Pusseltråden

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 280
  • Visningar Visningar 85 640

Bukefalos 30 år!

Jag har haft pusselkväll :D

1000022678.webp

Jag har för första gången lyckats köpa 2 lika pussel 🤣 till mitt försvar är det ett pussel jag inte har hemma än 😂 hade jag haft det hade det nog inte hänt. Köpte ett guld Krypt på Vinted, väldigt billigt i typ förrgår. Sen igår köpte jag det igen från en annan på Vinted tillsammans med ett turkost Krypt 🤣😂🙈
Otroligt ändå att det inte hänt innan med tanke på att jag lägger 40-70 pussel om året plus att jag nog har runt 80 st hemma jag inte gjort.

Om nån vill ha ännu en Utmaning så rekommenderar jag detta: The bizarre bookshop #2 , tusenbitars från Ravensburger. Min käre man beställde det och när vi hällt ut bitarna ville jag bara slänga alltihopa. Men nu älskar jag det - om man inte tittar på bilden lär det ta ett år att färdigställa. Men jag kollar på bilden och plötsligt är det en helt ny taktik som är jätterolig! Jättesvår men fascinerande! Och det blir inte lättare med tiden - vi har nog bara 50 bitar kvar och får leta efter varje. Underbart pussel om man gillar den stilen! Jag gillar alla stilar!
IMG_4725.webp

IMG_9780.webp

Jag har lagt detta, ett av Schmidts Thomas Kinkade Disneypussel. Det var fint och trevligt, eftersom det är Thomas Kinkade är det dock ibland lite dassiga färger, det är det här ljuset som gör det. Men bra kvalitet som alltid med Schmidt! Rejäla bitar som inte glappar.

Om nån vill ha ännu en Utmaning så rekommenderar jag detta: The bizarre bookshop #2 , tusenbitars från Ravensburger. Min käre man beställde det och när vi hällt ut bitarna ville jag bara slänga alltihopa. Men nu älskar jag det - om man inte tittar på bilden lär det ta ett år att färdigställa. Men jag kollar på bilden och plötsligt är det en helt ny taktik som är jätterolig! Jättesvår men fascinerande! Och det blir inte lättare med tiden - vi har nog bara 50 bitar kvar och får leta efter varje. Underbart pussel om man gillar den stilen! Jag gillar alla stilar! Visa bifogad fil 183089
Kollar man inte på kartongen vanligtvis? :o (frågar åt en kompis. *host*)

Kollar man inte på kartongen vanligtvis? :o (frågar åt en kompis. *host*)
Jo, det gör jag jämt - men här fick man leta upp platsen för varendaste liten bit, då det var knasiga pyttesmå boktitlar och det var omöjligt att bara gå efter färg och mönster etc. Och det tog en evighet. Man kunde inte t.ex. lägga himlen, de blå bitarna, eller en husvägg eller nåt, utan (nästan) varenda bit var omöjlig att placera utan att man först kollade upp exakt vart den skulle.

Jo, det gör jag jämt - men här fick man leta upp platsen för varendaste liten bit, då det var knasiga pyttesmå boktitlar och det var omöjligt att bara gå efter färg och mönster etc. Och det tog en evighet. Man kunde inte t.ex. lägga himlen, de blå bitarna, eller en husvägg eller nåt, utan (nästan) varenda bit var omöjlig att placera utan att man först kollade upp exakt vart den skulle.
Aha! Inser att jag nog inte kan lägga annat än kantbitar på frihand, om ens det 😂

Har också bokpusslet och älskar att lägga detaljrika pussel. Jag blir galen på pussel med stora fält med samma färg, där hjälper det ju inte att kolla på locket. 😄

Skulle vilja börja lägga pussel, men har ingen bra plats att hålla till på. Köpte en sån där filtmatta, men med 3 brittiska korthår i hushållet är den täckt av mer kattpäls än pusselbitar. Drömmen är ett sånt där bord med lådor, men det är för dyrt.
Nån som har en idé på vad jag skulle kunna använda? Hade en stor anslagstavla i kork förr, men såna är lite svåra att förvara.
Kan säkert bygga nått om det är bäst.

Skulle vilja börja lägga pussel, men har ingen bra plats att hålla till på. Köpte en sån där filtmatta, men med 3 brittiska korthår i hushållet är den täckt av mer kattpäls än pusselbitar. Drömmen är ett sånt där bord med lådor, men det är för dyrt.
Nån som har en idé på vad jag skulle kunna använda? Hade en stor anslagstavla i kork förr, men såna är lite svåra att förvara.
Kan säkert bygga nått om det är bäst.
Köp en pusselväska, då kan du stänga den ordentligt 🙂

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka