Positiva saker i denna kris + funderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är otroligt glad att jag pluggar just nu. Jag kommer ha samma inkomst oavsett, mitt liv kommer inte ändras nämnvärt på den punkten. Och om jag vill så kan jag fortsätta plugga och på så sätt "rida ut" denna ekonomiska kris.

Jag är väldigt glad att jag inte bor i USA just nu. Antalet smittade med covid-19 ökar i rasande takt, under gårdagen med nästan 30 000 personer. Samtidigt så ligger de långt efter i antalet döda om man jämför med andra länder med många smittade. Så sjukvården i USA lär ha fullt upp framöver tyvärr.

Jag letar fortfarande ny lägenhet och står inför ett svårt val. Jag kan välja ett större boende som kommer kosta mig ungefär 9500 kr/månad med elkostnad och ökad reskostnad. Då en 4a på 100 kvadrat.

Eller så kan jag ta en mindre lägenhet på skolområdet för antagligen samma pris.

Det byggs nämligen nya lägenheter i en befintlig byggnad, och de ska vara klara till höstterminen. Jag kikade lite snabbt på företaget som hyr ut lägenheterna och en liten 2a på 40 kvm kostar 7400 kr. Vi vill ju gärna ha större så 9500 är nog inte helt orimligt tänkt. Men det hänger då på att de faktiskt blir klara, vilket vi inte vet än.

Men med det boendet så kan jag fortsätta gå hem på matrasten de gångerna jag behöver göra det. Medans det större boendet är 25 bilväg bort och omöjliggör det. Men där finns istället trädgård och huset ligger på en större hästgård.

Det är väldigt mycket osäkerhet kring allt fortfarande. De kan ju lika gärna skjuta upp rivningen igen, vi har ju ingen aning. Eller så blir inte lägenheterna på området med den nya hyresvärden inte klara i tid.

Sånthär är så svårt!
 

Låter ju faktiskt jättesvårt att välja mellan dom där två alternativen.
Ja... Det ena alternativet främjar min skolgång och är bättre för hundarna. Det andra stället skulle jag nog trivas bättre på. Och mår man bättre så presterar man bättre. Men jag kommer inte kunna vara med på alla föreläsningar då.

Men samtidigt så vet vi ju inte hur länge vi kommer ha distansundervisning. Ska vi ha det i ett år framöver så spelar ju inte läget speciellt stor roll...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp