Bukefalos 28 år!

Present till nyblivna föräldrar?

Jag hade hatat mjukisdjur. Så onödigt.

Jag hade blivit glad över fina filtar, samt över stickade sockor/vantar. Bäst av allt gillar jag nog böcker. Antingen en bunt med billiga pekböcker, eller ett par finare/dyrare böcker med samlade sagor.

Som gåva åt föräldrarna hade jag nog fixat matkorg eller liknande.
 
Tusen tack för alla era svar!!

Och så roligt också att många av er är inne på det jag funderat över själv, nämligen hemlagad mat/hembakat fika... jag har funderat på det att det kan kanske vara något att ha hembakt att bjuda på till alla som kommer o vill se bäbisen, eller mat till en själv! De är dessutom inte världens mest mat- och bakintresserade själva, men jag har flera ggr haft med mig hembakat tidigare då jag hälsat på dem och det har de tyckt om =) Så det kan jag ta med mig, då var det inte jag som var konstig som tänkte på det... =) =)

Och träleksaker eller andra leksaker som håller i många år eller böcker, det är också saker som jag gärna velat ge bort =) gillar inte onödiga saker som inte används till något... men det kan bli bra! Toppen!

Vad tror ni om hembakta kanske lite grövre frallor, som man bara kan lägga i frysen och så något pålägg till dem, samt en sats muffins eller så, som man också bara kan lägga i frysen och plocka fram vid behov?

Och så någon träleksak, gärna fair trade, sånt gillar hon =). Eller någon fin bok... Såna där fylla i böcker känns det troligt att de redan fått... =)

//r
 
Nu senast när min granne fick barn (jag känner henne ganska väl ;)) köpte jag Barnkammarboken till dem, det kom med nån skiva med visor också. Jag tror att hon blev glad.

Gången innan dess fick jag tips här på jättefina pekböcker, som faktiskt har blivit barnets favorit nu när hon blivit äldre. Nu kan jag inte komma på författaren, men den ena hette Min första bok om vilda djur, den andra något liknande, men om tama djur.
 
Tusen tack för alla era svar!!

Och så roligt också att många av er är inne på det jag funderat över själv, nämligen hemlagad mat/hembakat fika... jag har funderat på det att det kan kanske vara något att ha hembakt att bjuda på till alla som kommer o vill se bäbisen, eller mat till en själv! De är dessutom inte världens mest mat- och bakintresserade själva, men jag har flera ggr haft med mig hembakat tidigare då jag hälsat på dem och det har de tyckt om =) Så det kan jag ta med mig, då var det inte jag som var konstig som tänkte på det... =) =)

Och träleksaker eller andra leksaker som håller i många år eller böcker, det är också saker som jag gärna velat ge bort =) gillar inte onödiga saker som inte används till något... men det kan bli bra! Toppen!

Vad tror ni om hembakta kanske lite grövre frallor, som man bara kan lägga i frysen och så något pålägg till dem, samt en sats muffins eller så, som man också bara kan lägga i frysen och plocka fram vid behov?

Och så någon träleksak, gärna fair trade, sånt gillar hon =). Eller någon fin bok... Såna där fylla i böcker känns det troligt att de redan fått... =)

//r
Grövre hembakta frallor låter toppen. Jag gillar just grövre bröd då det i nödfall kan vara en måltid som man blir hyfsat mätt på och frallor kan man ju ta fram någon åt gången och tina i ugnen. Särskilt tacksamt om de inte är helt genomgräddade utan har någon minut kvar så de inte blir torra om man värmer i ugn. Muffins är också sånt som ofta "går hem" till eventuella besökare.

Vad pysslig du är :) önskar att vi fått sånt själva. Vi råkade köpa en hel del fryspizzor i början när dottern var liten. När vi lagade mat gjorde vi alltid mycket extra (gör fortfarande) men vad hjälpte det när matlådorna var slut och dagen var kaos ;)
 
Tack för era svar! Och tack för komplimangen, @Amha! Ja, jag gillar att baka, så det är ingen uppoffring o blir de uppskattat är det dubbelt roligt såklart =) =) Jag tänkte också det, grova frallor kan funka både som fika och som lättare måltid =)

Idag ska vi kika på olika second hand-butiker efter böcker/leksaker jag och min pojkvän, man hittar ofta sånt som ser helt nytt ut tycker jag och dessutom är både vi (jag o pv) och hon nyblivna mamman rädda om miljön, så jag tänkte det kan väl bli bra...? särskilt nu med bäbisen då att vi måste spara på miljön så h*n får se lite välmående natur osv under sitt liv med! De handlar inte second hand själva, men jag tror att det kan funka med den motiveringen eller låter jag snål nu...?

//r
 
Tack för era svar! Och tack för komplimangen, @Amha! Ja, jag gillar att baka, så det är ingen uppoffring o blir de uppskattat är det dubbelt roligt såklart =) =) Jag tänkte också det, grova frallor kan funka både som fika och som lättare måltid =)

Idag ska vi kika på olika second hand-butiker efter böcker/leksaker jag och min pojkvän, man hittar ofta sånt som ser helt nytt ut tycker jag och dessutom är både vi (jag o pv) och hon nyblivna mamman rädda om miljön, så jag tänkte det kan väl bli bra...? särskilt nu med bäbisen då att vi måste spara på miljön så h*n får se lite välmående natur osv under sitt liv med! De handlar inte second hand själva, men jag tror att det kan funka med den motiveringen eller låter jag snål nu...?

//r
Så länge det är fräscha grejer och inte böcker det fattas sidor i hade jag blivit glad. Jag är rädd om miljön jag också och får krupp på alla som kommer med kläder fulla till bredden med gifter och nya saker i stinkande plast men jag har inte riktigt kommit mig för att säga något. Dottern blir glad och då känns det som att min vilja kan stå tillbaka en bit på den frågan. Dessutom får man ju mycket fler saker för pengarna. Jag hade varit försiktig med leksaker man inte kan tvätta för de hamnar lätt i munnen sen. Då vill man att det är fräscht.
 
Nu har vi hälsat på den lilla familjen! :heart

Vi gjorde som så att vi tog med en nybakad sats vardera av muffins och frallor (blev dock helt ljusa, jag tänkte efter hur deras smak är o tror ljust bröd går bäst hem där =) ) och det verkade bli uppskattat iaf!

Och så sa vi till dem att de får säga om det är något de upptäcker att de fattas och hojta till isf, istället för att vi köper nåt helt onödigt... =)

//r
 

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Takire
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 469
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp