Bukefalos 28 år!

Resa med bebis

Sv: Resa med bebis

Ja det händer ju här på Buke att man fastnar för något i ett inlägg och sen snöar alla in på det. Jag menade nog inte att jag tycker om att låta min bebis skrika ffa inte de första månaderna, men om jag aldrig skulle låta honom bli ledsen och alltid få som han ville skulle han ju bli ett litet monster.
OT: Vi hade ett tag när A var 2 år en barnflicka (ej Sverige så vi hade inte dagis) som inte var så bra med barn och hon lät honom göra PRECIS vad han ville. En dag hade han ätit två STORA påsar godis de hittat i ett skåp för "han ville hellre ha godis än mat". Och han var så elak mot henne och började dra henne i håret och tvinga henne att göra saker hon inte ville för "annars skulle han börja skrika". Jag har väl aldrig riktigt trott på hård barnuppfostran men ibland måste man bara sätta regler.
 
Sv: Resa med bebis

Nej, nej - det var absolut inget menat emot dig! Precis som du säger så får man ibland idéer till andra tankar när man läser ett inlägg. Utan att det för den skull betyder att det ursprungliga inlägget tar ställning för eller emot. :laugh:

När det gäller uppfostran så hoppas jag absolut att jag kommer att sätta de gränser som jag anser vara rätt för mitt barn. Men, just nu är mitt barn ett spädbarn och för min egen del, känner jag inget behov av att behöva lära lillan gränser. Men, jag förstår absolut vad du menar!
 
Sv: Resa med bebis

Nej, det finns ingen mening med att sätta gränser för ett spädbarn eftersom de behöver bli 4-5 månader innan de förstår den sortens konsekvenser. Ett spädbarn är ju bara helt inriktat på att överleva och sätter all sin tillit till sin mamma för att kunna göra det.
Hoppas du får många fina stunder med din bebis och fler utflykter,
Lycka till
 
Sv: Resa med bebis

Tack så mycket! Och jag har fått mersmak nu så det blir en del resande framöver.

Lycka till du med!:laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 225
Senast: Dorinda
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 150
Äldre Jag har fått möjlighet att resa på 5 jobbrelaterade resor kommande månaderna. 2 av dom är med flyg utomlands, inom EU. När jag fick...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 585
Senast: moster
·
Kropp & Själ Nu är jag ute i väldigt god tid, vet inte om det kommer att ske ens. Dock eftersom det nu är det andra gången i mitt liv jag sitter i...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 165
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp