Bukefalos 30 år!

Jag går kanske inte, men nöjer mig nog att vara där och titta. Stockholm pride är ju också väldigt stort. Går inte pga släkting eller nära vän utan att jag tycker det är så viktigt. Särskilt i dessa tider när det blåser kallt och vi verkar ha gått tillbaka 40 år i utveckling och åsikter och intolerans.

Många reagerar.
Tror du får förklara varför du inte tycker pride ska få finnas. Jag förstår inte, så utveckla gärna så jag kan begripa?
Vad jag en skriver så kommer det att fultolkas.
Jag har inget emot folk som är gay. Känner personer som är det.
Däremot tycker jag att Pride är en freakshow med en massa sexuellt betingar innehåll. Något folk kan hålla för sig själva.
Det tycker även de jag känner som är gay.
Om folk istället hade gått i städade kläder hade det tagits mer på allvar.

Jag är för enormt mycket mer strikt klädsel på alla överlag. Alltså i alla sammanhang.

Däremot tycker jag att Pride är en freakshow med en massa sexuellt betingar innehåll. Något folk kan hålla för sig själva.

Jag är för enormt mycket mer strikt klädsel på alla överlag. Alltså i alla sammanhang.
Och jag tycker att du helt enkelt inte behöver bry dig. Du startade precis en tråd om att du vill att folk ska ta hänsyn till dig i ett visst sammanhang, så du får göra likadant med andra. Acceptera att folk är olika och förstå att det är rätt illa att kalla ett sammanhang för freakshow där någon kanske känner sig fullt som sig själv och delaktig för första gången någonsin.

Det är minst lika märkligt att känna behov av att skriva det som personen som klampade in i din tråd och ondgjorde sig över att fixa naglarna (värre faktiskt).

Och jag tycker att du helt enkelt inte behöver bry dig. Du startade precis en tråd om att du vill att folk ska ta hänsyn till dig i ett visst sammanhang, så du får göra likadant med andra. Acceptera att folk är olika och förstå att det är rätt illa att kalla ett sammanhang för freakshow där någon kanske känner sig fullt som sig själv och delaktig för första gången någonsin.

Det är minst lika märkligt att känna behov av att skriva det som personen som klampade in i din tråd och ondgjorde sig över att fixa naglarna (värre faktiskt).
Jag svarade på frågan trots att jag länge tänkte att jag inte skulle göra det. Det är liksom inte ok att ha en annan åsikt om detta. Jag pratar om min upplevelse och min känsla för det.
Vad jag har sett är det för mig inte något som behöver visas upp.
Jag förstår att många inte håller med och har en annan erfarenhet.
Om det är någon tröst så tycker jag mycket är en freakshow.

Jag har haft kompisar som är gay men som inte alls förespråkar pride. Dessa har av andra gay blivit kallade för alla möjliga namn för att de inte vill gå med flaggan mm.

OK så det är klädseln? Då förstår jag. Även om jag tycker att freakshow är lite väl magstarkt.

Du tycker likadant om sambafestivalen i Rio?

1785257197931.webp

Jag gillar glitter och färg :up:

Ditt inlägg kommer inte fultolkas, det är nog illa ändå.
Blir riktigt illa berörd över att bli kallad en del av en freakshow.

Alltså majoriteten av deltagarna i pridetågen är ju helt vanliga människor i helt vanliga kläder, fast ofta med regnbågspiff och/eller flagga.
Ja men det finns en stor del av det andra också. Hade det andra förbjudits så kan folk gå i Pride för allt vad de vill för min del. Bara ta bort nakna och halvnakna människor som anspelar på sex å det grövsta.

Ja men det finns en stor del av det andra också. Hade det andra förbjudits så kan folk gå i Pride för allt vad de vill för min del. Bara ta bort nakna och halvnakna människor som anspelar på sex å det grövsta.
Men du behöver ju inte gå dit och titta. :) Nakna människor lär inte föekomma oavsett, och halvnakna är väl många Svenskar om sommaren?

Pridetågen är fortfarande otroligt viktiga, den dagen de förbjuds i Sverige är det inte längre ett land jag vill kännas vid i alla fall.

Men du behöver ju inte gå dit och titta. :) Nakna människor lär inte föekomma oavsett, och halvnakna är väl många Svenskar om sommaren?

Pridetågen är fortfarande otroligt viktiga, den dagen de förbjuds i Sverige är det inte längre ett land jag vill kännas vid i alla fall.
Vi får vara överens om att vara oense.

Ja folk är alldeles för nakna generellt 😂. Mycket otrevligt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka