putsning av gräahage

I

Isidor

min häst står i ett kollektiv stall nu vill han som äger stället att vi ska putsa alla hagar bara för att det växer ojämt för att dom inte äter där dom bajsar. Men jag tycker det är fel tid att göra det nu efter som det finns mycket gräs att dom nästan klarar sig på det sen att det är rätt högt på vissa ställen så dom inte sätter i halsen sen om det blir putsat. för då blir det ju nästan som klippt gräs. Så vad tycker ni ???
 
Man ska hålla efter ratorna så bajsarna torkar sönder och det blir mindre masksmitta. Finns det ordentligt med gräs att äta lär inte hästarna gå på det slagna!
 
sätta i halsen eller foderstrupsförstoppning. blir ju som klippt gräs när man putsar.
 
Jag tycker att det är enbart positivt att hagarna ska putsas! Få hästar äter det slagna gräset om det finns 'gräs på rot'.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 121
Senast: Smurfoff
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 068
Senast: Cambrie
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 940
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp