LadySara

Trådstartare
vad betalar ni per lektion? ja har nyss betalat räkningen för hela terminen å tänkte oj va dyrt så ja räknade ut stycke priset å fick en chock... va betalar ni å vad betalar ni föR?
 
Jag betalar 110 kr per lektion (vid terminsbetalning, en enstaka lektion är dyrare). För det får jag 45 min lektion. Instruktören är duktig. På anläggningen finns manege 24*80 meter, en stor paddock och fina ridvägar. Ca 35 hästar och ponnyer, brukar va rätt bra hästar men nu har vi fått många unghästar o outbildade hästar. ( :crazy:) Vi är 12 i varje grupp.

Tycker att priset är rätt ok, men det finns vissa saker på ridskolan som jag skulle vilja ändra på..typ hur många lektioner hästarna går per dag. Sen så är vi för många i grupperna. Men jag trivs ändå! :smirk:
 
95kr om man delar upp... jag tycker att jag (mamma och pappa) betalar för mkt med tanke på hästmatrialet som finns på klubben...
 
Jag betalar 125:- för 60 min lektion. Blandat med hästar&ponnyer, max 10st ridande (oftast färre) och ridinstruktör som gått Hippologen (& är mycket bra!).
Ridning i ridhus på vintern, tillgång till bra hindermaterial och banor (ibland för dammiga). Hoppning var 4:e gång, min 1 uteritt (på fina stigar/vägar) och resten dressyr (inkl markarbete). Skulle jag inte tränat hoppning i en annan grupp skulle jag nog inte vara nöjd med hoppningen...

Tidigare har gruppen varit jämn och bra, men nu har det kommit in många sämre och jag vet inte om jag blir kvar i den så mycket längre...
Det finns också alternativet att rida 5st i en grupp & betala dubbla priset, vilket jag funderar på att göra...
 
100kr/lektion träningsgrupp dvs. max 6 st.
oftast samma häst hela terminen.
hoppning var tredje gång resten dressyr och markarbete.
teori var sjunde gång..
 
154 kr/lektion betalar jag. Det är träningsgrupper alla tre (Två dressyrgrupper & en hoppgrupp), där vi är max 8 st i dressyren och just nu 4-5 i hoppgruppen. Båda är utbildade C-tränare i sin "gren" och väldigt duktiga. 60 minuter. Min dressyrtränare som har dressyrgrupperna tar 300 kr för privatlektion för mig som rider lektionsponny, och 160 kr för privatryttare. Såg nu att våra priser va dyrare än de andra som svarat, men ni bor nog inte i Stockholm...Våra ridpriser är några av de billigaste i Stockholm.
 
oj fy faen :crazy: De trodde jag inte att de va så dyrt .
När jag red på ridskola betalade jag *mor å far* 135 :-/lektion . Det lustiga är att hästarna är skrot och utbildningen var likaså...jamenar ska dom ligga på samma pris som i sthlm jag trodde det var dyrare där nere :confused: Motför en skrumpen liten ridskola 45 mil Norrut .
 
Betalar 105 kr/60 min. Väldigt bra pris, då vi har välutbildade och bussiga ridfskolehästar då flertalet är utbildade LA eller högre i dressyr och LC-LA hoppning, några även högre.
 
Betalar 135 kr/75 min. Vi är max 4 st i gruppen. Jag tränare för A tränare i hoppning.

Kram Favina :bump:
 
500:-/termin! :bow:
Det gör väl ca. 33:-/lektion.
Lektionerna är på minst 60 min.
Iofs så rider jag medryttarhästen :love:, därför blir det så billigt. :bump:
 
jag betalar 100:- per gång coh då rider jag privat för en tränare som har tävlat internationellt med många placeringar... fast det är ett kompispris... :D
 
Vad betalar ni för ?? Har ridskolan berörig/ auktoriserad personal? Är anläggningen i ordning, bra ridbanor och hästmaterialet tillräckligt? Tydligen finns det inget krav idag från kommuner och förbund på hur ridskoleverksamheten skall fungera och att de som konkurrerar med varandra gör det på lika villkor. Jag kan tycka att det är väsentlig skillnad på att betala 90 kr för en lektion med behörig personal eller 75 med obehörig.

Vore intressant att höra vad buke´s besökare tycker.
 
Vi har en VÄLDIGT fin anläggning men den har fått förfalla, våra ridlärare vill inte ha lektioner i det mindre ridhuset så där är underlaget som damm... och padocken är som betong. Har en superfin gräsbana som nästan bara används till tävlingar.
Men nu ska lilla ridhuset och paddocken få nya underlag *äntligen* så vi får se. men dom vill ändå inta ha några lektioner i "lilla" så vi får se hur det går

Och en "vall" som just nu betas av med hjälp av privatstallets hästar.

Har extremt dåligt hästmaterial.Iaf på storhäst sidan. En häst har tävlat min. LA och en annan skulle säkert kunna men dom är kvar från dan "gammla tiden". Massor av ponnyn och ingen är väll riktigt nått att hurra över förutom några som knappt blivit ridna ordentligt på några år, 2 riktigt fina men ena är halt och den andra är privat ägd.

Ridlärarna har utbildning men en tror jag inte har det inom social kompetens; favoriserar och snackar skit om personer.
 
mer om "min" ridskola kan du läsa på www.billdalsridklubb.com
Alla ridlärare är inte utbildade, men dom jag rider för är det. Anläggningen går verkligen inte att klaga på, och hästarna är :love:.
 
Häst/junior. 50 min. 122:- abonnemang 152:- per hång
Häst/senior. 50 min. 140:- abonnemang 180:- per gång
 
För vår dotters ridning på KRF (Kalix Ryttarförening) betalar vi 75 kr för 45 minuters ridning. Det tycker jag det är värt. Att dom dessutom bara är 6 tjejer i gruppen tycker jag är +. Det finns billigare ställen men hon trivs så pass bra i sin ridgrupp och med instruktören så vi tvekar inte och betalar glatt.
 
På vår ridklubb är det 50 kr för halvtimmes lektion(nybörjare, barn), 75 för 45 min junior, 90 för 45 min senior, 100 för 60 min junior och 110 för 60 min senior.

Ofta är vi inte fler än 5 i grupperna. Är det ryttare med egen häst med kan vi vara fler men vi har 20 x 60 ridhus, så det finns plats.
 
min hoppspecial: 125 kr ca 70 min 8st
dressyrspecial 116 kr ca 70 min 8 st
vanlig lektion: 89 kr ca 50 min 8 st
är junior
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 743
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: monster1
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
216
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp