Rekommenderade brev

Det verkar ha löst sig. Har exsambon på besök just nu för han hjälper mig att fixa lite grejer, nu messade han hemifrån att jag fått påminnelse om att jag har rek att hämta. Fast jag inte har fått någon avi innan .... PostNord :banghead:

Tja, du har ju sett PostNord-tråden... :D

Det här har hänt mig också att jag fått påminnelse för något jag inte fått någon ursprunglig avi för :meh:
 
Tja, du har ju sett PostNord-tråden... :D

Det här har hänt mig också att jag fått påminnelse för något jag inte fått någon ursprunglig avi för :meh:

Värre är det att bli uppringd av läkare pga att man missat tiden dom postat åt en men aldrig fått :banghead:

Sköterskan jag pratade med trodde mig inte när jag ringde mottagningen, räkningen för uteblivet besök kom ta mig fan fram iallafall och det var ju tur det!
 
OM alla som jobbar på Postnord fick den tid det tar för att göra ett kvalitetsjobb skulle vi få posten nån gång på kvällskvisten. Eller så får de anställa flera , inte färre. Allt ska rationaliseras så snart har vi robotar som sorterar posten, med allt vad det nu innebär :D.
 
OM alla som jobbar på Postnord fick den tid det tar för att göra ett kvalitetsjobb skulle vi få posten nån gång på kvällskvisten. Eller så får de anställa flera , inte färre. Allt ska rationaliseras så snart har vi robotar som sorterar posten, med allt vad det nu innebär :D.

Här får vi den nästan på kvällskvisten brukar komma någon gång mellan kl. 16-17 numera. Spelar ju ingen roll när man jobbar men om man är ledig och väntar på något är det hopplöst.
 
På stället där jag hämtar ut å jobbets räkning går det utmärkt - om man vet vilket datum som är sista uthämtningsdatum, för det är så de sorterar dem.

Det som är konstigt för mig är att Postnord kommer hit tre gånger i veckan, dels för att lämna och även för att hämta post. Men de tar aldrig med de rekommenderade breven eller för den delen några paket hit, även om vi har bemannad reception (där alla har fullmakt att signera för rek) 7:30 - 17. Jag tycker att det är lite udda.
 
På stället där jag hämtar ut å jobbets räkning går det utmärkt - om man vet vilket datum som är sista uthämtningsdatum, för det är så de sorterar dem.

Det som är konstigt för mig är att Postnord kommer hit tre gånger i veckan, dels för att lämna och även för att hämta post. Men de tar aldrig med de rekommenderade breven eller för den delen några paket hit, även om vi har bemannad reception (där alla har fullmakt att signera för rek) 7:30 - 17. Jag tycker att det är lite udda.
Kanske för att rek och paket inte finns på samma ställe som vanliga posten?. Postbudet åker kanske inte runt och hämtar upp det som finns

på avi till 25 olika kunder. Det är säker olika men så var det hos oss.
 
Kanske för att rek och paket inte finns på samma ställe som vanliga posten?. Postbudet åker kanske inte runt och hämtar upp det som finns

på avi till 25 olika kunder. Det är säker olika men så var det hos oss.

Kanske! Fast de har både sortering och utlämning i samma lokal (samma rum, till och med, det är inte stort) - men det är möjligt att det är så, livet är ju inte alltid logiskt :)
 
Kanske! Fast de har både sortering och utlämning i samma lokal (samma rum, till och med, det är inte stort) - men det är möjligt att det är så, livet är ju inte alltid logiskt :)
Jag tror att vanliga brev och rek delas/sorteras redan på första stora terminal. Eller ja de sorteras redan vid inlämning och går åt olika håll.
 
Det som är konstigt för mig är att Postnord kommer hit tre gånger i veckan, dels för att lämna och även för att hämta post. Men de tar aldrig med de rekommenderade breven eller för den delen några paket hit, även om vi har bemannad reception (där alla har fullmakt att signera för rek) 7:30 - 17. Jag tycker att det är lite udda.

Det behöver inte vara så konstigt. Rek. går som värde och behandlas inte på samma sätt som den vanliga posten. En av våra partner får t.ex. besök två gånger på eftermiddagen, en brevbärare som lämnar skrymmande brev och hämtar avgående post, en chaufför från åkeriet som ska hämta upp värde och paket. Olika arbetsuppgifter till olika personer. Fånigt kan en tycka men det är order uppifrån.
 
OM alla som jobbar på Postnord fick den tid det tar för att göra ett kvalitetsjobb skulle vi få posten nån gång på kvällskvisten.

Och vad skulle vara skillnaden i postleverans menar du? Här hinner vi sluta heltidsjobb innan posten kommer. OM den kommer. Vissa dagar struntar de bara i att dela ut.
 
Och vad skulle vara skillnaden i postleverans menar du? Här hinner vi sluta heltidsjobb innan posten kommer. OM den kommer. Vissa dagar struntar de bara i att dela ut.
Att de sorterar rätt för det är ju det som klagas på. Att nån får posten sent beror på att nån får den sist på turen. jag får min post strax efter 10.00
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
886
Senast: Ramona
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 910
Senast: MML
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 451
Senast: escodobe
·
Tjatter Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst? Såg just en chaufför hämta en passagerare och chauffören var iklädd svarta...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp