Prioriteringar 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mitt förra inlägg om prioriteringar, så valde jag att dra ner på ridningen en gång per vecka under odlingssäsongen (som är t.o.m. oktober månad). Jag tog upp saken med hästens ägare. Hon vill förmodligen inte att jag rider mindre än 3 gånger i veckan men sa varken bu eller bä. När det blev dags att bestämma dagar för den här veckan nämnde hon vilka dagar hon jobbar kväll (för dessa dagar är hon glad över om jag tar). Så jag sa måndag och fredag, vilka var 2 av dessa. Hon frågade då om jag kunde ta någon mer dag. Jag tänkte ett varv och insåg att om det regnar kommer jag ändå inte att göra något i trädgården, så då kan jag lika gärna rida en dag under helgen också. Det finns ju ridhus. Annars behöver jag nyttja tiden här hemma.

Men jag har nyss fått veta att jag är tvungen att vara på huvudkontoret en dag varannan vecka, vilket är en fördubbling mot hur det varit förr. Som jag sa tidigare så tar en enkel resa dit 3 timmar och eftersom jag reser på fritiden har jag i princip ingen fritid alls de två kvällar som går åt till att resa.

Så det där blev plus-minus-noll. En kväll mindre ridning i veckan byttes mot två kvällar resor varannan vecka :meh:.

Så vad ska jag dra ner på nu?
 

En timme max. Resten av tiden går åt till att vimsa omkring och försöka vakna. Min frukost går heller inte i brådrasket. Att klara av de nödvändigaste morgonbestyren på bara en halvtimme låter sig inte göras.
Att tillaga frukosten och sen sätta sig med kaffe, frulle och kanske ett glas juice vid datorn ser jag som världens lyx :p det kan ta mig upp till 2 timmar att sätta i mig frukosten medan jag jobbar så stressar i mig den gör jag verkligen inte. Däremot om jag ska äta innan jag börjar har jag lite andan i halsen. Det tycker jag är fruktansvärt jobbigt. Jag hatar att kolla klockan när jag äter :p

Nej. Det är inte min typ av yoga. Jag vill f.ö. veta vilken effekt yogan förväntas ha, vad det är de aktuella övningarna/passet påverkar. Några random övningar hipp som happ vill jag inte lägga tid på.
Hon gör ju pass som är speciellt utformade för t.ex ryggsmärta eller stärkande för olika kroppsdelar så random övningar skulle jag väl inte säga att det är.

Angående pulled ____: Jag äter mycket vegetariskt och har pulled oumph i frysen ganska ofta. Super som snabbmat ihop med ett pitabröd, lite bönor på tetra, någon sås och kalla grönsaker. Tydligen ska det gå att göra egen av jackfruit också, det har jag aldrig provat men en kompis höjer det till skyarna :p
 
Att tillaga frukosten och sen sätta sig med kaffe, frulle och kanske ett glas juice vid datorn ser jag som världens lyx :p det kan ta mig upp till 2 timmar att sätta i mig frukosten medan jag jobbar så stressar i mig den gör jag verkligen inte. Däremot om jag ska äta innan jag börjar har jag lite andan i halsen. Det tycker jag är fruktansvärt jobbigt. Jag hatar att kolla klockan när jag äter :p


Hon gör ju pass som är speciellt utformade för t.ex ryggsmärta eller stärkande för olika kroppsdelar så random övningar skulle jag väl inte säga att det är.

Angående pulled ____: Jag äter mycket vegetariskt och har pulled oumph i frysen ganska ofta. Super som snabbmat ihop med ett pitabröd, lite bönor på tetra, någon sås och kalla grönsaker. Tydligen ska det gå att göra egen av jackfruit också, det har jag aldrig provat men en kompis höjer det till skyarna :p
Vad hennes yoga gör för olika kroppsdelar skiter jag i. För mig är det den mentala/psykologiska/emotionella biten som är viktig.

Vad oumph är har jag ingen aning om.
 
Vad hennes yoga gör för olika kroppsdelar skiter jag i. För mig är det den mentala/psykologiska/emotionella biten som är viktig.

Vad oumph är har jag ingen aning om.
https://oumph.se/en/ det är väl sojabaserat.. har jag för mig :D och utan den läbbiga konsistensen en del ersättningsprodukter kommer med. Det här är liksom matigt på ett annat sätt. Jag och kidsen tycker att det är riktigt bra. Maken är inte riktigt lika impad men han verkar tycka att det är ok. Han äter hellre grönsaksbiffar eller annat som inte "försöker vara något det inte är" men ibland är det smidigt med sånt som är färdigt. När fantasin tryter t.ex.
 
https://oumph.se/en/ det är väl sojabaserat.. har jag för mig :D och utan den läbbiga konsistensen en del ersättningsprodukter kommer med. Det här är liksom matigt på ett annat sätt. Jag och kidsen tycker att det är riktigt bra. Maken är inte riktigt lika impad men han verkar tycka att det är ok. Han äter hellre grönsaksbiffar eller annat som inte "försöker vara något det inte är" men ibland är det smidigt med sånt som är färdigt. När fantasin tryter t.ex.

Som militant köttätare ;) instämmer jag, oumph (vilket idiotiskt namn!) är faktiskt riktigt gott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker ofta på den unge mannen som försvann här på ön förra året. Det är en liten ö men med över 50% national park och oändliga...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Seabaz
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 111
Senast: MiaMia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp