Lobba gärna fram en försäkran om att Uppsala inte förstör sitt grundvatten och ett världsarv (dalgången runt fyrisån) så kommer fyrspårsdebaklet lösa sig snabbt.Jodå.
Men det är inte det som jag skall ha det till.
Jag skall använda informationen för lobbying.
Och då behöver den vara lättbegriplig, offentlig och från en trovärdig källa.
Helst på ett sätt som andra redan har hittat och gillar.
Om du bara visste hur mycket hjälp som jag har fått här på Bukefalos med sådant.
När jag då använder informationen så är den redan provad och klar så att den går in där den behöver landa.
Ofta så har jag bara ett försök så det måste nå fram direkt.
Det finns ett statligt krav på snabb kollektivtrafik direkt till Bergsbrunna trots att folk lika gärna kunde gå på i centrala stan.
Och vidare tillåt Uppsalapolitikerna att bygga sina 21 000 bostäder lite varstans, inte runt Bergsbrunna station och i Uppsalas populäraste svampskog.
Kommunpolitikerna tokvägrar att leverera en trygg och säker rejäl plan för hur de ska bygga den här bron. De säger bara att det nog löser sig och ingen litar på dem. Folk i Uppsala gillar att dricka vatten och vi har redan problem vid torka. Så vet inte ens hur det ska räcka till 21 000 pers till. Men kommuner är tydligen kända för att ignorera grundvattentillgång.
Senast ändrad: