Sv: Registrering av arab
Nu är jag duktigt förbannad...

Jag har läst alla inlägg och jag kan bara konstatera, det jag tänkt själv, och det jag kommit fram till är att SAHF vill göra araben till "blåblods hobby" Dvs, de vill inte att en vanlig svensson ska kunna föda upp araber.
Hur kan det vara rimligt för dem själva ens, jag fattar bara inte.
Jag avvaktar med att regga min fölis tills allt detta ändras *I hope* Mitt sto är reggad och min hingst oxå. Hingsten har även blivit avelsgodkänd efter besiktning och den är verifierad av SAHF. En mycket kär flicka hoppade gladeligen över sitt staket, galopperade tvärs över markerna och hopp in i hingstens hage och vipps... jag har ett föl idag. Problemet, min hingst hade inte löst språngrulle av givna skäl, skulle inte avla på dem ännu.
Nu har jag en super fin hinstfölis, men han är inte reggad för det har jag inte råd med.
Ska jag kanske fixa pass iaf via SH och går det? Kan man flytta passet från SH till SAHF senare någon som vet...

jag vet inte vad jag ska göra vill ju bara göra rätt för mig men till rimliga pengar.
En sak till, när man säljer en arab får man inte lika mycket som tex för en D-ponny utan kända föräldrar.. så arab är en förlust på många plan, de har lågt pris och är dyra att regga och fixa pass till. Suck, kanske dax att byta ras.