Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hamnade (okej körde) till ett gym. Valde hastigt och lustigt ett lag för att sedan läsa mig till att man inte kan byta. Jaja. Försökte battla men fattade inte :D. Undrar fortfarande hur man får pokemon pengar! Behöver en äggkläckare om jag får ett till ägg. Hade bara en från början.

Installerade igen, allt bråkade, spelet hängde sig och jag har bestämt mig för att spelet faktiskt är uselt. Kommer i fortsättningen hålla mig till turf när jag vill spela något utomhus, det fungerar åtminstone som det ska.

Jag och sambon tog våran första långtur idag, nästan 3h innan batterierna gav upp. Förstår det som att man får ägg vid pokestops? Sambon har fått tre men jag har inte fått några, måste man komma upp i en viss nivå på något sätt för att få eller handlar det om slump? Vi har samma level men han är nog lite före på annat. Fasen alltså, beroendeframkallande det här, så jäkla roligt och vilken nostalgi!
Det är slumpmässigt. Din sambo har nog bara mer tur. ;)

Sen angående äggkläckare, de kan man också hitta vid pokestops tror jag. Eller om jag fick min när jag levlade upp. Den andra räcker bara ett x-antal gånger, så jag använder den på 10km äggen och så min vanliga på de "kortare" äggen. :) Tror bara man kan köpa pengar?

Jag kommer så långt att jag kan byta kläder på min karaktär, sen när jag tryckte på färdig så står hon bara där. Måste jag gå ut för att det ska hända något eller har det hängt sig? Trodde man skulle få se en karta eller något.

Jag tror att spelet hängde sig @elefanten Det har krånglat för mig till och från hela dagen och då blir det just att ingenting händer. (Jag har inte kunnat logga in sen 17 typ, redan vid 14 hängde sig spelet när jag fångade en pokemon)
Vad jag minns kom kartan upp av sig själv, jag satt i soffan här hemma och gick ingenstans i alla fall

Jag har brorsan har spelat idag! Han lärde mig lite så nu börjar jag fatta. Om det är fler som tror att det bara går ut på att fånga olika kan jag ju dela med mig av min kunskap ;) När man fångar dubbletter så sparar jag den med högst CP ev bäst attacker, resten trycker jag "transfer" på, då får man godis som man använder för att mata upp CPn och utveckla dem med. Så fånga allt även om det är 20 weedle :D

Dagens bästa fångst var Seel, sämsta att det frös när jag hittade en Goldduck med hjälp av lock-dosan. Sjukt roligt är det, har mött säkert 20 pers bara i vår lilla by som också jagar och hejar :D

Det är slumpmässigt. Din sambo har nog bara mer tur. ;)

Sen angående äggkläckare, de kan man också hitta vid pokestops tror jag. Eller om jag fick min när jag levlade upp. Den andra räcker bara ett x-antal gånger, så jag använder den på 10km äggen och så min vanliga på de "kortare" äggen. :) Tror bara man kan köpa pengar?
Jag har bara ett pokestop i byn :down:. Fick ta bilen till de längre bort. Jag trivs på landet men tror det är bättre spelmöjligheter i stan. Fast nu kommer jag inte ens in.

Saknar kmräknare och bättre instruktioner!

Man kan dock bara battla i gym :(

Var till ett gym men där fanns ju bara en annan spelare som "tagit över" och hans pokemon är helt omöjlig för mig att slå! Är det bra den som är herren på täppan man kan slåss mot på gymmen? Isåfall måste jag nog nå level 50 snarare än 5..

Jag har brorsan har spelat idag! Han lärde mig lite så nu börjar jag fatta. Om det är fler som tror att det bara går ut på att fånga olika kan jag ju dela med mig av min kunskap ;) När man fångar dubbletter så sparar jag den med högst CP ev bäst attacker, resten trycker jag "transfer" på, då får man godis som man använder för att mata upp CPn och utveckla dem med. Så fånga allt även om det är 20 weedle :D

Dagens bästa fångst var Seel, sämsta att det frös när jag hittade en Goldduck med hjälp av lock-dosan. Sjukt roligt är det, har mött säkert 20 pers bara i vår lilla by som också jagar och hejar :D
Och bara powra up de som har fullast vit stapel har jag lärt mig.

Var till ett gym men där fanns ju bara en annan spelare som "tagit över" och hans pokemon är helt omöjlig för mig att slå! Är det bra den som är herren på täppan man kan slåss mot på gymmen? Isåfall måste jag nog nå level 50 snarare än 5..
Slogs du? Eller måste man ha samma CP? För jag kom bara dit och kunde välja mellan mina pokes, hände inget när jag tryckte go. Funderar på att skapa en till gubbe om det går och joina det gula laget som äger gymmet i byn bredvid.

Slogs du? Eller måste man ha samma CP? För jag kom bara dit och kunde välja mellan mina pokes, hände inget när jag tryckte go. Funderar på att skapa en till gubbe om det går och joina det gula laget som äger gymmet i byn bredvid.

Nä, min bästa har kanske 130 CP, hans hade kanske 2000.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 623
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V