Polisen försökte bryta upp min dörr inatt!

Störningsjouren är ett bolag. Det är polisen veterligen inte.

De kommuner jag bott är störningsjouren ett gäng frivilliga, inget bolag, som kan ta stöd av vaktbolag/väktare. Fast oftast nöjer de sig (tillsammans med väktaren) med att stå utanför och ringa Polisen om de tycker stojandet är till besvär...
 
(+ @vallhund @Petruska @Fille )

Sist jag bodde i lgh hänvisade hyresvärden till 11414 om det var något kväll eller helg. Så visst förekommer det men varierar såklart.
Min hyresvärd har störningsjour på två av orterna, de andra har ingen (antar att det är pga långa avstånd och att det vanligtvis är lugnt där) utan det är polis som gäller om det är så pass allvarligt, annars får man klaga när det är kontorstid igen. Det är inte polis istället för störningsjour, alltså tanken är inte att man ska ringa polisen för att grannen spelar musik på natten.
 
(+ @vallhund @Petruska @Fille )

Sist jag bodde i lgh hänvisade hyresvärden till 11414 om det var något kväll eller helg. Så visst förekommer det men varierar såklart.
Det måste ju vara helt avhängigt av vad det gäller. En lång rad saker som kan vara lite småstörande, är ju ändå långt ifrån polisärenden. Just nu står det tex en massa skor i min trappan där jag bor. Det ska det inte göra, för det försvårar om tex någon behöver bäras ner till ambulans. Men det är ju verkligen inget att ringa polisen om. Och om det låter som att polisen borde komma, tex på grund av våld och misshandel, verkar det ju helkonstigt att ringa någon annan än polisen.
 
Just nu står det tex en massa skor i min trappan där jag bor. Det ska det inte göra, för det försvårar om tex någon behöver bäras ner till ambulans. Men det är ju verkligen inget att ringa polisen om
Det kan man nog inte ens ringa störningsjouren om..?
 
Det kan man nog inte ens ringa störningsjouren om..?
Om det är ett vaktbolag som är anställda till detta kommer de förmodligen gärna. De tar ju hutlöst betalt för sådana utryckningar och fakturerar hyresvärden :p Sen vet jag inte om jag hade ringt om det utan bara informerat hyresvärden. Det där brukar inte vara pupulärt om det kommer någon för brandskyddsrond.
 
Om det är ett vaktbolag som är anställda till detta kommer de förmodligen gärna. De tar ju hutlöst betalt för sådana utryckningar och fakturerar hyresvärden :p
Jaha. Vår störningsjour kommer bara på oväsen. Men så har de att göra också :p.
 
Det låter väldigt trevligt att bo på ett ställe där polisen har det så pass lugnt att de kan åka och säga till störande grannar. Var är detta någonstans? Hade gärna skrivit upp det på listan för aktuella kommuner att bo i :D

Vilken som helst tätort/kommun med mindre än 50000 invånare
 
Jaha. Vår störningsjour kommer bara på oväsen. Men så har de att göra också :p.
Ja när jag bodde i blackan kom de knappt på oväsen. Då var det "kan du inte gå själv och säga till?" Men när jag körde väktarbil och vi fick in angående störningar så lät det ungefär "prioritera larm ovanför allt annat!". Störningar var en typ av larm :p
 
Ja när jag bodde i blackan kom de knappt på oväsen. Då var det "kan du inte gå själv och säga till?" Men när jag körde väktarbil och vi fick in angående störningar så lät det ungefär "prioritera larm ovanför allt annat!". Störningar var en typ av larm :p

Det är väl även det gängse svaret i Göteborg, Malmö och Stockholm. Att du bor i ett område där skjutningar hör till vardagen bryr de sig inte om, bara de kan avnjuta sitt kaffe och wienerbröd ifred.
 
Det är väl även det gängse svaret i Göteborg, Malmö och Stockholm. Att du bor i ett område där skjutningar hör till vardagen bryr de sig inte om, bara de kan avnjuta sitt kaffe och wienerbröd ifred.
Varför skriver du sådant trams? Det finns inget område där skjutande är en del av vardagen i Sverige. I andra länder finns det. Lite proportion på saker vore klädsamt.
 
Något måste de stackarna få trösta sig med, de är ju sällan akademiker.

De 25000 uniformerade poliserna i Sverige är väl alla akademiker, så även de 5000 som sitter på kontoren (inkl Säpo)? Att de är 21000 fler uniformerade en i Finland, 19000 fler än i Danmark och 18000 fler än i Norge syns inte på någon statistik i uppklarande ärenden gällande grövre brott. Norge och Finland har inga ouppklarade mord/mordförsök trots enbart 4000 uniformerade poliser i Finland och 6000 i Norge, Danmark har i dagsläget 1 ouppklarad dödsfall (Ubåts Madsen) och några skjutningar i Nörrebro, doch utan dödsfall från det jag hört från DR3. I Sverige närmar det sig väl 40 talet ouppklarade mord, + alla skjutningar och bomber. Mycket konstigt att 4000 danska poliser och 6000 Norska poliser är synliga på vägar och torg flera gånger varje dag medans 25000 svenska poliser knappt är synliga 1 gång i månaden på given väg eller gata...
 
Varför skriver du sådant trams? Det finns inget område där skjutande är en del av vardagen i Sverige. I andra länder finns det. Lite proportion på saker vore klädsamt.

Definiera del av vardagen. I Malmö är det iaf så vanligt numera att många av oss som befinner oss i stan inte längre har koll på skjutningarna och i princip inte noterar det förrän oskyldig drabbas alternativt någon dör eller blir allvarligt skadad.
 
Varför skriver du sådant trams? Det finns inget område där skjutande är en del av vardagen i Sverige. I andra länder finns det. Lite proportion på saker vore klädsamt.

Åtta skillda skottlossningar i Malmö sist vecka och 12 veckan innan osv osv. skottlossning i Stockholm och Södertälje 4-5 gånger i veckan, Skottlossning i Göteborg några gånger varje vecka... Och du menar att det inte är regelbundet?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 430
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: Viva
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 704
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp