Hon hade väldigt fel i mycket annat.Det finns väl ingen som orsakat större skada i Storbritannien än Thatcher?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon hade väldigt fel i mycket annat.Det finns väl ingen som orsakat större skada i Storbritannien än Thatcher?
Men just det här håller jag med om.Vet du, jag tänker att här är vi av så olika åsikt att vi bara kan konstatera att vi tycker olika. Jag tycker inte heller Alla per se måste vara ”produktiva”, vi som kan vara det har skyldighet att hjälpa de som inte kan. De kan kanske bli ”produktiva”, annars kan jag glatt betala för sjukskrivningar, daglig verksamhet, lönebidragsanställningar mm.
Här.Var ser du sådana argument?
De där pengarna jobbar antagligen någonstans eller är bara låtsaspengar på finansmarknaden.Och de som är dollarmiljardärer har fått bra ersättning för sitt jobb och skulle få det även i en framtid där de betalar mer i skatt.
Det är den del som politiker kan styra över.Att betala skatt och därmed betala för samhällsfinansierade hjälpinsatser är bara en del av att "hjälpa andra".
Hade inte Rosa Parks motsvarande en studentexamen och jobbade som sömmerska? Det var väl inte någon högre utbildning som gjorde skillnad där, det var hennes mod och hennes starka uppfattning om rätt och fel.Jo men de visste vad de höll på med.
Det gör inte Greta.
Hon hanterar bara sin egen ätstörning.
Det behövs mycket kunskap Och utbildning för att på riktigt kunna göra skillnad.
Och så är det en bra idé att inte utsätta andra för fara.
Men vad spelar det för roll hur många poäng hon tagit på universitetet? Jag förstår inte ens varför det skrivs en artikel om det eller att folk tycker det är intressant att lösa omNej men jag kan läsa.
Allt handlar om att kontrollera sin egen hälsa.
Det handlar inte alls om andra människor eller världen i övrigt.
https://www.mabra.com/halsa/malena-ernman-om-dottern-greta-thunbergs-psykiska-ohalsa/6508138
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/familjens-svara-tid-innan-livet-helt-vande-for-greta/
Och hon har inte fullföljt sina akademiska studier.
Det blev bara 30 hp.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1425023-greta-thunbergs-toppbetyg-pa-universitetet
Det vet jag inte om jag har gjort. När man utvisar folk som kan arbeta och samtidigt drar in stöd som hjälper människor i nöd och har ett socialt skyddsnät som man drar in på samt en sjukvård man drar in på så leder det inte till bra saker för utsatta människor- de som drabbas alltså.Det är din uppfattning.
Och den behöver inte spegla det som verkligen vare sig menas eller arbetas med.
Min uppfattning är att du har missuppfattat alltihop.
Men vad är det nuvarande regering gör för att "sparka på behövande?" Rent konkret?Det enda du upprepar är att de som jobbar ska ha något för sitt slit. Det kan jag förstå, men måste det betyda att man samtidigt sparkar så hårt på de behövande som man gör i dag? Där verkar vi inte vara överens.
Höjt taket i högkostnadsskyddet för läkemedel tex.Men vad är det nuvarande regering gör för att "sparka på behövande?" Rent konkret?
Förändringar i a-kassan.Men vad är det nuvarande regering gör för att "sparka på behövande?" Rent konkret?
De som är krassligast har generellt flest läkemedel och låg inkomst.Höjt taket i högkostnadsskyddet för läkemedel tex.
Jag förstår inte hur dom kan vara så okunniga när det gäller läkemedel, man betalar ju inte lite i taget. Det som är lite för dessa rika typer är verkligen inte lite när man har begränsad låg inkomst.De som är krassligast har generellt flest läkemedel och låg inkomst.
Ett av argumenten var att men bara behövde betala lie i taget.
Den här pensionären betalade fullt vid ett apoteksbesök. Tur nog var det ingen annan stor räkning den månaden.
Men ändå inte mycket nytt under solen. Det är en väldigt konsekvent linje sedan 1990-talet, även om den blivit mer raffinerad senaste 10 åren.Kollade lite från SDs riksdagar. All deras politik går ut på att med en hatisk eller rasistisk underton sparka på vårt samhälles allra svagaste grupper. Det hela avslutades med att vår statsminister står framför denna hatade massa och låter sig hyllas. Så fruktansvärt osvenskt alltihopa.
Men vad är det nuvarande regering gör för att "sparka på behövande?" Rent konkret?
Greta Thunberg har inte haft något riktigt arbete, ett sådant där som producerar vad andra människor behöver.Hade inte Rosa Parks motsvarande en studentexamen och jobbade som sömmerska? Det var väl inte någon högre utbildning som gjorde skillnad där, det var hennes mod och hennes starka uppfattning om rätt och fel.
Lite på samma tema hoppade Malcolm X av skolan tidigt pga rasismen han möttes av, han gick nog inte ens ut högstadiet har jag för mig. Och man kan säga mycket om Malcolm X men att han inte gjorde någon skillnad hade varit magstarkt att hävda, han använde sig också av det faktum att han kom från arbetarklassen i sin kamp för rättigheter.
Så visst är det generellt förstås väldigt bra med högre utbildning men det verkar inte vara strikt nödvändigt för att göra ett visst avtryck i världen. Greta Thunberg har fortfarande en större plattform att agera utifrån än de flesta, oavsett vilken utbildning hon har eller inte har, och hon använder den plattformen just för att försöka göra skillnad. Bara den ansatsen är mer än vad många gör.
Det spelar roll vad hon har för bakgrundskunskaper om det som hon skriker om.Men vad spelar det för roll hur många poäng hon tagit på universitetet? Jag förstår inte ens varför det skrivs en artikel om det eller att folk tycker det är intressant att lösa om
Den ena handen vet inte alltid vad den andra handen gör.Det finns vissa bitar i politik jag aldrig kommer att förstå, den ena är nedmontering av Arbetsförmedlingen. Jag sitter inte på en spåkula, men gick det här inte att förutse alls?
Jag har hört att Greta är i Sudan nu.Greta Thunberg har inte haft något riktigt arbete, ett sådant där som producerar vad andra människor behöver.
Så hon saknar den verklighetsförankring som de du nämner hade.