Sv: Populäraste sadeln!!
Jag har ingen sadel just nu alls

men är dock på jakt efter en ny dressyrsadel.
Kompis dvs. klass (nb-häst) & stallkompis som tävlar hopp har en prestige hopp/flatback vet inte modellen men jag är säker på att det är typ den dyraste modellen

Hon har två Stübben hopp också fast
den ena ska hon sälja. Vet inte modeller på dessa heller, men det är några utav de senare för runt 15 tkr/st skulle jag tro.
Pelle har två Prestige. Båda är väll typ dyraste modellen, hopp/flatback.
A har en sånn där sadel med flair i (dressyr), men minns inte märket.
Har ridit i den en del i den själv men jag tycker inte om den så värst

tror ny priset hade legat runt 16 tkr.
Sedan så finns det en som har vuxit ur sin lilla nf-ponny i stallet för typ flera år sen, men hon sitter o åker runt på han i af..
har två sadlar till ponnyn + en sadel till stor hästen också. vet inte märken på de ponnyn har men stora har stübben.
En i stallet som har fbl o är hobbyryttare har en sånndär syntet.
Horse saver eller vad dom heter, det är en allround.
K som tävlar hopp har en butet. Tror M som tävlar hopp också har det..
Syskonen som har en b resp. d-ponny har varsin lädersadel okänt märke. O A:s shettis har en typ ponnyputa

o så har A en stübben o nån engelsk lädersadel också (minns ej märke).
O syrran hon har en hubertus flatback o en stübben tristan dl.
Hatar hennes stenhårda obekväma sadlar

ingen passar dessutom min häst hehe.
En ridlärare till mig som har litet förmedlings/försäljningsstall av kat. C + D o en och annan stor häst har mest Hubertussadlar dressyr + hopp till ponnysarna och till dom stora har hon Prestige (olika dressyr) mest.
I andra stallet på orten tror jag Albion dressyrsadlarna reagerar!

o så har nån en wellington också tror jag. O så är det mest olika varianter av Wintecsadlar. Isabelle, den andra dressyrvarianten m. utbyrtbart koppjärn + lite div. lädersadlar o Stübben också tror jag. Kom på att lille Hubbe har en Henri de Rivel (stavas ??)
dressyrsadel också