Råttbebis eller mus? (BILD)

Efter att några råttor dött av gift, håller de andra sig bort från det., då råttor gärna luktar på sina döda kompisar och har en förmåga att identifiera vad som orsakat deras död. Så råttgift är inget alternativ om om det är många av dem. Möss däremot är inte lika smarta och gift fungerar utmärkt, även om lik lukten gärna sitter i några månader.
Ja samma sak sägs ju om råttor och fällor. Att om man inte tömmer dem direkt lär sig de andra att undvika dem pga död kompis och de förstår att det är fällan?
 
Var ju på mitt jobb som videon med råtthundar kom från. Här var vi till slut tvungna att riva väggar och sen sen kom de in med hundar för att bli av med problemet. Det dödades över 100 råttor på ett par dagar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 101
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 176
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 528
Senast: Buongusto
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp