Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 - Bulbasaur
4 - Charmander
6 - Charizard
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie
11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate
21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
27 - Sandshrew
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina
31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
39 - Jigglypuff
41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
58 - Growlithe
60 – Poliwag
61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
66 - Machop
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro
81 - Magnemite
82 - Magneton
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
90 - Shellder
91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb
101 - Electrode
102 - Exeggcute
104 - Cubone
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
111 - Rhyhorn
114 - Tangela
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu
121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
129 - Magikarp
131 - Lapras
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
140 - Kabuto
142 - Aerodactyl
147 - Dratini
148 - Dragonair

Ponyta blev den enda nya idag :) men koncentrera mig mest på att samla bollar, så gick från 0 bollar till ca 85 vanliga och ca 15 great bolls så det var bra :)
...och mina bollar försvinner i ett huj! Det är så himla svårt att fånga pokemonarna nu tycker jag (level 14), och när de väl hamnat i bollen bryter de sig ut, gång på gång :mad:

Jag fick i alla fall ett par nya idag: Pikachu (som är den enda pokemonen jag kände igen innan spelet), Rapidash (:love:) och Voltorb.

...och mina bollar försvinner i ett huj! Det är så himla svårt att fånga pokemonarna nu tycker jag (level 14), och när de väl hamnat i bollen bryter de sig ut, gång på gång :mad:

Jag fick i alla fall ett par nya idag: Pikachu (som är den enda pokemonen jag kände igen innan spelet), Rapidash (:love:) och Voltorb.
Samma här med bollarna, är på Level 16 nu och det går åt i rasande fart. Har dessutom nästan 1 mil till närmsta stop så kan inte hålla lagret fullt heller...

Karlstad centrum : Museiparken = 2 gym +minst 8 (!!) pokestops inom parken dvs inom 5 minuters promenadradie så bara att cirkla runt ? dessutom Lurmoduler på varenda stop- non stop då det ju var iaf 1000 ( ingen överdrift !!! ) som var runt i denna parken och spelade :p ( dessutom ett populärt badställe i Karlstad centrum med fin brygga till klarälven ) sedan är det ju hela karlstad centrum inom 5 minuter med alla dess pokestops osv därifrån ....... jaja har trots att jag bor på landsbygden på en vecka iaf fått ihop till närmare 100 pokemons och är på level 8 ( snart 9 ) och då har jag inga pokestops eller gym närmare än 2 mil från mig ......:cool: Bästa pokemon är på cp 281 ( som tonåringen döpt till mamma :eek::mad:, den ser typ ut som en madam Mim :idea: ( tonåringen kan ALLT om pokmemons- jag not so much :p ) Men gillar att vara ute och gå MED mina barn och leta och vara engagerad :) har hatchat 3 ägg på en vecka - en 5 km en 10 km och en 2 km - och det var på min barnfria vecka det :D

Jag såg att bortsprungna pokémons ska kunna dyka upp på samma ställe vid samma tid dagen efter, stämmer det tro? Isf ska jag definitivt ut på jakt efter den där jävla Growlithen framåt 6-tiden! :p

Jag såg att bortsprungna pokémons ska kunna dyka upp på samma ställe vid samma tid dagen efter, stämmer det tro? Isf ska jag definitivt ut på jakt efter den där jävla Growlithen framåt 6-tiden! :p
Himla irriterande med de som rymmer :mad: jag har nog kastat OCH träffat med iaf 10 talet bollar på raken på nån rackare jag inte kommer ihåg namnet på:angel:- men gissa om jag vart sur . galen - asförbannad !!:p och inte fick man se hur många CP den hade heller O_o. Däremot upplever jag en annan sak- att efter man kommer upp i level så hittar man fler "bra" pokemons där de förr inte fanns ( har ju en begränsad area jag " rör" mig på och ju bättre level så dyker det upp nya monster och med bättre CP än innan ?

Himla irriterande med de som rymmer :mad: jag har nog kastat OCH träffat med iaf 10 talet bollar på raken på nån rackare jag inte kommer ihåg namnet på:angel:- men gissa om jag vart sur . galen - asförbannad !!:p och inte fick man se hur många CP den hade heller O_o. Däremot upplever jag en annan sak- att efter man kommer upp i level så hittar man fler "bra" pokemons där de förr inte fanns ( har ju en begränsad area jag " rör" mig på och ju bättre level så dyker det upp nya monster och med bättre CP än innan ?
Jag har läst nått om att de med ??? cp är mycket högre än vad du "borde" kunna fånga och de brukar dessutom nästan alltid rymma.

Ja, vad fan! Gjorde av med så sjukt många bollar och den hoppade ur varenda jävla gång :meh:

Ja jag upplever samma sak, ju högre level desto fler olika stöter jag på, är på 14 nu. Ska det vara så eller är det ren inbillning månne? Hell jag fick en Seel i förrådet för ett par timmar sen, får annars bara Zubat, Pidgey och Drowzee här hemma :D

Är avis på de som bor i stan :angel: eller iaf någon annan stadsdel än här. Finns två pokestops, den ena iofs efter en väg där vi brukar gå långpromenad med hunden..den andra åt "fel" håll men tog kvällspromenaden dit för någon kväll sen..har nära till ett gym men har inte testat på det än..

Har jag berättat att jag har typ 30 inom 500 meters radie från där jag bor...
Dvs även om jag bara tar utkanten så blir det inte långa slingor... Kläcker def inte ett 2km ägg på dessa rundor... Men men ;) de två gymmen har de satt brevid varann :banghead:
Många pokestops är så man får 3 att nå om man sätter lures på de... ;) Händer rätt ofta ändå ..
Syrran, hennes dotter och jag satte oss en gång och gjorde så :)

På vägen dit tar syrran en råtta... Efter ett tag säger dottern "jag hitta en råtta" varvid jag svarar "men ta den då" ... Hon bara "näää"

057_579559b1e087c31c28bf057c.jpg

det va SKITKUL !!! :D

Sen dagen efter är vi hos syrran som har ett gym precis där hon bor... Så vi går över för att ta över det :p Lyckas faktiskt få ner det från ett level 5 gym till 3 när det kommer 3 killar ... Vi frågar dom va de är för lag... de svarar blå... Vad synd säger vi för vi är gula.. Vi berättar att det är första gången vi försöker ta över ett gym ... De bara "vänta" poff 1 min senare ... Så här ... Nu kan ni trycka på gymmet å ta över det :up: Så titta de på oss (jag 42, systerdotter 13 och hennes bror 10) å säger -Va kul å se så unga nya spelare .... Amen visst säger jag men våga inte kalla mej gammal... Varvid killen tittar rakt på mej å säger -Ja men de va ju de jag sa.... Kul att se så unga nya spelare :up:
Så de va mer impade över att jag stod å spela med syrrans barn än barnen :D
Senare när jag kommer hem skriver syrrans dotter att de gänget hade tagit över ALLA gymmen i närområdet utan de som de lät oss ta över :love:

ÄLSKAR pokemon spelet... Alla är så trevliga ju !

Ja, vad fan! Gjorde av med så sjukt många bollar och den hoppade ur varenda jävla gång :meh:

Ja jag upplever samma sak, ju högre level desto fler olika stöter jag på, är på 14 nu. Ska det vara så eller är det ren inbillning månne? Hell jag fick en Seel i förrådet för ett par timmar sen, får annars bara Zubat, Pidgey och Drowzee här hemma :D

Jag är på level 21 och det går åt måååånga bollar. Jag använder hallon så fort de har över 400 i CP, annars är det i princip omöjligt. Är det någon jag verkligen vill ha använder jag ultra balls. Dessvärre skruvar sig både vanliga bollar och great balls efter hallon, men nu kan jag parera det och träffar oftast ändå. :up:

Fångade en ilsken primape på
770 CP (!!!) i går. Lite svettigt.

Pyro på 1358 CP är min bästa just nu. Har alla tre eevee-utvecklingarna, samtliga över 1100. Nice! Sen har jag Starme, Golbat och Venomoth på strax över 1000.

Så kul att ha mina favoriter i toppen. :D

Har tyckt att all sprang omkring som fånar och tänkte absolut unte spela. Sen installerade jag för att kolla vad det var och det visade sig att ett pokestopp var inom räckhåll från min plats och nu är jag fast. Hade tänkt turista i Stockholm ( bor nära men har knappt sett något) men risken är väl att det blir långsamma prommenader. Det är åtminstone billigt nöje.

Jag känner mig utstött! Jag var ett vansinnigt stort pokémon-fan under många år av uppväxten och har lagt många timmar av mitt liv på spelen. Jag hade gärna spelat Pokémon go, men kan inte installera det på min för gamla mobil :( Den har slutat uppdatera android, så det är kört om jag inte köper en ny telefon (och den jag har fungerar alldeles utmärkt om man bortser från att det inte går att spela pokémon på den).

Min sambo däremot har blivit hooked och passar på att spela på sin lunch och når både gym och pokestop från arbetsplatsen. Hemma ute på landsbygden finns däremot inte en enda pokémon. Jag har lånat hans mobil när jag går kvällspromenader, men det är stendött :(
Tycker det är orättvist, ute i skogen och vid sjön borde det väl dugga tätt med dem?

Hade med och spelade lite när vi gick till och från stranden. Kläckte två 5km-ägg men fick bara Drowzee och Abra som jag redan hade :(. Den ena hade ngt bättre cp iof, men jag vill ha nya Pokémon ju :arghh:.

Fångade dock Magnemite, Metapod, Caterpie, Paras, Shellder och Jigglypuff som nya och gick en runda med 4 nya Pokestops så ganska nöjd med dagen ändå.

Jag känner mig utstött! Jag var ett vansinnigt stort pokémon-fan under många år av uppväxten och har lagt många timmar av mitt liv på spelen. Jag hade gärna spelat Pokémon go, men kan inte installera det på min för gamla mobil :( Den har slutat uppdatera android, så det är kört om jag inte köper en ny telefon (och den jag har fungerar alldeles utmärkt om man bortser från att det inte går att spela pokémon på den).

Min sambo däremot har blivit hooked och passar på att spela på sin lunch och når både gym och pokestop från arbetsplatsen. Hemma ute på landsbygden finns däremot inte en enda pokémon. Jag har lånat hans mobil när jag går kvällspromenader, men det är stendött :(
Tycker det är orättvist, ute i skogen och vid sjön borde det väl dugga tätt med dem?
Det finns fler ju mer folktätt det är dessvärre...

Tog 8! nya från bilen (passagerare) på bara några km idag. Bla Pikachu. ::D En ny till bukelistan också, Machoke.
1 - Bulbasaur
4 - Charmander
6 - Charizard
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie
11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate
21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
27 - Sandshrew
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina
31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
39 - Jigglypuff
41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
58 - Growlithe
60 – Poliwag
61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
66 - Machop
67 - Machoke
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro
81 - Magnemite
82 - Magneton
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
90 - Shellder
91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb
101 - Electrode
102 - Exeggcute
104 - Cubone
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
111 - Rhyhorn
114 - Tangela
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu
121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
129 - Magikarp
131 - Lapras
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
140 - Kabuto
142 - Aerodactyl
147 - Dratini
148 - Dragonair

Förresten, jag hittar ingen logik i vilka som är svåra eller lätta att fånga. Kan fånga ngn med cp på 2-300 på en boll medan en pidgey på 35 kan smita flera ggr. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 436
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka