gammalek

Trådstartare
Jag får upp reklam där det inte går att rapportera. Det är annonser som har med bantning att göra. Tidigare har jag alltid kunnat markera att jag inte vill se denna typ av reklam, men nu finns det inte en markeringsruta. Klickar jag så kommer jag in på reklamen och får ännu mer sådan reklam.
 
Jag vet inte varför det ser ut på det sättet all annonsering går via google och det vanliga verkar vara att de har kryss i övre högra hörnet.
 
Jag får upp reklam där det inte går att rapportera. Det är annonser som har med bantning att göra. Tidigare har jag alltid kunnat markera att jag inte vill se denna typ av reklam, men nu finns det inte en markeringsruta. Klickar jag så kommer jag in på reklamen och får ännu mer sådan reklam.
För att bota problemet tillfälligt så googlesök på stallgrepar, gummistövlar eller något annat.
 
@Luff Hjälper inte, även om jag aldrig googlar bantningsrelaterat så får jag upp dem, och dessutom oproportionerligt ofta. Nåt lurt är det.
Misstänker att det kan vara kopplat till kläder i stora storlekar, näringspulver eller semestersökningar. Det skulle i alla fall jag klura på som reklammakare i internetvärlden.
 
Misstänker att det kan vara kopplat till kläder i stora storlekar, näringspulver eller semestersökningar. Det skulle i alla fall jag klura på som reklammakare i internetvärlden.
Har inte googlat på något av det, så jag fattar verkligen inte. Om inte Google tycker att matrecepten jag letar efter är för onyttiga. Eller att jag följer Stina Wollter m fl. Jag förstår nog helt enkelt inte mitt bästa och behöver uppfostras.
 
Vissa annonser visas nog för alla användare oavsett vad man sökt på eller annat, sedan ställer det nog till det om man lyckats klicka på någon.
Samtidigt som vissa helt klart är kopplade till min profil. Jag får upp annonser på sådant jag köpte, och sökte efter, för ett antal månader sedan, så där blir det blir ändå lite fel..
 
Jag får också upp såna annonser jätteofta och det stör mig. Inte just att det är om bantning men det är äckliga bilder på typ tarmar eller nåt? Eller som denna:

E1E0D760-AD47-4D5E-A25B-A46F598467CA.png

och nej det finns inget kryss eller så, kan inte ta bort.
 
Jag får också upp såna annonser jätteofta och det stör mig. Inte just att det är om bantning men det är äckliga bilder på typ tarmar eller nåt? Eller som denna:

Visa bifogad fil 58624
och nej det finns inget kryss eller så, kan inte ta bort.
Jag fick en bantningsannons utan kryss idag igen, inte den som du fick men det skulle inte förvåna mig om det är samma annonsör. De har samma oseriösa stil.
Ps/ Har fortfarande inte googlat nåt som har med vikt eller bantning att göra.
 
Jag får också upp dessa. Skitstöriga just för att de är så oseriösa och äckliga. Upplever att det drar ner känslan av buke när jag bläddrar. Inte heller något kryss på dem, men på alla andra har jag kryss.
 
Precis som @zassoo och övriga säger, de är några äckliga bilder och aldrig kryss på dem. Dålig kvalitet på bilderna och felstavade texter, som nåt ihopklippt i paint, ger ett jätteoseriöst intryck. Jag kör faktiskt adblocker på buke nu, enbart pga dessa annonser, nåt som tar emot att göra då jag vet att annonser är viktiga för sidan men jag orkar inte se de här.
 
Jag blockerade kategorin viktminskning helt. Tydligen hjälpte det inte eller så tar det längre tid.

Jag har därför nu sökt och försökt blockera alla enskilda annonser på ovanstående tema.

Hittade även ett antal annonser på temat bli rik snabbt som också är blockerad sedan längre tillbaka. De är nu också enskilt blockerade.

Jag antar att dessa annonsörer via google låtsas att annonserna tillhör någon annan kategori och det lär väl tyvärr dyka upp fler liknande. Det är tråkigt då de verkligen inte tillför något och jag inte vill ha dem på sidan.
 
Topzen har jag också fått upp, men med kryss på så får se om den är borta nu. Har inte fått upp de andra hittills efter de senaste ändringarna @Gunnar
 

Liknande trådar

Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 108
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
951
Senast: fio
·
Bukefalos Vet inte riktigt var gränsen dras för vad som ska få vara på Buke, och vet att det ibland är svårt att ta bort individuella reklamer...
Svar
3
· Visningar
1 281
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp