Kom hem 02 inatt efter kvällstävlingen 2,5 timme bort .. Man är ju inte klok egentligen men hade sällskap av lilla Ms uppfödare och som vi sa;"Vad ska man annars göra på sin semester"

.
Spock var otroligt reaktiv och speedad initialt på plats, hade noll förhoppningar om att kunna få ihop honom men det blev bättre när jag gav honom uppgift och belönade kontakt med mig.
Tay gick dock runt och var cool och såg sockersöt och beskedlig ut och var väldigt pepp på att få massa godis utan större insats.
Första banan startade jag som nummer ett med Tay, han gick jättetrevligt men jag gjorde lite missar med otydliga hjälper och vi hamnade för nära nån skylt. Sen blev han segare med sina sitt på slutet också men men. 82 poäng hamnade vi på och hade fått certpoäng om det inte varit för alla förarfel

.
Spock hade faktiskt jättefin fokus, jag som hade planer på att diska oss men vi tuffade på. En förarglig felövning där Spoch missförstod mig fick vi och nåt litet med så vi hamnade på 83 poäng. Jätte-nöjd med den fina kontakten han hade!
Bana två började jag med Spock och han var lika fin nu, sen var det roliga moment som runt kon, flera hopp och framåt skick med som han gillar. Det råkade bli ett extra hopp på vägen när han missförstod mig som kostade 3 poäng men annars så kom vi runt utan fler avdrag. Så duktig!!! 97 poäng och cert blev det, jätte-glad och inte alls vad jag räknat med.
Tay gick in två hundar efter, hjärnan var inte riktigt på plats och det råkade bli en snurr på grund av att jag var otydlig så -10 och sen ytterligare -3 för att det blev lite mer strul när jag gjorde momentet ändå istället för att gå vidare när det redan blivit fel

. I övrigt jättefint runt banan förutom att jag glömde säga åt honom att stanna när jag la honom och skulle gå ifrån honom så han blev tveksam och smög efter (-5). Hade belönat upp sitten innanså de var faktiskt bättre också vilket var tur för det fanns en del av dem. Jätte-nöjd med honom också!
Nu behöver de bara varsitt cert till så är de championee

.
Spock
Visa bifogad fil 187557