Pris för medryttare

K

kjelin01

Jag har en person som vill bli medryttare ca 2 dagar veckan.

då undrar jag bara vad hon ska betala för det?

vad är rimligt? 400 kronor?
vad tar ni/betalar ni?
 
Jag betalade 500 kr för 3 dagar i veckan.
Så 300-400 tycker jag är lämpligt, lite beroende vad medryttaren får göra osv.

//Hanna
 
jag tar inte betalt alls på min medryttare.
för jag anser att så lenge hon gör det jobbet som krävs och jag får min lediga dag så har hon redan betalt för det.
det är ju rätt mycke jobb som ingår på en dag bara med en häst,då tycker jag i min mening att det är fel att i tillägg ta betalt för det.men dom som tar betalt tar som vanligst 50 kr pr gång har jag förstått.
 
okej.

men jag behöver egentligen ingen hjälp, utan hon vill rida/sköta en häst eftersom hon inte har möjlighet till dte annars.
jag ska också lära henne samtidigt, ge små letioner, då hon ej har gått på ridskola, bara varit medryttare.
 
När jag hade medryttare för en massa år sedan betalade hon 500:- för två dagar i veckan (ibland fler dagar, ibland färre).

400:- tycker jag också verkar väldigt rimligt. Men det beror ju också lite på vad det är för häst, hur träningsmöjligheterna ser ut och VAD medryttaren får göra. :)
 
Vad kan hästen? Har ni ridhus? Volt? Det mesta spelar in i
summan.. Och hur duktig medryttaren är!

Jag rider min pålle en till flera dagar i veckan men betalar
bara lektionerna jag tar.. Fast det är ju olika... :smirk:

Jag har haft tur! :D
 
det finns ridhus, bra vägar, en tränare kan komma m.m
hon får göra det hon vill (dressyr, hoppning m.m)
 
då blir det ju en annan sak helt klart.
400-500 låter okey för din situasjon tycker jag
 
ja, jag tänkte det. hon är ju i en situation där hon får möjlighet att rida, ta hand om en häst och lära sig mer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 413
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 408
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 732
Senast: lizzie
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp