Polisen försökte bryta upp min dörr inatt!

hollypolly

Trådstartare
Jag vet inte vem jag ska fråga just nu så jag försöker här.
Igår kväll gick jag ut kl 22 och kom tillbaka kl 00.30 och när jag återvände så stod en polisbil och en väktarbil med 3 poliser och 2 väktare i min trappa och sa att de varit så oroliga för mig så de tänkt bryta upp dörren. För att mina hundar hade skällt då. Dom sa gång på gång att dom bara var oroliga och fått in en orosanmälan och jag fick inga klagomål alls.
Kan detta här stämma ?
Jag gick även ut en halvtimme extra för att höra om hundarna skällde,men då var dom knäpptysta. Jag trodde polis ringde runt ,ssmt väntade ett dygn innan de gjorde några åtgärder. Jag har inga missade samtal från dom. Och jag hade med min nya kille hem och han trodde att någon kanske anmält att han skulle slå mig.
 
Jag vet inte vem jag ska fråga just nu så jag försöker här.
Igår kväll gick jag ut kl 22 och kom tillbaka kl 00.30 och när jag återvände så stod en polisbil och en väktarbil med 3 poliser och 2 väktare i min trappa och sa att de varit så oroliga för mig så de tänkt bryta upp dörren. För att mina hundar hade skällt då. Dom sa gång på gång att dom bara var oroliga och fått in en orosanmälan och jag fick inga klagomål alls.
Kan detta här stämma ?
Jag gick även ut en halvtimme extra för att höra om hundarna skällde,men då var dom knäpptysta. Jag trodde polis ringde runt ,ssmt väntade ett dygn innan de gjorde några åtgärder. Jag har inga missade samtal från dom. Och jag hade med min nya kille hem och han trodde att någon kanske anmält att han skulle slå mig.
Fast om hundarna skällt rejält så blev du väl anmäld av grannarna. Skällande hundar mittinatta är väl inte populärt. De fick in en orosanmälan pga dina hundar inte pga eventuell karl. Säg åt din nya gubbe att släppa sin paranoia och hundar som skäller mittinatten blir anmälda.

Du får väl byta hundras till tysta hundar?
 
Fast om hundarna skällt rejält så blev du väl anmäld av grannarna. Skällande hundar mittinatta är väl inte populärt. De fick in en orosanmälan pga dina hundar inte pga eventuell karl. Säg åt din nya gubbe att släppa sin paranoia och hundar som skäller mittinatten blir anmälda.

Du får väl byta hundras till tysta hundar?
Ja om hundarna skäller borde jag väl ha fått klagomål?
 
Hundarna är vana att vara själva och har inte skällt tidigare. Tvärtom så är dom tysta så något borde ha hänt.
 
Hundarna är vana att vara själva och har inte skällt tidigare. Tvärtom så är dom tysta så något borde ha hänt.
Vet du va, idag, lite senare, ring på hos grannen eller grannarna och fråga helt enkelt. Börja prata med dem. Ta inte för givet någonting, du kan få för dig någonting somfaktiskt inte stämmer. Om du inte var hemma så vet du ju inte om de skällde? Det är som du skriver jättekonstigt och du är säkert fortfarande i chock men du , eller din gubbe, kan inte dra några förhastade åsikter om något utan nu chillar du och pratar med dina grannar och polisen.
 
Fast om hundarna skällt rejält så blev du väl anmäld av grannarna. Skällande hundar mittinatta är väl inte populärt. De fick in en orosanmälan pga dina hundar inte pga eventuell karl. Säg åt din nya gubbe att släppa sin paranoia och hundar som skäller mittinatten blir anmälda.

Du får väl byta hundras till tysta hundar?

Vilket påhopp om att byta hundras, det var väl inte det TS efterfrågade?
 
Är det ett påhopp? Jasså? Sälj hundarna då! Du kan inte ha skällande hundar i lägenhet. Det är möjligt att TS hade inbrottsförsök och då skällde hundarna.

Fast de hade ju inte fått ett klagomål enligt polisen utan en orossnmälan dvs någon har ringt och varit orolig för TS hälsa/liv.
Jag skulle då inte göra en orosanmälan om jag störde mig på skällande hundar utan lämnat in klagomål.
TS skriver ju också att hennes hundar inte brukar skälla när de är ensamma.

@hollypolly jag skulle prata med dina närmaste grannar och informera dom om att inget hänt dig så de inte behöver vara oroliga längre ifall det var dom som gjort en anmälan. Då kan du ju även passa på att fråga om de hört hundarna skälla konstant eller inte.
 
Det är inte säkert att oljudet kom från din lägenhet.
Min kompis blev väckt och utdragen av polisen mitt i natten efter att någon gjort en polisanmälan om misshandel i hans lägenhet.
Han var dock ensam hemma och låg som sagt och sov.
 
Jag har ringt polisen pga oro för en granne. När de inte fick tag på hen över telefon slog de in glaset och gick in i lägenheten så jo - det kan gå till så.
 
Är det ett påhopp? Jasså? Sälj hundarna då! Du kan inte ha skällande hundar i lägenhet. Det är möjligt att TS hade inbrottsförsök och då skällde hundarna.
Jag håller med om att hundar som skäller i tid och otid är ett problem.
Men om det är som ts skriver, första gången som de skäller så här det nog hänt något. Kanske ett inbrottsförsök just som du skriver. Tycker du då verkligen att hundarna ska säljas?
Snarare bör de få ett gott köttben i belöning!

Ts om dina hundar brukar vara tysta och plötsligt har börjat låta så kan det mycket väl vara så att dina grannar blivit oroliga och trott att något hänt dig eller hundarna och blivit oroliga.
Gå runt till grannarna och fråga snällt. Gör en pudel ;)
 
Alltså jag tycker det mest konstiga och oroande i det här är:

Och jag hade med min nya kille hem och han trodde att någon kanske anmält att han skulle slå mig.

Det är en väldigt udda kommentar. Och för mig skapar den omedelbart funderingar och reaktion.

Finns det en historik av bråk mellan er (borde inte det om han är ny, men..). Jag skulle allvarligt fundera på varför han drog den associationen direkt. Jag kan tänka mig få (inga) män i min bekantskapskrets som om de efter en kväll ute följer med mig hem och polis är där för grannarna ringt skulle ens efter femtonhundra försök skulle associera det till att "grannarna kanske anmält att jag tänkte slå dig".
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 404
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: Viva
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 703
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp