Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försökte fånga onyx idag, dök upp på första plats i med en carterpie som 2 figur i listan. Carterpie är plötsligt synlig men jag struntar i den och går åt ett håll. Onyx försvinner helt. Vänder och går tillbaka, onyx dyker upp på första plats igen. Går och går och han dyker aldrig upp :cautious: försvinner så jag vänder igen och då hoppar en Oddish fram som legat på typ 4 5 plats :banghead: sen försvinner onyx igen och jag blir sur och går hem :meh:
samma här både m Onix å Vileplum :(

Har promenerat/cyklat så mycket idag så jag var tvungen å stänga av spelet - har nu 300m kvar till jag ska kläcka 3 10km ägg och ett 5km som jag tänkte göra i morgon samtidigt som jag drar igång ett lucky egg och sätter igång å evolvera.

Idag hittade jag en till Ponyta :love:

Igår laddade jag upp lite med bollar i Lund. Hittade inga nya men fick 3 st lite bättre Ponyta :love: (hade bara en med 19 innan :p), två på samma ställe så hoppas jag kan hitta ännu fler där! Även min andra Staryu, första "vilda" Magikarp och ett par Eevee. Och så samlade jag ihop mina första coins :D

Satt en ensam Lapras på närmaste gymet länge. Den hade iof 3ggr så högt cp som min bästa, men tänkte att får man använda 6st och jag tar de som är mer effektiva borde jag ha en chans. Men när jag väl kom fram hade 2 småkillar satt sig och tagit över och turades om att slå ner varandra. Efter att jag fångat klart mina Ponyta såg jag dock att där fanns en tom plats som jag snabbt högg och collectade för :angel:.

Jag ar tyvärr mått urkasst i flera dagar men i söndags ( eller ja måndags morse - beror på hur man ser det :p ) så sa jag till grabbarna runt 1 på natten - nä vet ni vad ! Vi går ut och kollar lite ( skolan började idag först här dar jag bor ) och jag var lite inne i pokemonanandet efter att ha evolverat upp mig från lvl 18 till lvl 20 med hjälp av ett lucky egg efter 4 timmars promenad i Karlstad centrum :D
och gissa vad ??
Bara 2 km från huset . Mitt framför min betesäng så hittade vi en Nidoqueen :love::love::love:
jag tog en på 1284 CP , sönerna på 1000 Cp och 768 Cp ( ca) Och det var så djäkla kul att vara på ett nattäventyr med så "bra" betalt med dem :D:bump:

Senast ändrad:
Jag och pojkarna sällar oss fö tyvärr till de som har sett Mr Mimes på sightings men inte lyckats fånga honom trots idogt vandrande :arghh::arghh::arghh:
vi har dessutom fått sights på Onix och även på en snorlax :arghh::arghh::arghh: och ingen har vi fått att ens visa sig - buhu!!!!!!!O_o

Jag och pojkarna sällar oss fö tyvärr till de som har sett Mr Mimes på sightings men inte lyckats fånga honom trots idogt vandrande :arghh::arghh::arghh:
vi har dessutom fått sights på Onix och även på en snorlax :arghh::arghh::arghh: och ingen har vi fått att ens visa sig - buhu!!!!!!!O_o

Mr Mime är överallt ju. Och han är så creepy så vill egentligen inte ens fånga. Gör det ändå, så länge den är minst 500 i cp. :p

Jag fick 8 magikarpar i kväll, helt utan att leta. En söt squritel hamnade också i min kappsäck, däremot missade jag pikachun, högst orättvist. Ingen direkt givande dag men jag har utan att ens tänka på det kommit en bra bit på väg till min andra drake. Fick visst ett par karpar ägg så det har hjälpt.

Idag lever min förbannade skithelvetes telefon jävel farligt. På väg hem från jobbet efter 10 timmar natt pass. Ser att gymmet i byn är rött och har en ledig plats. åker in på parkeringen. Trycker för att ta in min pokemon. Och gps helvetet springer iväg. Och fram till gymmet. lagom timmar jag trycker på min pokemon igen så springer gpsen. 15 gånger! 5 minuter senare har jag fortfarande inte fått in nån och då kommer det en jävla morsa i bil med två ungar som tar den jävla platsen. Jag är förbannad. :turd::turd::turd::rage::rage::rage::rage::rage:

Nu blev jag på lite bättre humör, 1 ägg med Pikacchu cp 460 nånting och sen Fångade jag en vild Rapidash på cp 879! Har bara hittat en ponyta på cp 68 tidigare så det var mycket upplyftande. Men jag är fortfarande lite tjurig :cautious:

Kommer utveckla en massa nya nästa gång jag evolvar bla Growlithe (Arcanine) Poliwhirl (va den nu blir) Charmander (va den nu blir) Sandshrew (Sandslash ?) Sen kommer jag även utveckla en Pikachu, men den blir ju inte ny då jag hittade en (asdålig) utveckling på den i en lur...
kan också snart utveckla en till drake från magikarparna... Min bästa magikarp denna gång är 174 (innan powerup) den förra va 168 eller nåt innan powerup (så 180 när jag utveckla den)

Är lite "sur" då jag ska till Tallinn i helgen men kommer ju inte ha internet så det kommer ju inte hjälpa :'(

Vad tycker ni om nya uppdateringen med Appraise? Jag testade på mina med högst och lägst CP men det sägs nästan lika positivt om allt, till och med om en weedle med CP 10 :meh:

Vad tycker ni om nya uppdateringen med Appraise? Jag testade på mina med högst och lägst CP men det sägs nästan lika positivt om allt, till och med om en weedle med CP 10 :meh:

Måste säga jag inte riktigt förstod poängen?
"Du har en fin pokemon, inte så stark eller så men jag gillar den :up:"
typ :confused:O_o
Trodde man kunde vinna poäng eller liknande men nää

Måste säga jag inte riktigt förstod poängen?
"Du har en fin pokemon, inte så stark eller så men jag gillar den :up:"
typ :confused:O_o
Trodde man kunde vinna poäng eller liknande men nää
Det är väl för att folk ska låta bli att använda externa IV-beräknare. Men det kommer ju inte hända när det är såna blahasvar.

Det är väl för att folk ska låta bli att använda externa IV-beräknare. Men det kommer ju inte hända när det är såna blahasvar.
Man kan få en grov beräkning verkar det som, vissa får jag bedömningen att de är outstanding och andra att de inte är något för fighter. Det mesta är blaha och svårtytt.

Man kan få en grov beräkning verkar det som, vissa får jag bedömningen att de är outstanding och andra att de inte är något för fighter. Det mesta är blaha och svårtytt.
Jag tror att när de säger outstanding och pratar om overall stats och blown away så är det en bra Pokémon, men när de säger att in battle it will get the job done så är den inget att ha :D

Jag försökte slå ut en ensam Snorlax från gymmet i byn där jag jobbar... Efter ca 2-3 pokemon fick jag "times up" och fick inte fortsätta :(. Någon som vet varför? Måste man slå en pokémon på en viss tid? I så fall känns det omöjligt att slå ut honom ensam, utan man måste vara ett gäng.

Jag försökte slå ut en ensam Snorlax från gymmet i byn där jag jobbar... Efter ca 2-3 pokemon fick jag "times up" och fick inte fortsätta :(. Någon som vet varför? Måste man slå en pokémon på en viss tid? I så fall känns det omöjligt att slå ut honom ensam, utan man måste vara ett gäng.

Japp det är tidsbegränsat, men ett tips är att kolla upp vilka andra pokemons som är starka mot snorlaxar... Det är inte säkert din "starkaste" (högst cp) är bäst mot en snorlax...

Här en lista på bästa att slå snorlaxar
http://pokemongo.gamea.co/c/y55hffbx

Och här är ett schema på vad som "slår vad" (fanns även tidigare i tråden)
battlechart.png

Här va en bra "guide" på gymbattles
http://gazettereview.com/2016/07/pokemon-go-gym-guide-cheats-strategy-tips-tricks/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 751
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka