Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har brist på pokebollar.
Var runt i 1,5 timmar igår, passerade alla pokestops inom ca 3-4 km radie men dom gick ju åt direkt...igår var nog "värsta" rundan någonsin, jäklar vad der slösades bollar och var svårfångade pokemon. Särskilt irriterade när alla bollar blir curved balls automatiskt och bara Swishar förbi :cool:

Hade egentligen tänkt sätta mig vid ett stop och använda en lure och lucky egg men det var ju ingen idé med 25 st bollar bara.
Fångade i alla fall en Slowpoke, Psyduck, Eevee.
Fick en Charmander och en Caterpie i varsitt ägg. Är på Level 11 och har fortfarande inte kunnat battla i något gym då dom som finns alltid innehåller pokemons med skyhög CP och fel lag.
Igår var det ett gym med mitt eget lag som hade en Pidegotto på rätt låg CP som jag definitivt hade kunnat besegra men när jag var inom 100 meter därifrån hade hela gymmet precis tagits över av ett annat lag...

Nu har jag inga bollar alls. Skulle behöva åka in till stan i Stockholm och bara toksamla bollar.

• Gilla
Reactions: Bri
På tal om battla; hur gör man det effektivt? Inser att jag är skitdålig på det som får däng alldeles för ofta trots jämna siffror. Jag behöver hjälp!

Någon som spelat förr som vet vad det är för special med Magikarp? Den kräver 400 godisar för att utvecklas medan det högsta jag sett annars är typ 100. En döende fisk liksom. :confused::laugh:

Jag kan bidra med en Kadabra (nr 64) till listan, om nån vänlig själ med dator vill uppdatera den ;)

En fråga: finns det nån möjlighet att se åt vilket håll alla nearbys finns? Eller går man alltid i blindo?

Själv är jag på lvl 9, men det går lite småtrögt då vi inte har särskilt många pokés i min by, och inga pokéstops. Dessutom verkar gps:en leva sitt eget liv, så trots promenader här runt omkring så blir det nästan inget reggat på äggen. Måste alltså in till stan för att kunna spela.. :down:

På tal om battla; hur gör man det effektivt? Inser att jag är skitdålig på det som får däng alldeles för ofta trots jämna siffror. Jag behöver hjälp!

Du behöver veta vilka pokemontyper som är effektiva mot andra.
Googla pokemon type chart till exempel.
Då kan du vinna mot en med högre CP om du väljer en pokemon vars typ slår motståndarens typ. Sen gäller det även att välja de attackerna som är den typen (under varje attack står det vilken typ det är).

Det är till exempel helt onödigt att ha en eldpokemon och slåss mot en vattenpokemon då vatten är starkare än eld.

Jag har brist på pokebollar.
Var runt i 1,5 timmar igår, passerade alla pokestops inom ca 3-4 km radie men dom gick ju åt direkt...igår var nog "värsta" rundan någonsin, jäklar vad der slösades bollar och var svårfångade pokemon. Särskilt irriterade när alla bollar blir curved balls automatiskt och bara Swishar förbi :cool:

Hade egentligen tänkt sätta mig vid ett stop och använda en lure och lucky egg men det var ju ingen idé med 25 st bollar bara.
Fångade i alla fall en Slowpoke, Psyduck, Eevee.
Fick en Charmander och en Caterpie i varsitt ägg. Är på Level 11 och har fortfarande inte kunnat battla i något gym då dom som finns alltid innehåller pokemons med skyhög CP och fel lag.
Igår var det ett gym med mitt eget lag som hade en Pidegotto på rätt låg CP som jag definitivt hade kunnat besegra men när jag var inom 100 meter därifrån hade hela gymmet precis tagits över av ett annat lag...

Nu har jag inga bollar alls. Skulle behöva åka in till stan i Stockholm och bara toksamla bollar.

Köp bollar!
Det är enda sättet för mig nu när jag är level 21 och de försvinner i en rasande fart.

Det är betydligt billigare för mig att köpa bollar än att åka in till stan och samla.

En vattenpokemon mot en vattenpokemon är ingen rolig match, till exempel. Hitta motsatser. Möter du en vattenpokemon så ta fram en eld- eller jordtyp för att få effekt.

Psychictyper är inte heller så effektiva, de är ofta ganska långsamma.

Jag gillar de giftiga, hehe :D
Har en rätt ilsken Golbat och en snabb Arbok som jag gillar att ha med när jag slåss mot ett gym. De parerar och attackerar snabbt :up:

Jag har slut bollar *surar* dags för en promenad på stan :)
Gjorde en minirunda i runt kyrkan, finns 5 stops där, fick tag i några bollar och fångade en Exeggcute *lycklig*

Fångade en Aerodactyl tidigare idag. Med cp på 157. Vad gör man med den liksom. :confused: Kul med en mer ovanlig pokemon men med så lågt cp hjälper den ju inte mkt.
En Kadabra är oçkså ny för mig idag och en Jiggelytuff. Hade dess utveckling, Wiggelytuff sen tidigare.

Fångade en Aerodactyl tidigare idag. Med cp på 157. Vad gör man med den liksom. :confused: Kul med en mer ovanlig pokemon men med så lågt cp hjälper den ju inte mkt.
En Kadabra är oçkså ny för mig idag och en Jiggelytuff. Hade dess utveckling, Wiggelytuff sen tidigare.

Oftast dyker fler upp tycker jag bara man fått en.

Vad gör man på gymmen? Jag testade idag för första gången med fattade inte vad som hände. Det verkade som om jag slogs mot mig själv hela tiden, men med olika pokemons? Och förlorade hela tiden ... Spelar det någon roll att man förlorar? Vad händer egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 401
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka