Positiva tråden del 2

Går inte de i dvala när det är kallt?
Tror nån skrivit om det tidigare här på buke.
De gräver ner sig och kommer fram igen när det blir plusgrader, förhoppningsvis strök det med några jävlar nu när det kom en köldknäpp igen och ingen snö så tjälen gick djupare, annars isolerar snön. Norrut kommer en variant krypandes över från Finland så inte ens där är man säker längre och i takt med klimatförändringarna kommer de bli fler. :down:

Sorry att det blev negativ knorr.
 
Igår såg jag i lokala fb-gruppen att en krögare vill bjuda någon ”som har det kämpigt” på mat följt av bio i grannhålan då hen inte kunde nyttja biljetterna pga jobb.

Jag skrev och sa att jag tyckte mamma var så himla värd just det, eftersom hon varit och är en sådan klippa när jag varit risig.

Det gick i lås! Så himla lyxigt. Ringde precis och berättade för mamma och hon blev precis så glad som jag trodde! :heart
 
Har en tjock Ikea kudde (sovkudde) som jag haft i evigheter och den hade blivit oformlig. Fyllningen hade liksom samlats diagonalt så två hörn hade ingen fyllning. Har länge tänkt slänga den men igår skulle jag tvätta annat och tänkte att kudden kanske blir bättre av en tvätt? Annars slänger jag den.
Så tvättade den separat i en maskin och fyllningen verkar faktiskt ha fördelat sig bättre!
Trodde den skulle bli ännu värre.
Så nu har jag en kudde jag kan använda! :up:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: em76
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 440
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp