Pratade men min handläggare på försäkringskassan idag och hon berättade samma som de flesta av er redan gjort här. Att de "tvingar" inte min läkare till att öka till 75 %, utan det är något som läkaren själv bestämt. För så länge de kan få bra underlag på varför jag ska ha 50 % så blir det beviljat.
Som sagt var jag hemma 100 % med nästan samma skada i ca 3-5 månader 2024. Det godkändes utav försäkringskassan.
Fick svar av min läkare idag, Läkaren skriven i princip att läkaren förstår mig men tycker jag ska prova jobba 75 %. Samt så tycker läkaren att min chef ska anpassa mitt jobb så att jag inte behöver gå och stå så mycket. Är förskollärare för barn i ålder 1-4 år.
Vet inte riktigt vad min chef ska göra för anpassning? Måste ju kunna springa efter barnen på jobbet. Kan liksom inte bara sitta ner när barn bråkar, vill leka, behöver byta blöja, ska fixas inför lunch osv. Jag brukar gå runt 15 000 steg om dagen på jobb, minst! Vi går ju ofta även på utflyckt och är ute på gården.
Läkaren fortsatte med att jag ska ta hjälp av deras rehab kordinator med att prata anpassningar med min chef. Ringde och bad att deras rehab kordinator ska ringa mig, så hon ringer på måndag. Ska bli spännande och se vilka anpassningar hon kan komma fram till

.