Rida ut själv?

Sv: Rida ut själv?

Jag är lite harig och har heller inte haft min häst sålänge. Jag rider helst ut med sällskap, men hade jag vågat och hästen inte blivit så stirrig, hade jag gärna ridit ut själv. :)
 
Sv: Rida ut själv?

Rider för det mesta själv, jag brukar rida på morgonen medan de andra rider på kvällen eller inte alls. Har alltid med mej min mobil som jag ser till att lägga i en ficka jag kan få upp lätt, plus att jag brukar skriva på tavlan i stallet vart jag ska rida och när jag red iväg.

Min häst är snällare/lättare att rida när man har sällskap med sej, men det är inte några större problem att rida själv heller. Det värsta han gör är att han kan få motorstopp ibland :p Han är kossa-rädd och traktor-rädd, men om jag hoppar av och leder förbi det läskiga är det för det mesta lugnt. Om jag mot all förmodan skulle ramla av eller liknande rider vi mest på små vägar där det bor mycket bönder som är hemma hela dagarna och som alltid är väldigt hjälpsamma om de ser att man har problem med hästen, och hästen brukar stanna efter ungefär fem meter för att äta ;) Har iaf aldrig varit rädd när jag ridit ut på min häst själv, och har aldrig varit med om någon större olycka.
 
Sv: Rida ut själv?

Japp rider oftast ut ensam! Har alltid mobilen med mig plus att vi har en skrivtavla i stallet där vi skriver vilken runda vi tar samt klockslag när vi red iväg!! Känns tryggt eftersom jag har två 12 åriga tjejer som rider mina hästar samt två 14 åringar som är inakoderingar!
 
Sv: Rida ut själv?

Jag har ytterst sällan sällskap på mina ridturer, har eget stall och inga stall "på vägen" så det blir till att rida ensam till 99%. Jag tycker det är rätt skönt faktiskt, jag slipper anpassa takt och väg efter ngn annan och hästen verkar inte ha ngt emot mitt eviga babblande med honom :p
 
Sv: Rida ut själv?

Jag rider nästan alltid ut själv. Hästarna funkar bäst själva tycker jag, och man slipper bry sig om nån annan :p Jag har lite olika schema för varje dag så jag orkar inte försöka samordna med nån annan heller.

Rider jag ut med nån är det för att just träna hästen på att fungera bra även med sällskap, eller om jag rider till ridhuset. Eller om nån i stallet tänkt rida samma väg som mig samma tid, då står man ju inte och drar ut på tiden för att slippa rida ihop :p

Jag har alltid ridit själv, har alltid mobil med mig. Rider överallt; skogen, mörker, trafik osv. Tycker inte sällskap är så stor säkerhet, om en häst sticker så sticker oftast den andra också...
 
Sv: Rida ut själv?

Han blir sån varje vinter;) Har ägt honom sedan han föddes och han är 10 år i år. Och iaf de 5 senaste åren blir han hyper pigg och nervig;) Är van vid honom om man säger så hehe.

Haha, okej. Jag tycker det är skoj med nerviga och pigga hästar, bättre än slöa som man får göra allt man kan och lite till för at få ens att gå frammåt. ;P
 
Sv: Rida ut själv?

Jag rider nästan alltid ut själv, tycker mest om att rida själv.

Min häst är 4 år, men det fungerar hur bra som helst. galopperar snabbt på hemvägen osv, inga problem alls och mycket bättre när man ej behöver ta hänsyn till någon annan :D men visst är det trevligt med sällskap någon gång ibland som omväxling
 
Sv: Rida ut själv?

Ja det är ju skönt att inte behöva bry sog om någon annans tempo, oftast rider jag ut med min kompis Minnie och hon rider på en liiiiten ponny ( vet inte exakt hur hög, men jag når nääästen marken om jag sitter på honom) och jag på min 164 höga pålle. Jag får stanna HELA tiden, och såklart är han pigg ute och vill helst av allt snabba på lite, så det är en liten utmaning. x)
 
Sv: Rida ut själv?

Nyss fått medryttarponny så jag har än så länge bara ridit ut en gång, då jag har haft en kompis som gått med bredvid :) Känner mig inte riktigt säker på vad ponnyn kan hitta på än, men skulle nog klara av att rida ut själv :) Mobilen hänger ju med överallt, såklart ;)
 
Sv: Rida ut själv?

Nyss fått medryttarponny så jag har än så länge bara ridit ut en gång, då jag har haft en kompis som gått med bredvid :) Känner mig inte riktigt säker på vad ponnyn kan hitta på än, men skulle nog klara av att rida ut själv :) Mobilen hänger ju med överallt, såklart ;)

ja, men det är ju bra att du tar det säkra före det osäkra. ansvarsfullt av dig! =)
 
Sv: Rida ut själv?

Gör ni det?

Jag tycker det känns lite läskigt att ge sig iväg själv. Man vill ju inte gärna bli liggande någonstans i skogen om man skulle ramla av och skada sig... Samtidigt så blir det ju svårt att komma ut i skogen om man hela tiden ska synka sig med någon annan?

Hur gör ni och hur tänker ni?

Rider oftast ut själv. Gillar att hålla mitt eget tempo och kunna koncentrera mig på träningen. Sen händer det ju att man får sällskap ibland och det är rätt trevligt det med. Föredrar dock ensamheten ;)
 
Sv: Rida ut själv?

Jag rider alltid själv, finns ingen att rida ut med där hästen är uppstallad så jag har inte något annat val. Hade gärna haft någon att rida ut med dock då pållen blir väldigt tittig när han är ensam.
 
Sv: Rida ut själv?

Rider ofta ut själv men har alltid mobil med mig. Är man osäker och rädd att något ska hända, hör av dig till någon så att dem vet vart du rider och hur länge ungefär så är det någon som har koll ifall du blir liggande i ett dike. Men sitt inte och grubbla på det medan du rider, då är det mer troligt att du åker av om du oroar hästen ;)
 
Sv: Rida ut själv?

Rider ut till 99% själv. I stallet där jag rider så är det inte så många som rider och det går inte att få ihop det så att det passar med sällskap.
Trivs riktigt bra själv i skogen och hästen är jätte snäll i de flesta situationer.

När jag var yngre hade jag nästan alltid sällskap men på äldre dar blir det mer och mer själv.
 
Sv: Rida ut själv?

kl

Nu har vi varit ute några vändor både i ljus och mörker och det går jättebra! Igår var vi ute med två andra och det kändes bara knöligt:-P Jag fick bromsa hela tiden. Nä, det lär bli fler ensamrundor för oss:-D
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
888
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: WS6
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 972
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp