Politik-ångest

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men det är inte så aktier ska fungera. Och det borde gå att reda ut med regleringar.
Nej men det är så människors rikedom räknas.
Och det blir fel om man tror att dessa "pengar", som egentligen inte finns, går att köpa saker för så att de löser alla problem som finns.

Det är alltid bra för partier att kunna redovisa att de har medlemmar.
Dessutom så finns det en del som man göra för att sprida sina åsikter även om man är sjuk.
Vad jag menade med att jag inte kan arbeta aktivt är att jag har noll arbetsförmåga och uppbär sjukersättning på grund av extrem hjärntrötthet. Jag är inte ens kapabel att skriva ett vettigt debattinlägg här.
Däremot sprider jag gärna min uppfattning genom att försöka påverka de få människor jag träffar i dagl7ga livet och även dela inlägg på sociala medier som stämmer med mina åsikter.

Det här är bara inte korrekt. Naturskyddsföreningen vill inte förstöra "miljön".

Känns som ett sätt att slippa bry sig om klimatet och se ned på miljöengagerade personer.
Det kan känns så men det är inte verkligheten, det jag främst har kunskap om är vindkraften och hur negativt den påverkar miljön och Naturskyddsföreningen är en av de aktörer som driver på utbyggnaden av de här jätteparkerna. Du behöver inte tro mig, lyssna på vad lokala miljöföreningar där kunskapen finns om hur negativt den här exploateringen påverkar miljön och vad de har att säga.

Sen är Naturskyddsföreningen en sak, de arbetar med mycket bra också, se istället till de som står för själva exploateringen, där finns i princip noll intresse att värna miljön utan det handlar helt om egen ekonomisk vinning.

Senast ändrad:
Det finns folk som står och skriker att andra skall lösa de problem som finns.
Och så finns det de som rent praktiskt försöker att lösa problemen.

De som skriker tillför inte så mycket.
De låter mest illa.
Precis det som du håller på med nu och ofta med andra ord, det du skriver visar en fruktansvärd syn på människor och bidrar absolut ingenting annat än att få folk att känna att dom inte är värda någonting.

Så du kanske också ska hålla tyst isåfall och inte skrika ut din otroligt otäcka syn på vissa för det tillför absolut ingenting och definitivt inte till någon lösning om någonting. Dina ord får bara många att må dåligt övers sej själva.

Det är män och kvinnor som försöker att lösa de problem som Greta skriker om som reagerar.

Det blir så kontraproduktivt att skrika på dem som arbetar för att hitta lösningar.
De behöver inte veta mer, högre eller våldsammare att problemen finns.
De behöver hitta och genomföra en lösning.
Och där bidrar hon inte alls.

Det är faktiskt inte så att människor inte vet om problemet.
Utan mest så att de inte vet vad de skall göra åt det.
Eh va? Vilka arbetar för att hitta lösningar när det gäller klimatet?

Hon skriker ju på dem som inte försöker hitta lösningar- för att de inte försöker hitta några.

Trots att det vore ganska billigt, billigare än Corona.

Inte ens när det kostar pengar att inte lösa problemen.

Inte ens när det är lönsamt för dem.

Eh va? Vilka arbetar för att hitta lösningar när det gäller klimatet?

Hon skriker ju på dem som inte försöker hitta lösningar- för att de inte försöker hitta några.

Trots att det vore ganska billigt, billigare än Corona.

Inte ens när det kostar pengar att inte lösa problemen.

Inte ens när det är lönsamt för dem.
Det finns ett stort forskarkollektiv som investerar sina livsgärningar i att hitta dessa lösningar. Tyvärr är stödet från politiken och medborgarna varierande över tid.

Vilka då andra?
De med utbildning på området kanske?

Utan vare sig utbildning eller erfarenhet så är det ju svårt att skaffa sig kunskaper.
Det där som de "andra" som du refererar till måste ha för att lösa problemen.
De som har utbildning på området är helt förtvivlade över att politikerna inte lyssnar på dem.

Politikerna lider av totalt vetenskapsförakt.
Vår nuvarande regering mest av alla. Men rakt över är det inget parti som anstränger sig speciellt mycket när det gäller miljö och klimat.

Jag upplever att hon passerat passionerad-stadiet och bara är ett mycket litet steg ifrån de som kastade soppa på Mona-Lisa. I början gillade jag henne och tyckte att hon var vettig och en frisk fläkt och någon som kunde göra skillnad på riktigt! Jag önskar att hon hade fortsatt på den vägen.

Nu är en hon bara en i mängden av aktivister (män och kvinnor) som mest skriker, gormar och bryter mot lagen utan att göra någon skillnad på riktigt. Som sagt, nästa steg är att kasta soppa på Mona-Lisa.
Jag har tyckte det hon gör för att protestera mot Israels mördande i Gaza varit bra men kan nog hålla med om att det finns tendens att glida mot att bli någon slags yrkesaktivist eller kanske man skall kalla det livsstilsaktivist där själva protesten blir huvudsaken och inte sakfrågan. Förhoppningsvis blir det inte så.

"Ja alla jag hört som pratar om klimat och miljö är speciellt på att minska konsumtion och körande av bil. Aldrig hört någon säga någonting annat."? Så ser det inte alls ut, de är en liten del jämfört med alla som driver på för exploatering i klimatets namn, även organisationer som Naturskyddsföreningen är med på tåget. De som protesterar är ett litet antal ofta lokala som som verkligen bryr sig om miljön och ser hur stor påverkan de här projekten har. Den miljörörelse som fanns tidigare som gick ut på att värna miljön och med bred förankring i samhället är närmast död.
https://www.naturskyddsforeningen.se/lar-dig-mer/hallbar-konsumtion/

Sen är det förstås inte så att det omvända gäller heller, att de som är mot den "gröna" exploateringen därmed värnar om miljön, så är det verkligen inte. Men det ändrar inte att klimatrörelsen i betydande del har blivit en anti-miljörörelse och det är så sorgligt. Anledningen tror jag är att så få numera lever nära och av naturen och har tappat kontakten med den samtidigt som andra ideal och krafter tagit över för vad man strävar efter.
Jag tror att du står för långt ifrån miljörörelsen helt enkelt. Det där stämmer bara inte. Men det är ett vanligt argument från de som inte tror på klimatförändringar att hävda att de som kämpar för klimatet inte också kämpar för miljön och är samma personer som också kedjar fast sig i träd i skogen.

Nej men det är så människors rikedom räknas.
Och det blir fel om man tror att dessa "pengar", som egentligen inte finns, går att köpa saker för så att de löser alla problem som finns.
Fast om man studerar de här personernas konsumtion så använder de de fakto extrema mängder pengar och resurser till slit och släng. Av allt i från flygplan till båtar.

Och det ökar. Dvs inte bara klyftorna i "pengar" utan äve klyftorna i konsumtion.

Så pengarna finns faktiskt, du kan inte komma ifrån det.
(se tidigare länkar, vilket är orsaken till att jag postade just de länkarna, för att visa på konsumtionen, som finns.)

Att det sedan finns vissa personer som har stora tillgångar låsta i till exempel jordbruksfastigheter är inte samma personer som de som flyger privatplan.

Nu tycker jag du är tramsig
Ja jag tycker du är tramsig så det är samma lika :)

Och det ändrar inte min åsikt att politikerna lider av vetenskapsförakt.

Det stora flertalet forskare på universiteten som ägnar sig åt områden som tangerar klimat och miljö anser ju det och jag lider inte av vetenskapsförakt så jag lyssnar på dem.

Jag tror att du står för långt ifrån miljörörelsen helt enkelt. Det där stämmer bara inte. Men det är ett vanligt argument från de som inte tror på klimatförändringar att hävda att de som kämpar för klimatet inte också kämpar för miljön och är samma personer som också kedjar fast sig i träd i skogen.
Det stämmer i väldigt hög grad, läs vad Naturskyddsföreningen vill när det gäller vindkraften och jämför det med vad lokala miljöföreningar och personer anser. Eller åk själv ut och se, det är liksom inte påhittat hur mycket den "gröna" omställningen negativt påverkar miljön.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 5
  • Cellförändringar
  • Social ångest eller annat?
  • Någon annan sjukskriven med samma ångest?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka