Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fångar vilda pokemons på 600-900 CP nu, är snart level 22. Då är det tråkigt att ha evolvat fram en andra eller till och med tredje utveckling med hälften så hög CP som "förstanivån" jag nyss fångade.

Förstår du min något diffusa förklaring? :)

Jag snålar med power up, är rädd om mitt stardust, men kan "boosta" favoriterna emellanåt.
Jag förstår! :D

Varit en tur ner i stan för att fixa mer Euro inför resan till Celle i morgon. Fångade bl.a. en Horsea cp 54 och en Shelder cp 158 (nya för mig). I ett 5 km ägg blev det en Paras cp 64 (ny). så det var en lyckad dag.
Du får sätta dig nere vid Dunkers med alla andra. ;) Jag ska slå läger där nästa vecka när jag har semester. :angel:

Satte mig vid Dunkers (dubbla pokestops som alltid har lures aktiva) efter en timmes pokestopsbesökande och drog igång ett lucky egg. Evolvade jag vet inte hur många men hann inte igenom alla i min lista så det får bli ett ägg till imorgon. Lyckades i alla fall få tillräckligt med XP för att nästaaaan ta mig upp i level 20 från 17. Ändå rätt bra :D

Fångade just en Lickitung 760. :D I övrigt har jag inte hunnit med ngt idag.

Angående musiklyssnande är det inga problem samtidigt. Jag startar Spotify bara och sen appen, musiken stängs först av men ligger i meny så bara att sätta på igen när apoen är öppnad. :)

Var uppe i stora staden idag på em med en icke-spelade kompis så fick "snåla" lite med mitt eget spelande men fick iaf de (för mig) nya Sandchrew 108, samt flera Voltorb (högsta på 348) :)
Kläckte även en Ekans 292 i ett 5km ägg

Levlade upp till level 24 idag. :D Har jobbat konstant i tre dagar så har inte blivit någon pokemonjakt. Idag tog jag igen de dagarna genom att spela tills jag fick 110k exp.

Tog också silvermedaljen i "jogger", 100km registrerad gång. :up:

Kolla vad det är för styrka på utgången (alltså där du kopplar in kabeln mellan batteriet och telefonen), många har 1A. Jag rekommenderar över 2A för att laddningen ska vara så snabb som möjligt.
Haha ja det visade sig att jag använt fel uttag :D Andra uttaget var dock skit det också visade det sig. Har fått pengarna tillbaka och köpt en annan som står på laddning nu, så får se sen om den är bättre :)

Jag är så stendum på detta att jag måste ställa ett par dumma frågor :D

Om jag inte är intresserad av något annat än att samla alla Pokemons i Pokedex, finns det någon anledning för mig att gymma eller slåss med mina Pokemons?

Är på level 11 nu och ser att jag börjar fånga Pokemons som jag sedan tidigare evolverat fram :P
Är det onödigt att evolvera figurerna, kommer de flesta ändå att gå att fånga ju längre man kommer?

HP, finns det någon anledning att höja HP på dem om man inte vill slåss med dem?

Och en utrymmesfråga, jag har just nu 232 Pokemons och det ser ut att rymmas 250?
Tar det slut på utrymmet så jag borde börja göra av med (sälja) de sämsta?

Tror det var alla dumma frågor för stunden :D

Jag är så stendum på detta att jag måste ställa ett par dumma frågor :D

Om jag inte är intresserad av något annat än att samla alla Pokemons i Pokedex, finns det någon anledning för mig att gymma eller slåss med mina Pokemons?

Är på level 11 nu och ser att jag börjar fånga Pokemons som jag sedan tidigare evolverat fram :P
Är det onödigt att evolvera figurerna, kommer de flesta ändå att gå att fånga ju längre man kommer?

HP, finns det någon anledning att höja HP på dem om man inte vill slåss med dem?

Och en utrymmesfråga, jag har just nu 232 Pokemons och det ser ut att rymmas 250?
Tar det slut på utrymmet så jag borde börja göra av med (sälja) de sämsta?

Tror det var alla dumma frågor för stunden :D
Vinner du fighter på gymmet så kan du ju få mynt som du sen kan handla för. Kan ju vara bra om du vill köpa fler incubators, lures eller incense till samlandet exempelvis ;)

Jag hade definitivt sålt de sämsta, vad ska man med de till liksom? Undantaget är väl pidgys som kan evolvas i mängder för xp när man har ett lucky egg - förutsatt att man har sålt en hög också för att få godis då vill säga :p

Jag också har en kanske dum fråga. Vid kyrkan är är det en kub över. Vad betyder det? Kan jag göra något där?
Låter som ett pokestop? Gå dit och snurra på den isf :) Men med respekt för platsen du är på i åtanke givetvis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
73 140
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
397
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 603
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Hur lär man sig att leva ensam?
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur