Polisen försökte bryta upp min dörr inatt!

Det finns ju några riktigt gamla, välkända finska mordfall som är olösta. Men det finns också flera nya. Ett som är ganska spektakulärt är det s k Ulvilamordet. Själva mordet skedde 2006, men det är i högsta grad aktuellt eftersom den person som polisen ett par år senare var helt övertygade om var skyldig och riktade all uppmärksamhet på friades i Vasa hovrätt för andra gången och HD beslutade att inte ge prövningstillstånd. Det har riktats mängder av kritik mot polisutredningen som är full av brister.

Ja, hela Auer-cirkusen, det tänkte jag inte ens på.
Hur som helst visar det ju att man inte ens behöver gräva varken speciellt djupt eller långt tillbaka för att hitta olösta fall även här.
 
I de mindre städer jag bott i så har det varit Securitas som anlänt om folk haft klagomål om grannar/oljud under icke öppettider hos bostadsbolaget. Finns inte på världskartan att polisen åker ut på sånt fjanteri här uppe.
Näe det behövs ju inte för ni har ju studsaren att ta till och alla däruppe vet ju att S-G-T funkar. :devil:
 
Om du får klagomål kommer troligen bostadsbolaget skicka det skriftligt till dig. Vad jag förstått av den fastighetsskötare jag pratat med så skickar de inte klagomål vid enstaka störning utan det måste vara upprepade störningar. Iallafall där jag bodde förut, de sa att de skulle inte ha nåt annat att göra än att skicka klagomål annars. Dessutom skulle den som klagade ha datum och tidpunkter för störningarna och hur länge hundarna skällde.
Själv var jag som ett frågetecken när jag fick klagomålet då jag varit hemma och sovit de tider som uppgavs så min hund hade definitivt varit tyst. Visade sig gälla grannen tvärsöver gården som hade hund av samma ras och därför hade fastighetsskötaren blandat ihop oss.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 414
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: Viva
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 704
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp