Politik-ångest

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad som hade löst problemet vore att ge mig en läskamera, har jag för mig det kallas, något man lånar från regionen, som hjälpmedel för synnedsatta. Tyvärr är det inte ens lönt att fråga regionen jag bor i, men med en sådan hade jag kunnat läsa fysiska böcker. Det finns med andra ord alternativ men de är inte tillgängliga, som vanligt.)
Min mobil kan läsa upp text.
Det finns appar för sådant.

Min mobil kan läsa upp text.
Det finns appar för sådant.
Det finns en anledning till att jag betalar för Nextory varje månad och inte använder gratisvarianten som erbjuds synskadade, talböcker. I ljudböcker låter det som en människa läser, i talböcker låter det stapligt och gräsligt, i mobilen och övrig talsyntes som tex i mitt förstoringsprogram i datorn och på jobbet låter det som en robot.

Den dagen jag är av nöd tvungen att min mobil läser upp saker för mig så kommer jag använda det. Tills dess skonar jag mina öron och hjärna från ljudet.

Om man vill studera politikens klister som allt fastnar i så rekommenderar jag att titta på de olika partiernas stämmor.
De finns på SVT.

Den som överlever det tröskandet är av ett särskilt virke.
En prövning i tålamod och uthållighet.

Och de gör detta frivilligt på sin fritid.

Det här kan vara Bukes mest spretiga tråd genom tiderna och jag väljer att låsa den nu eftersom den hamnat väldigt långt från ämnet i TS, blir väldigt svår att följa med alla sidodiskussioner som dyker upp och eftersom att den dessutom innehåller en del tveksamma inlägg redan som det är. Känner man att man vill fortsätta diskutera något av de många ämnen som dykt upp så går det jättebra att starta en egen tråd om just det ämnet.

/Mod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 5
  • Cellförändringar
  • Social ångest eller annat?
  • Någon annan sjukskriven med samma ångest?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka