Rådgivande bedömning

Sv: Rådgivande bedömning

Lexus mor Lotus är storasyster till Masterati, som jag hoppas återkommer till bruksprovet nästa år. Gillade honom jättemycket vid förra provet.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Både Lexus och hans mor Lotus ägs av "ann80" här på Buke så vi får lov att gratulera;) :bump:

Jag känner mig oxå "lite släkt" med dessa eftersom jag haft Lotus (och även Maseratis) mormor och Lexus mormorsmor Mercedes e Magritte-Stratos**-Aleppo** som tyvärr dog några timmar efter årets fölning pga inre blödningar. Här hemma finns hennes sista dotter - hon fick sex stoföl! - "Mercy of Gobina" e Don Primero;)

Kan oxå meddela att Maserati såg riktigt fin ut på championtet i flyinge för tre veckor sedan:love: Så det är fler som hoppas på Bruks till våren för honom:d
 
Sv: Rådgivande bedömning

Tack!! Jättestolt över lillkillen som uppförde sej exemplariskt från början till slut! Vågade aldrig tro att det skulle gå SÅ bra :laugh: Till och med hoppningen fixade han galant!
 
Sv: Rådgivande bedömning

Kul!

Kan du berätta lite om mödernet, små/stora, några tävlingshästar o s v? Är mkt intresserad.:)
 
Sv: Rådgivande bedömning

Flera av de vidare rek har intressanta möderne:
Lex Zuke AL s mor är helsyster med internationella hopphästen Graal, Dynamite Rosenborgs mor har lämnat Scharmeur 1167, Quantos mormor är mor till hingsten Cadiac 868 och I do Kiss mormor är mor till härliga Isidor.
 
Sv: Rådgivande bedömning

Tack för bilderna! :bow:

Vilken av hingstarna gillade du bäst?

Nu är jag väldigt okunnig på området, men av de som gick vidare till bruks var det Starkko som imponerade mest. Personligen gillar jag stora och maffiga hingstar, så hans typ var väl inte riktigt i min smak, men hans hoppning, känslighet och temperament uppvägde det. De tre 3-åringarna som också rekommenderades vidare var alla trevliga, men kändes lite slätstrukna i jämförelse.

Dock fanns det en del som jag tyckte om, men som inte är några hingstämnen. 172 cm Son of ditch J (e.Szkopul) hade jag gärna tagit med mig hem till exempel. :D
01.jpg
 
Sv: Rådgivande bedömning

Ja, en gigant. 173 cm hög enligt mätningen, men himla vacker. Och det var "go i honom", som domarna uttryckte det. Dock räckte inte hans exteriör.

11.jpg
 
Sv: Rådgivande bedömning

Ja du, stor har han alltid varit...

Synd att han inte gick vidare, men det kan ju vara en bra/fin häst ändå. Det är ju bara de allra bästa som ska vidare.

Fin bild!
 
Sv: Rådgivande bedömning

jag och ancan ska ner till Plönninge! du får gärna hänga med oss! :)

Ja!! Jag har ju all tid i världen att titta på fina hästar men kommer ingenstans själv. Ska ni dit hela dagen eller visa någon häst?
Hur åker ni?
 
Sv: Rådgivande bedömning

Jag var och tittade i Jälla.
Starkast intryck på mig gjorde absolut Cavallo (e. Don Romantic), SUPERfin häst. Tror säkert att den skulle få en hel del betäckningar om den går igenom, synd bara att mödernet inte är lite mer spännande..
En halvbror går Svår dressyr med Emilie Brolin.

Den andra Don Romantic-avk var också trevlig plus den e. Métall, gillade spec temperamentet på den sistnämnda.
 
Sv: Rådgivande bedömning

*kl*
Ska försöka ta mig till Bollerup den 13:e o se så många som möjligt, har bara otur med att jag går i skolan just den dagen, o för ovanlighetens skull så är det ett viktigt möte (annars hade man bara kunnat be kompisarna att anteckna åt en...). Tänker framförallt försöka se dressyrhingstarna.



Ni som var i Jälla, vad tyckte ni om Amon Min f.-06 e.Topaasch - Don Primero? Har nämnligen ett egetuppfött sto f.-06 också e.Topaasch - DP! :D (Annat möderne) Hade bara varit intressant att veta lite mer vad ni tyckte om hingsten =)
 
Sv: Rådgivande bedömning

Imponerade inte...
Väldigt dåligt förberedd. Kan bero på det.Mitt sto har en avkomma efter Topaasch så jag var också mycket nyfiken på den.

Av de 2 Don Romantic sönerna som rekommenderades vidare så föredrog jag den med Fidermark som morfar. Bon Romantic A.S. Tyckte den var mordernare i typen än Cavallo.
Favoriten var nog iaf 3 årshingsten Don Cruise
 
Sv: Rådgivande bedömning

Knapplån!

Är det nån som vet ungefär hur lång tid varje häst visas? Ska försöka räkna ut hur länge det kan tänkas pågå i Plönninge på fredag. 22 hästar, börjar 8.00

Tack, hälsn Ann
 
Sv: Rådgivande bedömning

Arrangörerna i Vreta räknade på ca 15 min/häst!

Där började man också 8.00 och låg runt nr 24 vid 2-3-tiden. Då hade det bla varit 45 min paus för lunch.
 

Liknande trådar

Avel Film med årets hästar: 1. Skorphults L'Aquinto e. L'Aveu-Quintero 2. Iwan e. Untouched - Onze Fons Z 3. Arizona (SWB) e. Chacco Blue...
2
Svar
20
· Visningar
3 198
Senast: sona
·
Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 160
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 801
Senast: Ottilia
·
Avel Nästan ingen här i Sverige kan väl undgått att någon gång träffa på ett SWB. Men till vilka hingstar känner just du en avkomma? Kanske...
Svar
13
· Visningar
1 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp