Bukefalos 28 år!

Proffskötare?

Petronilla

Trådstartare
Finns det några proffsskötare här?

Vad brukar ni få av era hästägare?

Får ni jul och sommargåvor?
Föredrar ni pengar eller är en
korg med lite godsaker bättre?

Undrande Petronilla
 
Sv: Proffskötare?

Jag är men jag förväntar mig ingenting av några hästägare eller chefen för den delen :p Fick en liten julklapp i form av ett underställ, perfekt med andra ord för våra kalla vintrar :D
 
Sv: Proffskötare?

Jag är men jag förväntar mig ingenting av några hästägare eller chefen för den delen :p Fick en liten julklapp i form av ett underställ, perfekt med andra ord för våra kalla vintrar :D
Jag har varit och precis som du förväntade jag mig ingenting. Fick jag någon peng av en hästägare när den vann eller gått jättebra, så vart man ju glad. Jag själv var/är mycket snål som hästägare:D.
gulan
 
Sv: Proffskötare?

Här är också en proffskötare ;)

Får hålla med dom andra, förväntar mig ingenting och blir därmed desto gladare då det dyker upp något! Men måste nog säga att jag blivit placerad kring väldigt trevliga och generösa hästägare som slinker fram en slant då och då!

Alla hästägare är olika såklart.
Min största "sidoinkomst" om man kan uttrycka sig så.. rått.. :angel: är en passhäst som tacksamt nog vinner ganska ofta. Ägs utav ett gäng på 11 pers som ger en hundring i var vid vinst. 100kr för enskild person är ju egentligen ingenting, men 1100:- för mig är GULD, så det är jag verkligen jättetacksam för! Vid vinst blir det dessutom alltid tårta :) Chokladask vid jul.

Hade en annan hästägare som kom ganska ofta till stallet och hälsade på. Fick ofta en hundring, och även när hästen startade så fick jag en hundring eller två. Också en jättesnäll gest! Även här levererades det tårta vid vinster! Här blev det julklapp i form av chokladask och flaska champagne.

En annan passhäst har ett jättegulligt ägarpar som inte har det så bra ställt men som kämpar varje månad för att ha råd med hästen i proffsträning. Har aldrig fått något när han har startat, även vid vinst på solvalla till exempel. Men så vid jul kom det ett vykort med en 500:- i och då man vet hur mycket dom lappar med ekonomin för att klara varje månad så kändes en slant sådär i slutet på året som om dom verkligen uppskattat min vård av hästen!

En annan hästägare med många hästar i träning, kommer ofta med bakelser, mackor, tårtor, fikabröd, och nån 500 lapp då och då för "bra arbete". Denna hästägare ger även alla i stallet julklappar. Ett år var det en stor låda choklad till varje hästskötare. Förra julen fick alla en femhundring.

Sen hade jag rixhästen förra året så det trillade in ett par "anonyma" alladin-askar kring jul till mig.. :angel:

Chefen själv är godisråtta och fyller ett stooooort påskägg varje påsk. Brukar bli påfyllning i ägget på sensommarn när vi inte kan hålla oss längre haha..
Även här får alla julklappar. Chokladaskar, Einars hästkalender och inbjudan till "nånting". Ett år bowling+resturang och ett år Dirty Dancing teater+resturang.


Oj, nu när jag läser vad jag skrivit så låter jag plötsligt ganska bortskämd.. och det måste jag nog fylla i! Alla hästägarna mina passisar har är fruktansvärt goa och ger vad ekonomin tillåter. Man känner sig uppskattad.

Men inte att glömma tycker jag är ju att jag själv valt hästskötarjobbet för själva hästarna och sporten som sådan.. inte för att tjäna dricks på sidan. Så jag står fast vid att inte räkna med att få något alls, utan istället se det som ett riktigt pepp när något kommer :)
Jag jobbar självklart inte mer med de hästar där hästägarna dricksar, utan alla hästar tas ändå om hand likvärdigt. Såklart.

Och för att svara på frågan.. Jag föredrar pengar. Även om det "bara" är en 100lapp så blir det alltid en liten slant i längden. Förra året skramlade mina passhästar ihop 7 tusen till min lilla "sparlåda" vilket var perfekt som resekassa då jag och sambon åkte på semester.:bump:
 
Sv: Proffskötare?

Tack för tippsen det blev en chokladask
till vår hästskötare som gör ett fantastiskt jobb
med alla sina sex passhästar.
/ petronilla
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
663
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 782
Islandshäst Tips på ett bra eksemtäcke som håller lite mer än en vecka ... Jag köpte ett på Nis..h där tyget går sönder så fort det fastnar i...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 312
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp