igår hände det som jag aldrig trodde skulle hända - ett grått gym! :eek:
Från det att jag upptäckte det till att jag var där tog det säkert 10-15 minuter och inte en enda kotte i sikte när jag kom fram.
Detta gym är det som är närmast min bostad och har hittills bytt team säkert 10 gånger på en dag, så det var mycket överraskande.
Satt in en Pokémon, cashade in mina coins, levlade upp gymmet och gick hem igen (skulle ju bara kvällskissa hundarna egentligen, inte gå på promenad :p)

Igår hände det som jag aldrig trodde skulle hända - ett grått gym! :eek:
Från det att jag upptäckte det till att jag var där tog det säkert 10-15 minuter och inte en enda kotte i sikte när jag kom fram.
Detta gym är det som är närmast min bostad och har hittills bytt team säkert 10 gånger på en dag, så det var mycket överraskande.
Satt in en Pokémon, cashade in mina coins, levlade upp gymmet och gick hem igen (skulle ju bara kvällskissa hundarna egentligen, inte gå på promenad :p)
För mig med! När jag kom till jobbet var gymmet mitt lags färg, tänkte att jag skulle gå dit o se om jag kunde stoppa in en pokemon. Men när jag kollade senare när jag hade tid så hade det bytt färg.. Någon timme senare var det grått! Jag tog min rast och gick dit (nästan så jag tom kan nå det från jobbet) satt in min pokémon och cashade in mina första coins! Tjoho!

Råkar nå ett, ibland två pokéstops från jobbet. Och det var lite mer variation på pokémonsen också än hemma.
Så jag tänker att första arbetsdagen efter semestern blev rätt bra, 5 nya pokémons! Kunde evolva så jag fick Gloom och Vaporeon. Fångade sedan Clefable och Jigglypuff och kläckte sedan ett ägg och fick en Cubone! :D

• Gilla
Reactions: Laa
Alla fångar Mr Mime utom jaaaaag! Buhu huuuhu. :cry:

:angel:

Imorgon ska jag fan ut och leta upp den jäkeln. Får väl packa ner kiddot och byta stad i ett par timmar om det ska vara på det viset! :idea:
Vi kan bilda klubb... Jag har inte ens lyckats få upp den i sightings än... ALLA andra har honom :cry:

Nu har jag också lyckats fånga en Mr Mime. Tog mig en promenad och tänkte att jag kan ju göra ett försök men såg inte ens skuggan av honom. Sen när jag nästan var hemma ploppade han upp framför mig utan att han setts till på sightings :confused:. Blygsam CP 385 men jag är nöjd med att få fatt i honom. Mer frustrerande är att jag har en Abra som smiter för mig. Hallon, ultra boll men sticker i ett rökmoln :banghead: Störsamt!

Abra är JÄKLIGT smidig. Den är känd för att smita om man inte tar den på första försöket.
Hallon, ultraboll och "curve ball" är att rekommendera.

Var ut med morsan igår kväll. Snubblade över ett blått gym så hon ville levla upp det och stoppa in en pokémon (ja jag vet, blått, euww!). Hon står och slåss, fattar knappt nånting men lyckas till slut byta vilken hon vill slåss med bland annat och slåss för fullt ett bra tag. Så vad händer? Dyker det upp en bot eller spoofer och sabbar? Nä men det kunde tamefan lika gärna vara just det.
Några lata arslen glider fram i en biljävel och helt sonika slåss tills det blir gult istället. Så jävla irriterande, är man så förbannat lat att man glider runt och plockar gym i bil så kan man iaf låta en tant på promenad ha sitt roliga en stund och kanske rent av hinna plocka sina mynt. Annars kan man gott röra på sitt jävla fläsk som oss andra :meh:

Var ut med morsan igår kväll. Snubblade över ett blått gym så hon ville levla upp det och stoppa in en pokémon (ja jag vet, blått, euww!). Hon står och slåss, fattar knappt nånting men lyckas till slut byta vilken hon vill slåss med bland annat och slåss för fullt ett bra tag. Så vad händer? Dyker det upp en bot eller spoofer och sabbar? Nä men det kunde tamefan lika gärna vara just det.
Några lata arslen glider fram i en biljävel och helt sonika slåss tills det blir gult istället. Så jävla irriterande, är man så förbannat lat att man glider runt och plockar gym i bil så kan man iaf låta en tant på promenad ha sitt roliga en stund och kanske rent av hinna plocka sina mynt. Annars kan man gott röra på sitt jävla fläsk som oss andra :meh:

Det gäller att de vet att tanten håller på att plocka gymmet ;)

Blir så lessen! Hittar inget nytt, bara samma gamla hela tiden. Har tre "städer" att åka till varav två är vatten städer. Men inget nytt. Tröttnar på de vanliga och kan ju aldrig evolva några andra. För nog ta mig ut på utflykt!

Försökte battla/ träna lite i ett blått gym idag. Fick storspö hela tiden :p. Jag fattar inte hur man gör!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 643
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V