Positiva tråden

Att jag kan kommunicera så väl med min katt. Det är så sjukt coolt att vi kan "prata" genom artgränsen och förstå precis vad som sägs!

Det är så häftigt med den sortens kommunikation! Fast det emellanåt går ganska mycket svordomar mellan mig och min fyrbenta, speciellt före kl. 10 på morgonen. :angel: Vi har så att säga inte riktigt samma uppfattning om vad en bra (helg)morgon är och hur den andre borde bete sig. Tyvärr vinner jag sällan den diskussionen.
 
Det är så häftigt med den sortens kommunikation! Fast det emellanåt går ganska mycket svordomar mellan mig och min fyrbenta, speciellt före kl. 10 på morgonen. :angel: Vi har så att säga inte riktigt samma uppfattning om vad en bra (helg)morgon är och hur den andre borde bete sig. Tyvärr vinner jag sällan den diskussionen.
Katten här har lärt sig att det är ingen idé att tjata innan jag är vaken. Men om jag vaknar och vill snooza får jag se till att inte öppna ögonen och inte röra mig för mycket, för då är jag avslöjad:o:laugh:
 
Katten här har lärt sig att det är ingen idé att tjata innan jag är vaken. Men om jag vaknar och vill snooza får jag se till att inte öppna ögonen och inte röra mig för mycket, för då är jag avslöjad:o:laugh:

Haha ja, känner igen det där när man inser att man vaknar före katten och har en chans att få somna om och sova lite till!

Det är lite kul för min har sent omsider verkligen förstått att tjat på morgonen funkar tämligen dåligt, men han har SÅ svårt för att vara tyst. Han brukar sitta i dörröppningen till sovrummet och småmuttra för sig själv och man riktigt märker hur han kämpar med sig själv för att hålla igen och inte bara vråla (nej, han jamar inte i de lägena, låter som om jag stängt in ett barn någonstans) rakt ut. 😅

Men jag tycker det är kul ändå att han är så verbal och hur tydlig skillnaden är i olika situationer och vad han vill ha sagt; småprata lite kärleksfullt eller t.ex. bara tala om att jag är ett slött jävla praktarsle som väl för fan kan öppna kylskåpsdörren. 😅
 
Spinner (pun intended, eh?) vidare på min katt som dagens mest positiva.

Vi satt ute på en bänk i solen och så kom det förbi ett yngre par med ett litet barn, som blev mycket intresserad av min katt. De frågade om det var okej att hen gick fram, men min katt gick ju i sin tur raka vägen fram till ungen. Lät hen utan vidare peta honom i ansiktet och på barns vis vara ganska oförsiktig (men inte alls hårdhänt). De blev så förtjusta och tackade flera gånger, tydligen var det första gången barnet träffade en katt.

Jag blir så glad för hur min katt tacklar sådana situationer. Det är inte första gången t.ex. barn kommer fram när vi är ute, men han är alltid så social och okej med situationen. Jag behöver liksom inte oroa mig vare sig för att han ska bli rädd eller för att han ska göra barnen något illa. Jag är nog inte HELT bekväm med att vara känd som kvarterets crazy cat lady, men alltså, denna fyrbenta lilla varelse. :heart
 
Killen har berättat om sin torktumlare som kan va lite känslig att man måste öppna och stänga luckan, samt ta ur lådan med vattnet för att den ska vilja starta.

Jag lägger in mina saker, stänger luclan, hittar programmet jag ska köra och sen trycker på start och den startat utan problem. Killen blev lite paff. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
438
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
54 625
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp