Bukefalos 28 år!

Sv: Reflexer!

Jag binder fast en reflex på ländtäcket. Går bra med en vanlig benreflex. Vissa täcken har även en täckeslapp för svansen precis som på täcken.
 
Sv: Reflexer!

har inte kvar hästan, men vi körde med detta:
2986354649_2fd92b38ed.jpg


Benreflexer, reflextäcke, stigbygelreflexer, reflexbrösta, reflexer på träns och tyglar. På ryttare byxor med reflexpasspoaler, hjälmreflex och reflexväst, ibland pannlampa.. Vi syntes! Mina favoriter är stigbygelreflexerna, dom visar rött bakåt och vitt framåt.
Täcke hittade jag aldrig nåt som både passade en quarterrumpa och skärningen på en w-sadel så jag sydde mitt själv.
 
Sv: Reflexer!

Jag har på mig i mörkret:
Varseljacka
Matchande byxor
Pannlampa

Ponnyn har:
Reflexbrösta
Reflexdamasker/benreflexer
Ländtäcke (om kallt) annars svansreflex(egentligen en benreflex som sitter i svansen)

Har inhandlat reflexspray som ska testas på täcken och liknande.
Träns & svansreflexer ska inhandlas snarast.
 
Sv: Reflexer!

KL
kom på en grej jag gjorde förra vintern. Jag sydde fast bitar av reflexband i vanliga hårsnoddar, sen satte jag ett gäng i svansen och manen om han gick naken i hagen så han skulle synas ändå om det hände något.
På alla utetäcken sydde jag ett reflexband över "rumplappen" och på hörnen av täcket.
Svansreflex har jag också haft svårt att få att sitta bra, tycker det verkar så obekvämt också.
 
Sv: Reflexer!

Just den modellen av svansreflex har jag inte provat, men generellt brukar svansreflexer vara svåra att sätt fast. Jag har ibland, när jag inte vill ha ländtäcket, flätat in en hängande reflex(gul och mjuk inte en vanlig i hårdplast) i svansen.

F.ö så syns gula(eller rosa/orange) reflexer bättre än gråa när det fortfarande är ljust och framförallt i skymning även när det inte finns lampor som lyser direkt på dem, tänk varselkläder som vägarbetare har.
 
Sv: Reflexer!

kl

jag har ett ländtäcke, fyra tränsreflexer, pannlampa, benreflexer, reflexboots och reflexväst.

jag får väl se upp så jag inte bländar någon i vinter xD
 
Sv: Reflexer!

Ett tips om man inte klarar av svansreflexer (jag själv tex :p) så kan man sätta en röd bak cykel lampa på hjälmen i pannlampebandet eller hjälmreflexen.
Sitter utmärkt om man fäster med en gummisnodd :laugh:

Och framför allt det viktigaste! Man syns utmärkt :D;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 860
Senast: Therese1988
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 252
Senast: Wille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 872
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 050
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp