Tänkte bara tillägga att anläggningen är JÄTTEfin, supervälordnad och självklart jätteduktiga ridlärare och hästar. Vi hoppar var 3:e vecka, och rider ut ca 1 ggr per termin, men vi har två stora och fräscha ridhus (inbyggda med resten anläggningen, och två utebanor samt en äng för oss själva, därtill massor av bra spår och banvallar att rida på.

Det är just nu ca 3 års kö för att få börja rida..
 
De har precis höjt lektionsavgiften med 5kr/lektion, så nu betalar vi 180kr/lektion (60min). Det blir en ju en ganska stor summa när man betalar allt på en gång... (Denna termin är väl typ 21 lektioner...)
Jag är nöjd med ridskolan och det jag betalar för. Synd att det ska vara så dyrt, men jag vet samtidigt vad de haft för utgifter under hösten här, och det är de som är anledningen till höjningen av priset.

Senast jag red privatlektion på medryttarhästen (när det inte var på clinic) betalde jag 200kr per lektion. Jag har kommit på efteråt att det var för mycket.
 
67 kr på ena ridskolan (tror jag) för 60 min och 85 på andra för 50 min :)
 
Ja billigt är det inte kan vi konstatera,
jag betalar 170 kr/lektion, 50 min, hoppinriktning, max 7 ryttare. då är det 16-18 lektioner per termin.
-ca 3700 kr per termin-
börjar nu i januari att rida på en till ridklubb som tar 115 kr/lektion, 50 min, motionsridning, 8-9 ryttare. men tji fick jag för att jag förväntade mig en liten räkning.. där rider man hela 24 gånger!! dvs hela Juni månad!! förmodligen skippar dom ridlägren i år för att få in pengar för lektioner istället.. Hästarna får sin vila Jul-Aug som vanligt..
-ca 3200 kr per termin-
 
så de e så dyrt att rida i Lervik?:eek: Va kostar de att rida med i dressyrspecial/hoppspecial då? O va kostar de på fältis? Funderar nämligen på o gå över dit. :D :angel:
 
Lervik
medlemsavgift: 285
Skolridning Jun: 100
Skolridning Sen: 140
Inriktad Jun: 140
Inriktad Sen: 170
Special privat jun: 125
Special privat Sen: 160
Special lektionshäst: speciella villkor, bl.a stalltjänst
Pris ex. inriktad senior 18 lektioner: 3345

Fältis
Medlemsavgift: 230
Bingolotter: 240
Ridlektion Jun: 85
Ridlektion Sen: 115
Special Jun: 110 (plus att man MÅSTE rida i vanlig grupp)
Special Sen: 140 (plus att man MÅSTE rida i vanlig grupp)
pris ex. 24 lektioner senior: 3230

så det skiljer inte så mycket.. man får rida längre på fältis men inte lika mycket inriktat men för ungefär samma pengar..
 
måste även privata rida i annan grupp för att få rida special på fältis eller fatta jag det där fel?
 
Jag rider inte lektion längre, men har väl tänkt att börja igen. Här tror jag att det kotar 85:-/lektion förnärvarande.
Lektionerna är 45 min långa. Finns även några få lektioner
som är 60 min och jag tror att dessa kostar 95:-, men jag
är dock inte helt säker.

Ridlärarna är varierande när det gäller deras utbildning,
ingen har välgått någon sån där lång renodlad ridlärarutb.,
men varit på flera utbildningar som distriktet håller emellanåt och har även många olika hästerfarenheter.


Hästarna är en varierar blandning, som jag dock gillar. :)
Dessvärre, mkt ponnyer - kan själv inte rida ponny.. Våra
hästar är väldigt olika individer, och olika i utb. stånd-
punkt. Men det finns väl i princip en häst för alla olika
slags ryttare egentligen.. om man tänker på psyke & temprament o så..

Ridningen är varierad och i början av varje termin, brukar
alla i gruppen få komma med förslag på saker som de vill
göra.

Sedan är lektionerna varierande med hoppning, dressyr,
markarbete, kontrollbanor, bomövningar, gymkhana, voltige,
barbackaridning.., you name it! ;)


Jag trivs i alla fall görbra på ridskolan och skulle inte vilja byta.. :p


För dom kronorna som en lektion kostar tycker jag nog att eleverna får valuta för pengarna.
 
På fältis har dom hoppträning iallafall för privatryttare...
Kolla på hemsidan deras :)
 
Det vettefan.. varför skulle jag ta reda på det när jag inte ska gå i en sådan grupp? ring dit själv å fråga.. nummret står på www.gfrk.com :smirk:
 
uräkta mej då att jag fråga. Trodde att du redan visste det när du skrev som du gorde.
O de va inget dom nämde för mej så jag undrade om dom kanske hade missat något i informationen?
 
vad ska jag säga? GRS har bättre lektionsinformation på sina papper än vad GFRK har..
jag skriver det jag får veta, och du fick inte heller veta några andra priser när du har frågat så varför skulle alla andra få veta? det är väl bäst att du frågar själv eftersom att det är du som ska ha lektionerna och vet vilka tider du kan rida.. det kan inte jag beställa åt dig..

men sedan så är det kanske inte så lätt för klubben att räkna upp alla de olika sorters lektionerna de har i sitt ridhus för alla som ringer å frågar efter lektioner.. det är bättre om du ringer och förklarar att du har en egen häst och vill rida inriktade lektioner och undrar om priserna.. då får du ett svar :)
 
till mej sa dom att priset fresten va 130 kr lektion för special.(som jag enbart är intresserad av)
Ska inte besvära dej mer med mina frågor iaf.
 
Får jag fråga varför du är så himla sur? du frågar och jag ger svar så gott jag kan..
jag har rätt svårt för okända människor som klagar på mig.. (dock har jag för bara nån dag sedan listat ut vem just du var)
 
250:-/halvtimme per dressyrträning
150:-/timme per hoppträning
560:-/två timmar (fre+lör) för hoppclinic
 
betalar 90 kr för 50 min lektion.. vi har en jättebra ridlärare men hon ska sluta nu. hästarna är sådär... vi är 8 i varje grupp. inget ridhus.
 
Jag betalar 90kr/lektion (45min) då är vi ca 12 elever...
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 825
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: monster1
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
823
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp