Pudel som första hund??

sofia77

Trådstartare
Vi har precis flyttat till hus med stor tomt så jag och sambo funderar på att skaffa hund,inte just nu men inom ett år.Sambon`s son bor hos oss han är 13. Har haft funderingar tidigare men nu passar det när vi har större hus. Sambon är hundvan, hund har funnits i hans uppväxt. Jag är van genom kompisar hundar.

Är inne på att skaffa en pudel, har träffat många pudlar som är jätte trevliga och sociala.
Fundera lite på storlek och hur dom är som första hund? Är dom barnvänliga? Så klart kommer vi att gå kurser på hundklubben för att lära oss mera.
Hoppas att någo har några bra svar.
 
Sv: Pudel som första hund??

:rofl::love::bump::bow::banana:
Absolut skall ni skaffa er en pudel.Storlek efter smak tycker jag.
Ta kontakt med Pudelklubben.Har erfarenhet att storpudlarna m amerikanskt inslag kan vara åt det mera skarpa hållet.Det är en ljuvlig ras att ha´och göra med.Ni får in ett stort leende i huset.DET kan jag lova.
Om du ringer kennel O´boy så kan hon säkert råda er.Hon har stor erfarenhet av alla atorlekar och linjer(alltså familjelinjerna)
LYCKA TILL!
 
Sv: Pudel som första hund??

Har aldrig haft nån pudel, utan bara sett på avstånd och folk i min härhet som haft av olika storlekar. De är supertrevliga, jättelugna och trevliga hundar. Dock OTROLIGT intelligenta saker....

Precis hur smarta som helst.... har iaktagit särskilt en individ som var helt sanslös.... man undrar om det var en utklädd människa...!
 
Sv: Pudel som första hund??

Jag håller helt med ovanstående talare!!

Jag har själv två storpudlar men tränar även tre dvärgpudlar. Som de också har sagt innan är de intelligenta och behöver någon form av stimulation. De är väldigt påhittiga och det är hon morsan säger: "Att ha åtta dagbarn var en baggis om man jämför med EN storpudelvalp." Det ligger mycket i det.

Den enda storlek man nog ska tänka sig lite för innan man köper är mellanpudeln. Där är, hur konstigt det nu än låter, mycket mer "go" och arbetsvilja i dem.

Lycka till med hundköpet och en sista varning! Man har Pudel i flock!! ;)

/Jenny
 
Sv: Pudel som första hund??

Jag har storpudel så jag kan bara tala för den modellen.De är en jättetrevlig hund,sociala,snälla och barnvänliga.Men de kräver dock mycket stimulans.De är en hundras som vill vara med familjen,ingen hund som man placerar i en hundgård,de älskar att vara en familjemedlem och gärna sitta med i tv-sofan på kvällen.Dock ska ni tänka på att storpudlarna har en hel del jakt i sig ,min springer gärna efter harar och dyligt,hon spårar mkt efter vilt.
Men som övriga talare säger en mkt trevlig ras som ger en otroligt mkt kärlek och många skratt.:)
 
Sv: Pudel som första hund??

Hunden kommer alltid att få vara med. Det finns 3 innekatter i huset oxå så jag tror att en stor pudel faller bort pga storleken. Men dom andra vekar vara i bättre storlekar. Så det blir nog mellan eller en dvärg. Ska kolla Pudelklubbens hemsida och läsa mer. Så nu ska det läsas på och kolla lite vad det finns för uppfödare.
Är det bäst att kolla på uppfödare nära ens hem så valpen slipper åka så långt??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 294
Övr. Hund Vi funderar på att skaffa hund, obs funderar! Sambon kan bara tänka sig Golden Retriver. Jag har inget emot rasen, förutom storleken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 619
Senast: Fille
·
Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 783
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp